Ciśnienie sprężania 1.9 TDI AHU

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

lysyfm
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: czw paź 25, 2012 17:49

Ciśnienie sprężania 1.9 TDI AHU

Post autor: lysyfm » wt lis 24, 2015 11:54

Witam. Dokonałem pomiaru ciśnienia sprężania w swoim AHU. Otóż :
-pierwszy 32 bar
-drugi 26 bar, po próbie olejowej 30 bar
-trzeci 31,5 bar
-czwarty 31,5

Dodam że autko trochę stało. Teraz nie równo pracuje i szczeka przy wejsciu na obroty. Nie zauważyłem żeby ciągnął olej, poza tym w odmie czysto. Autko stało bez rozrządu i znajomy wymieniał mi sprzęgło. Obstawiacie że przygiął zawór czy zapiekły się najzwyczajniej pierścienie? Ewentualnie co jeszcze może być przyczyną?



lysyfm
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: czw paź 25, 2012 17:49

Ciśnienie sprężania 1.9 TDI AHU

Post autor: lysyfm » wt gru 01, 2015 13:36

Znaleziono przyczynę. Pierścienie do wymiany.



maciek805
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 256
Rejestracja: pt mar 18, 2011 21:10

Ciśnienie sprężania 1.9 TDI AHU

Post autor: maciek805 » śr gru 02, 2015 22:58

Nie pomoge koledze, ale w nowym silniku jest chyba 36 bar ?



Awatar użytkownika
matisim
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2647
Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

Re: Ciśnienie sprężania 1.9 TDI AHU

Post autor: matisim » śr gru 02, 2015 23:02

Jak zrobiłeś próbę olejowa? Niby w tdi z tymi tłokami to nie działa jak w benzynie i w taki sposób tylko zmniejszasz komoręspalania i stąd taki wynik... Tak kilka osób pisało ale jak jest w praktyce to nie wiem


Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka



lysyfm
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: czw paź 25, 2012 17:49

Ciśnienie sprężania 1.9 TDI AHU

Post autor: lysyfm » czw gru 03, 2015 08:17

Na zimnym silniku podałem 10ml oleju przez otwór na świecę na cylinder i zmierzyłem. Zresztą miało to sens, bo po demontażu głowicy, widać było, że na drugim cylindrze, na tulei w górnej jej części pokazał się przedmuch w postaci czarnej smugi na ok. 1/4 średnicy tulei. To samo pojawiło się na tłoku, pomiędzy pierścieniami widać było jak ciśnienie przedostawało się pozostawiając smugę. Poza tym po demontażu pierścieni i przymiarce do nowych na tulei (jeszcze nominalnych) stary komplet wykazał zużycie, pomijając fakt progu który zrobił się na ostatnim pierścieniu pomiędzy górną a dolną częścią. Głowica po sprawdzeniu ok, więc próba olejowa wydaje mi się jak najbardziej na miejscu.



Awatar użytkownika
AndrzejP4
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr sie 08, 2007 19:42
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Ciśnienie sprężania 1.9 TDI AHU

Post autor: AndrzejP4 » sob gru 05, 2015 09:19

10 ml przekracza objętość komory nad tłokiem przy GMP. Podając olej przez otwór na świecę napełniłeś najpierw komorę w tłoku. Przed złożeniem silnika sprawdź korbowody bo jeden mogł się ugiąć.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9231
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Ciśnienie sprężania 1.9 TDI AHU

Post autor: wesol » sob gru 05, 2015 10:57

przy kreceniu rozrusznikiem to nie podegnie korby. Podegnei korbe jak silnik nie tyle co bedzie pracowal co bedzi ena obrotach i zaciagnie dolotem jakis plyn.
Nie wiem czy wymiana samych pierscieni tu pomoże bez honowania itd. Trzeb aby sprawdzic grubosc pierscieni nowych a tych wyciagnietych.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
matisim
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2647
Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

Ciśnienie sprężania 1.9 TDI AHU

Post autor: matisim » ndz gru 06, 2015 21:54

AndrzejP4 pisze:10 ml przekracza objętość komory nad tłokiem przy GMP. Podając olej przez otwór na świecę napełniłeś najpierw komorę w tłoku. Przed złożeniem silnika sprawdź korbowody bo jeden mogł się ugiąć.

To ile powinno być prawidłowo tych ml? A można taki olej podać wężykiem po ściance cylindra, żeby nie lać w komorę tłoka?

Muszę zrobić taką próbę u siebie bo nie wiem czy olej idzie dołem czy tylko przez głowice, więc przyda się każde info na ten temat żeby nie zwalać dwa razy czapki :crazy:



lysyfm
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: czw paź 25, 2012 17:49

Ciśnienie sprężania 1.9 TDI AHU

Post autor: lysyfm » wt sty 05, 2016 10:48

Zmienione pierścienie i wszystko działa jak należy. Nie wiem jakim cudem i w jaki sposób pierścienie na drugim cylindrze jakby przykleiły się do tłoka. Widoczny ślad na tłoku lekko sadzawy-brązowy, jak ciśnienie uciekało pomiędzy pierścieniami, chyba po próbie olejowej. Zmieniłem na komplet nowych nominałów mahle (zaden nadwymiar nie pasowal) i wszystko wrocilo do normy. Dodam ze autko było po stage-u na 213ps 441nm i nic się nieprzyjemnego nie dzieję, a kilometry rosną.



maciek805
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 256
Rejestracja: pt mar 18, 2011 21:10

Ciśnienie sprężania 1.9 TDI AHU

Post autor: maciek805 » wt sty 05, 2016 17:51

a robisz dlugie trasy czy tylko miasto ?



Awatar użytkownika
OsteR9019
Forum Master
Forum Master
Posty: 1072
Rejestracja: czw gru 02, 2010 17:02
Lokalizacja: Toruń

Ciśnienie sprężania 1.9 TDI AHU

Post autor: OsteR9019 » wt sty 05, 2016 22:50

matisim pisze:To ile powinno być prawidłowo tych ml? A można taki olej podać wężykiem po ściance cylindra, żeby nie lać w komorę tłoka?
Przelać z premedytacją trochę rozprowadzić i potem odessać wężykiem z komory spalania.


Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;

lysyfm
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: czw paź 25, 2012 17:49

Ciśnienie sprężania 1.9 TDI AHU

Post autor: lysyfm » śr sty 06, 2016 16:48

maciek805, jeżdżę mieszanie, codziennie do pracy.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 155 gości