Dziwne odpalanie przy minusowych temperaturach

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Dziwne odpalanie przy minusowych temperaturach

Post autor: Michał_1977 » pn lis 02, 2015 07:28

Sztomel pisze:Podejrzewasz, że G62 zawyża wskazania ?
Właśnie tak i świeczki nie grzeją.
Przecież to jest najprostsze do sprawdzenia :bigok:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
owieczka
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 193
Rejestracja: pt kwie 02, 2010 08:28
Lokalizacja: Zabrze
Auto: Audi A3 8L
Silnik: AGR

Dziwne odpalanie przy minusowych temperaturach

Post autor: owieczka » pn lis 02, 2015 12:13

Ale temperatura u mnie czujnik temperatury działa poprawnie. Mam jeszcze podgląd na klimatroniku i tam czasami jak mocniej przycisnę to dochodzi do maks 93 stopni. Przy normalnej jeździe to mam 88 na kiliatroniku i 90 na zegarach. Drgania to mam tylko przez chwilę po odpaleniu bardzo zimnego silnika po nocy. Później już jest przez cały dzień wszystko ok. Pali jak na drugim logu w pierwszym poście.

Robiłem też testy, że odpinałem G62/G2 wtedy świece się dosyć długo grzeją niestety dalej tak samo odpalał. Co ciekawe kolejnego dnia odpiąłem fajki świec i na mrozie odpalił bez świec i też tak samo jak zwykle z drgawkami. Oczywiście wyprzedzę kolejne pytanie. Prąd dochodzi do fajek świec - kilkukrotnie sprawdzane!



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Dziwne odpalanie przy minusowych temperaturach

Post autor: Michał_1977 » pn lis 02, 2015 15:02

owieczka pisze:Ale temperatura u mnie czujnik temperatury działa poprawnie
To że wskaźnik w liczniku jest O.K. to nie znaczy,że wskazania dla ECU są takie same,bo czujnik jest dwufunkcyjny.
owieczka pisze:Robiłem też testy, że odpinałem G62/G2 wtedy świece się dosyć długo grzeją niestety dalej tak samo odpalał
Chyba że tak...
owieczka pisze:Prąd dochodzi do fajek świec - kilkukrotnie sprawdzane!
A same świece sprawdzałeś?


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
owieczka
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 193
Rejestracja: pt kwie 02, 2010 08:28
Lokalizacja: Zabrze
Auto: Audi A3 8L
Silnik: AGR

Dziwne odpalanie przy minusowych temperaturach

Post autor: owieczka » wt lis 03, 2015 12:00

Świece sprawdzane, każda iskrzy. Wyciągnąłem je jeszcze dla pewności i każda ładnie równomiernie się nagrzewa. Więc świece to być nie mogą.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Dziwne odpalanie przy minusowych temperaturach

Post autor: Sztomel » śr lis 04, 2015 08:07

Napisałem Ci już abyś zmniejszył dawkę paliwa Vagiem lub mechanicznie na nastawniku na próbę na wartość powyżej 5 mg/skok. Nic Cię to nie kosztuje a zawsze możesz powrócić do wartości aktualnej.


Obrazek

Awatar użytkownika
owieczka
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 193
Rejestracja: pt kwie 02, 2010 08:28
Lokalizacja: Zabrze
Auto: Audi A3 8L
Silnik: AGR

Dziwne odpalanie przy minusowych temperaturach

Post autor: owieczka » śr lis 04, 2015 19:56

Sztomel ja na pewno się do Ciebie zgłoszę bo sam boję się coś przy pompie grzebać. Na razie chcę jeszcze sprawdzić kompresję silnika tak na wszelki wypadek, a później będę działał z pompą.
Jeszcze taka mała anegdotka - zimą tego roku zrobiłem czyszczenie pompy i wtrysków preparatem liqui moly diesel spülung. Tak jak na filmiku poniżej
Co ciekawe przez dwa zimne dni auto odpalało elegancko bez telepania,

https://www.youtube.com/watch?v=QIZmIzrjjFk



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Dziwne odpalanie przy minusowych temperaturach

Post autor: Sztomel » czw lis 05, 2015 08:32

owieczka pisze:Sztomel ja na pewno się do Ciebie zgłoszę bo sam boję się coś przy pompie grzebać.
Nie ma problemu. Sprawdź jeszcze czy efekt drgawek wystąpi po rozruchu silnika np. w godzinach popołudniowych (przy wyższych oczywiście temperaturach otoczenia) jak wypniesz przed rozruchem wtyczkę od czujnika temperatury G62/G2.


Obrazek

Awatar użytkownika
owieczka
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 193
Rejestracja: pt kwie 02, 2010 08:28
Lokalizacja: Zabrze
Auto: Audi A3 8L
Silnik: AGR

Dziwne odpalanie przy minusowych temperaturach

Post autor: owieczka » czw lis 05, 2015 20:41

Później już jest ok. Już testowałem chyba wszystkie możliwe warianty. I drgania występują tylko i wyłącznie gdy temp. jest poniżej 0 odpalam samochód po nocy.
Później już cały dzień jest ok. No chyba, że odpalę auto rano, przejadę się i odstawie je na cały dzień i dopiero wieczorem je odpalę. Także musi maksymalnie wystygnąć.

Co ciekawe drgawki występują tylko przy tym pierwszym odpaleniu. Mogę od razu zgasić silnik i ponownie go odpalić i już jest wszystko ok.



Awatar użytkownika
VW_seller
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2625
Rejestracja: sob cze 21, 2014 09:33
Lokalizacja: okolice kutna

Dziwne odpalanie przy minusowych temperaturach

Post autor: VW_seller » pt lis 06, 2015 12:06

wiekszoc aut takich tak ma .tyle ze nie ktorzy to ignoruja. to nie nowe tylko cos juz nie trzyma normy dlatego tak jest .jesli po za tym nic sie nie dzieje to sie ciesz i zostaw to tak jak jest. napewno jest to do ogarniecia ale niewiem czy ci starczy kasy i czasu na to wszystko


naprawa Smartfonów Telefonów,pc, laptopy tablety, diagnostyka vag, delphi itp actia multidiag PRO. serwis vag i innych samochodów wymiana podzespów oraz modyfikacje . regeneracja lub naprawa pomp vp37 wtryskow vp pompo wtrysków pd oraz CR . proszę pisać na priv

Awatar użytkownika
owieczka
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 193
Rejestracja: pt kwie 02, 2010 08:28
Lokalizacja: Zabrze
Auto: Audi A3 8L
Silnik: AGR

Dziwne odpalanie przy minusowych temperaturach

Post autor: owieczka » pt lis 06, 2015 22:23

Wiesz ja to lubię jak wszystko działa w 100% tak jak ma działać. Autkiem jeżdżę od 8 lat i chciałbym jeszcze trochę pojeździć. Dlatego chętnie bym sprawdził w jakim stanie jest moja pompa wtryskowa. Choćby tak z czystej ciekawości.



Awatar użytkownika
VW_seller
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2625
Rejestracja: sob cze 21, 2014 09:33
Lokalizacja: okolice kutna

Dziwne odpalanie przy minusowych temperaturach

Post autor: VW_seller » pt lis 06, 2015 23:07

to nie pompa .


naprawa Smartfonów Telefonów,pc, laptopy tablety, diagnostyka vag, delphi itp actia multidiag PRO. serwis vag i innych samochodów wymiana podzespów oraz modyfikacje . regeneracja lub naprawa pomp vp37 wtryskow vp pompo wtrysków pd oraz CR . proszę pisać na priv

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Dziwne odpalanie przy minusowych temperaturach

Post autor: Sztomel » sob lis 07, 2015 07:26

to jest właśnie zbyt duża dawka paliwa na pompie.
Aby nie być gołosłownym to przykład jak na dłoni - viewtopic.php?f=82&t=585376" onclick="window.open(this.href);return false;


Obrazek

Awatar użytkownika
owieczka
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 193
Rejestracja: pt kwie 02, 2010 08:28
Lokalizacja: Zabrze
Auto: Audi A3 8L
Silnik: AGR

Dziwne odpalanie przy minusowych temperaturach

Post autor: owieczka » sob lis 21, 2015 10:32

Niestety potwierdziła się najgorsza diagnoza. Słaba kompresja na 2,3,4 cylindrze. Także najprawdopodobniej trzeba zrobić pierścienie. Teraz pytanko co warto przy tej operacji wymienić żeby zrobić ten silnik na tip top?
Obrazek



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Dziwne odpalanie przy minusowych temperaturach

Post autor: Sztomel » ndz lis 22, 2015 02:26

Jesteś pewien tej diagnozy ?
Nie próbowałeś powtórzyć tego u innego mechanika ? Ja bym powtórzył. Tym bardziej, że nigdzie nie wkleiłeś logów 013 z Twojego silnika.
Mechanik powiedział mi że wymieniona pompa wytryskowa 11 mm w mim silniku jest do dupy a ja mu na to że chyba dawki paliwa nie sprawdził. On na to, że kąt wtrysku jest ustawiony OK. Okazało się, że na 038 jednostek. Dawka paliwa na pompie jest na 0.0 do 1,6 mg/skok i skacze niemiłosiernie. Nie ma chłopak bladego pojęcia o czym mówi. Był zdziwiony jak mu pokazałem, że nawet Vagiem można zejść z tak dużej wartości a potem kluczem, który kupiłem za 19 złotych. Mechanik kompletnie nie zna się na silnikach TDI i w życiu bym mu nie dał mierzyć mojego silnika albo bym go najzwyczajniej olał przy diagnozie.


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 240 gości