gwizd, nie wiem co i z kąd
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
gwizd, nie wiem co i z kąd
Witam. Mam problem z [mk5] silnik BXE, auto gwiżdże przy dodawaniu gazu, dźwięk podobny do syreny a więc przy dodawaniu gazu gwizd narasta a przy zdejmowaniu gazu maleje. Dzieje się to tylko podczas jazdy, po wciśnięciu sprzęgła dźwięk również zanika.
Dźwięk ten nie jest zbyt głośny a przy dynamicznym ruszaniu nie słychać bo oczywiście głośniejszy jest silnik ale jest to bardzo denerwujące.Znajomy mechanik szukał i nic nie wyszukał, wykluczył też turbinę. Proszę o pomoc.
Dźwięk ten nie jest zbyt głośny a przy dynamicznym ruszaniu nie słychać bo oczywiście głośniejszy jest silnik ale jest to bardzo denerwujące.Znajomy mechanik szukał i nic nie wyszukał, wykluczył też turbinę. Proszę o pomoc.
- jpatryk125
- Użytkownik
- Posty: 254
- Rejestracja: czw sty 06, 2011 19:20
- Lokalizacja: Kamienna Góra
gwizd, nie wiem co i z kąd
A przewody powietrzne idące od turbo do IC, a dalej do kolektora dolotowego sprawdzałeś? Jak jest jakaś dziurka, albo nieszczelność, to taki gwizd może powstać, bo przecież tam powietrze pod ciśnieniem jest.danko701 pisze:wykluczył też turbinę.
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2829
- Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
- Lokalizacja: Rzepin
gwizd, nie wiem co i z kąd
zrób loga dynamicznego z grupy 003 ,będzie widać odrazu...
Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11
Re: gwizd, nie wiem co i z kąd
Przewody sprawdzone, wymieniony też na nowy wąż turbo bo miał wyciek ale niestety nie pomogło.jpatryk125 pisze:
A przewody powietrzne idące od turbo do IC, a dalej do kolektora dolotowego sprawdzałeś? Jak jest jakaś dziurka, albo nieszczelność, to taki gwizd może powstać, bo przecież tam powietrze pod ciśnieniem jest.
gwizd, nie wiem co i z kąd
Mógł byś określić jak głośny jest ten gwizd?
Przy prędkościach 100-120 gdy dodajesz gazu, słyszysz ten dźwięk?
Czy tylko słychać jak wolno jedziesz na 2-3biegu i lekko dodajesz i odejmujesz gaz?
Przy prędkościach 100-120 gdy dodajesz gazu, słyszysz ten dźwięk?
Czy tylko słychać jak wolno jedziesz na 2-3biegu i lekko dodajesz i odejmujesz gaz?
gwizd, nie wiem co i z kąd
Właśnie słychać ten gwizd tylko od 1-3 biegu gdy lekko operuje się gazem. Wiadomo ze przy wyższych biegach obroty są już większe i nie słychać tego dźwięku ale tak naprawdę to nie wiem czy on na tych wyższych biegach występuje.
gwizd, nie wiem co i z kąd
Jeśli gwizd przypomina efekt jakby w pobliżu jechała karetka pogotowia na modulowanym sygnale to przyczyna właśnie tkwi w przeładowywaniu turbo.
Re: gwizd, nie wiem co i z kąd
U mnie podobnie pogwizduje, ale jest to cichy dźwięk, słyszę go tylko gdy powoli jadę głównie na 2 biegu i delikatnie dodaję lub odejmuję gaz.danko701 pisze:Właśnie słychać ten gwizd tylko od 1-3 biegu gdy lekko operuje się gazem.
Powyżej 2 tyś obrotów już tego nie słychać, przy dynamicznej jeździe gwizdania też nie słychać.
Nic z tym nie robię i puki co wszystko jest ok.
Poczytaj http://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f=3&t=3784
http://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?t=3082
Opinie na ten temat są różne, wszystko zależy jak głośno u Ciebie gwizda.
Re: gwizd, nie wiem co i z kąd
Dokładnie tak brzmi jakby w pobliżu jechała karetka pogotowia.Sztomel pisze:Jeśli gwizd przypomina efekt jakby w pobliżu jechała karetka pogotowia na modulowanym sygnale to przyczyna właśnie tkwi w przeładowywaniu turbo.
Czyli co dokładnie można zrobić z tym przeładowywaniem turbo?
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2829
- Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
- Lokalizacja: Rzepin
gwizd, nie wiem co i z kąd
w czym problem zrobić loga ,zrób 003,011 będzie widać czy rzeczywiście przeładowuje....w 100% będziesz pewny....
Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11
gwizd, nie wiem co i z kąd
Jak już kolega wyżej napisał należy wykonać log dynamiczny dwóch grup łącznie czyli grupę 003 jednocześnie z grupą 011. Będzie w logu tych grup widać jakie ciśnienie rzeczywiste daje turbosprężarka względem ciśnienia oczekiwanego przez sterownik silnika a jednocześnie będzie widać masę powietrza mierzoną przez przepływkę co pozwoli na wykluczenie lub potwierdzenie ewentualnej nieszczelności w dolocie powietrza doładowanego - nieszczelność akurat wykluczam.
Jeśli okaże się, że turbo faktycznie przeładowuje i to sporo to najprawdopodobniej czekać Cię będzie demontaż i czyszczenie turbosprężarki.
Jeśli okaże się, że turbo faktycznie przeładowuje i to sporo to najprawdopodobniej czekać Cię będzie demontaż i czyszczenie turbosprężarki.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 82 gości