Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
Prezes156
- Ma gadane
- Posty: 220
- Rejestracja: pt sty 06, 2012 00:53
- Lokalizacja: Śląsk
Post
autor: Prezes156 » czw lis 26, 2015 20:34
pioran pisze:Gość z Castrola mi napisał
On nie może Ci inaczej napisać... jakby napisał inaczej i byś się powołał na tego meila to by go z roboty wywalili
Pisze to co oficjalnie musi napisać. Jakby to był twój kumpel to odpowiedział by :
Barton_ pisze:Nie ważne ile przejechał silnik na danym oleju.
Jeżeli jest w dobrej kondycji i stanie to spokojnie można przejść ma syntetyk.
Bo taka jest prawda
VW Golf MK4 130 PS, Skoda Octavia II FL 1.6 MPI
-
hudy8
- Użytkownik
- Posty: 273
- Rejestracja: wt lut 13, 2007 01:11
- Lokalizacja: wawa
Post
autor: hudy8 » czw lis 26, 2015 20:43
Witam. Czy ktoś mógłby mi wyjaśnić jaka i czy w ogóle jest jakaś różnica między dwoma olejami Liqui Moly tj:
Liqui Moly Diesel Leichlauf 10W-40 HD - oznaczanie producenta 1387
a olejem
liqui Moly Super Leichtlauf 10W-40 - oznaczenie producenta 2654
Który będzie lepszy dla silnika tdi ze znacznym przebiegiem.
-
Marcinusik
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: pt maja 16, 2014 20:54
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Marcinusik » czw lis 26, 2015 20:58
hudy8 pisze:Który będzie lepszy dla silnika tdi ze znacznym przebiegiem.
Nie ważny przebieg, ważne normy zalecane przez producenta. Jaki silnik?
Ja wczoraj zmieniłem olej. Nie wiem jaki był wcześniej bo nie dawno go kupiłem. Silnik 1.9 TDI AXR. Teraz zalałem Motul 5W40 Specific 505.01 i przy tych temperaturach jakie teraz są (około -2) silnik z rana dużo szybciej się "wycisza"
VW Golf IV Variant ver. OCEAN 1.9TDI AXR 101 PS
-
hudy8
- Użytkownik
- Posty: 273
- Rejestracja: wt lut 13, 2007 01:11
- Lokalizacja: wawa
Post
autor: hudy8 » czw lis 26, 2015 21:09
Muszę się dowiedzieć jaki silnik gdyż to samochód znajomego. Wiem tylko że jeździ na 10w40. A jest jakaś różnica między tymi olejami?
-
pioran
- Mały gagatek
- Posty: 67
- Rejestracja: ndz lis 01, 2015 08:37
Post
autor: pioran » czw lis 26, 2015 21:58
A jakbym przeszedł na 5w40 i by było nie za bardzo to czy można bez problemu wrócić na 10w40? Czy jak dojdzie do rozszczelnienia to już po wszystkim?
-
VW_seller
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2625
- Rejestracja: sob cze 21, 2014 09:33
- Lokalizacja: okolice kutna
Post
autor: VW_seller » czw lis 26, 2015 22:05
pioran pisze:A jakbym przeszedł na 5w40 i by było nie za bardzo to czy można bez problemu wrócić na 10w40? Czy jak dojdzie do rozszczelnienia to już po wszystkim?
czytanie nie boli , użyj opcji szukaj było to x razy
naprawa Smartfonów Telefonów,pc, laptopy tablety, diagnostyka vag, delphi itp actia multidiag PRO. serwis vag i innych samochodów wymiana podzespów oraz modyfikacje . regeneracja lub naprawa pomp vp37 wtryskow vp pompo wtrysków pd oraz CR . proszę pisać na priv
-
mk4tdi
- Użytkownik
- Posty: 475
- Rejestracja: czw sie 22, 2013 09:56
Post
autor: mk4tdi » czw lis 26, 2015 22:37
Ja jeszcze nie slyszalem zeby komus sie cos rozszczelnilo po przejsciu z 10W na 5W... to takie brednie. Jak sie boisz to zostaw 10W i tez bedzie ok.
ALH + 216 + turbo ARL + FMIC + soft ->
162,5KM/344,2Nm
-
Barton_
- Gadatliwa bestia
- Posty: 768
- Rejestracja: śr sty 14, 2015 13:18
- Lokalizacja: Tu i Tam
Post
autor: Barton_ » czw lis 26, 2015 22:52
Akurat na zimę lepszy będzie 5W40.
Nie powinno nic złego się stać po zmianie z 10W40.
Kolegi od olejów nie ma co słuchać.
________________________
Wysłane ze schabowego przy użyciu widelca.
-
flatron1984
- Użytkownik
- Posty: 422
- Rejestracja: ndz mar 25, 2012 17:42
Post
autor: flatron1984 » ndz lis 29, 2015 00:45
Koledzy Total Quartz 9000 5W40 czy Shell Helix Ultra 5W40? Shell chyba niby w pelni syntetyczny, a Total w technologi syntetycznej...
ALH -> seria 98,1KM/225Nm -> soft 122,2KM/290,5Nm -> 0,205 & korekta 142,5KM/319Nm
-
wesol
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 9269
- Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
- Lokalizacja: Goleniów
Post
autor: wesol » ndz lis 29, 2015 08:45
Jakie to ma znaczenie?? Wez mi to wytlumacz. Spać nie bedziesz mógł jak nie bedzie to syntetyk?? To moze byc nawet olej robiony z wieloryba byle by spelnial nie tyle co wymogi ale wlasciwosci smarne. Jezdzilem swoimi autami na oleju 15W40 mobila z beczki lanego bo takie olej mielismy do zalewania tirów na firmie i nic sie nie dzialo w moich PDkach. To wszystko to bujda na kółkach. Ludzie leja najlpesze oleje w touranach 1.9 tdi i walki im sie wycieraja ze szklankami a np w ALH czy ASV lejesz mineralny i nic sie dzieje. Czy glowice i szklanki sie tak mocno roznia do tych BXE czy BLS?? Nie bo poprostu sa zrobine z guw-nolitu i tyle. VAG zmienial dostawce czesci na tanszego i dlateog takei cyrki sie dzialy.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
-
italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Post
autor: italiano_83 » ndz lis 29, 2015 11:01
wesol pisze:VAG zmienial dostawce czesci na tanszego i dlateog takei cyrki sie dzialy.
Chodzi o hajs, dzisiejsza technologia pozwoliła by na wytworzenie takich części, że auta wytrzymywałby po 2 milony 2k bez remontu, ale wiadomo, że chodzi o co innego. Wyciągnięte interwały wymiany oleju do granic zdrowego rozsądku to nic innego jak wybieg marketingowców - patrzcie w naszym aucie olej wymieniasz co dwa lata lub 20-30-40kkm
Ja nie mówię, że nie można sobie trochę wyciągnąć interwału jak, auto robi 6kkm czy 8kkm w rok i zamiast tych 12 pojeździć trochę dłużej, szczególnie w wolnossącym silniku. Ale dybanie 20kkm w aucie które jest użytkowane na krótkich dystansach i to nieporozumienie, paliwo rozrzedzi taki olej nie ma mocnych, czy to pb czy tdi.
Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm
Ducati Monster 696+
-
wesol
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 9269
- Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
- Lokalizacja: Goleniów
Post
autor: wesol » ndz lis 29, 2015 11:22
rozrzedzenie to jedno ale tez taki olej starzeje sie duzo szybciej. Nawet jezdzac dieslem bez DPFa itd to tez na dystansach po 2-5 km to taki przelot 10 tys km to ile to tak naprawde laczonych odcinków?? Setki, tysiace. A taka trasa odrazu 400 km?? Juz zauwazalem ze inaczej olej sie ze tak powiem konczyl- to widac przy spuszczaniu- jak jezdzilem do pracy kiedys po 25 km w jedna strone a co innego jazda po 8 kmi sporo turlania sie po miescie weekendami. w tych krótkich dystansach to te 10 tys km interwalu nie jest nawet wcale az tak mocno skrócone. A ile przejchane ma moj kolega xarą w gazie jak do pracy gania codziennie w 5 osob po 55 km i potem powrót tez te 55km?? Nastukal tym autem juz chyba ze 500 tys km. Amortyzatory to wymienial juz raz ale drugi juz musi. zawieszenie tez, teraz glowice zwalalismy. Pelne obciazenie auta dobija zawieche ale motor daje rade jeszcze bez problemu mimo ze to tylko 1.8 benzyna.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
-
markim321
- Użytkownik
- Posty: 318
- Rejestracja: czw cze 25, 2009 18:37
- Lokalizacja: New Dzikow
Post
autor: markim321 » ndz lis 29, 2015 11:32
VAG zmienial dostawce czesci na tanszego i dlateog takei cyrki sie dzialy.
Jest w tym chyba jakieś ziarenko prawdy
Przykład: Stary kibel 2.4 D w T4. Prawdopodobnie od nowości na oleju mineralnym 15W-40. Przebieg 680 tys. Robiona tylko uszczelka pod głowicą i planowana głowica, uszczelniana pompa wtryskowa, wymieniony alternator, Vacu i inne pierdoły. Reszta silnika pomimo sporego przebiegu i trefnego oleju mineralnego w doskonałym stanie
-
hudy8
- Użytkownik
- Posty: 273
- Rejestracja: wt lut 13, 2007 01:11
- Lokalizacja: wawa
Post
autor: hudy8 » ndz lis 29, 2015 12:23
Panowie a które oleje są lepszej jakości półsyntetyczne czy hydrokrakowane?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 173 gości