Padniety pompowtryskiwacz ?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Padniety pompowtryskiwacz ?
Witam serdecznie,
od ok 1000 km jezdze golfikiem z 1.9 tdi. Auto ma ok 260 kkm przebiegu, jezdzil nim ktos z rodziny wiec historie auta znam.
Niestety jak to czesto bywa, auta nie lubia zmieniac wlasciciela i zazwyczaj po takiej zmianie cos zaczyna doskwierac..
Po odbiorze auta wymienilem filtr powietrza, przejechalem w trasie jakies 500 km, tankowalem tez przy supermarkecie Auchan (po lekturze forum juz wiem, ze nie nalezy) i zaczely sie problemy.
Auto zaczelo kopcic na jasno, spaliny smierdza niespalona ropa/parafina...
Od kilku dni studiuje forum i zaczalem od VAGa - sprawdzilem korekty na wtryskach:
http://vaglog.pl/log_237660.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Wprawy nie mam probowalem tez zrobic inne testy ale dopiero teraz doczytalem jak prawidlowo robic pelne logi..
W kazdym razie zdaje sie, ze juz po tym pierwszym widac dobrze, ze chyba trzecia pompka kuleje - ponoc byl wymieniany na uzywany 2 lata temu.
Mozecie potwierdzic moje obawy? Czy te objawy sa zbiezne z ew. przyczyna?
Za rada forum zdemontowalem pokrywe zaworow, sprawdzilem polaczenia elektryczne wtryskow ale nic to nie pomoglo...
Grzebiac w Vagu zapisalem jeszcze takie info:
Address 01: Engine (038 906 019 DD)
19:05:40 Group 003: EGR (Exhaust Gases Recycling)
903 /min Engine speed 790-870
250.0 mg/str MAF (specified) 230-310
249.9 mg/str MAF (actual) 210-350
57.4 % EGR duty cycle 50-70%
19:05:40 Group 008: Injected Quantity(IQ) limitation (3rd gear - 3000rpm - full load)
903 /min Engine speed 2850-3150
0.0 mg/str IQ driver's req 42-50
31.8 mg/str IQ via rpm(Torq) 39-42
21.7 mg/str IQ via MAF 48-52
19:05:40 Group 010: Air system (3rd gear - 3000rpm - full load)
235.2 mg/str MAF 800-1100
1020.0 mbar Atmos. pressure sensor -f96-
1030.2 mbar Intake air press. 1900-2150
0.0 % Throttle 100%
Jesli zajdzie potrzeba wykonania pelnych logow to je wykonam, musze sie tylko nauczyc co i jak..
Z gory dziekuje za wszelkie uwagi!
od ok 1000 km jezdze golfikiem z 1.9 tdi. Auto ma ok 260 kkm przebiegu, jezdzil nim ktos z rodziny wiec historie auta znam.
Niestety jak to czesto bywa, auta nie lubia zmieniac wlasciciela i zazwyczaj po takiej zmianie cos zaczyna doskwierac..
Po odbiorze auta wymienilem filtr powietrza, przejechalem w trasie jakies 500 km, tankowalem tez przy supermarkecie Auchan (po lekturze forum juz wiem, ze nie nalezy) i zaczely sie problemy.
Auto zaczelo kopcic na jasno, spaliny smierdza niespalona ropa/parafina...
Od kilku dni studiuje forum i zaczalem od VAGa - sprawdzilem korekty na wtryskach:
http://vaglog.pl/log_237660.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Wprawy nie mam probowalem tez zrobic inne testy ale dopiero teraz doczytalem jak prawidlowo robic pelne logi..
W kazdym razie zdaje sie, ze juz po tym pierwszym widac dobrze, ze chyba trzecia pompka kuleje - ponoc byl wymieniany na uzywany 2 lata temu.
Mozecie potwierdzic moje obawy? Czy te objawy sa zbiezne z ew. przyczyna?
Za rada forum zdemontowalem pokrywe zaworow, sprawdzilem polaczenia elektryczne wtryskow ale nic to nie pomoglo...
Grzebiac w Vagu zapisalem jeszcze takie info:
Address 01: Engine (038 906 019 DD)
19:05:40 Group 003: EGR (Exhaust Gases Recycling)
903 /min Engine speed 790-870
250.0 mg/str MAF (specified) 230-310
249.9 mg/str MAF (actual) 210-350
57.4 % EGR duty cycle 50-70%
19:05:40 Group 008: Injected Quantity(IQ) limitation (3rd gear - 3000rpm - full load)
903 /min Engine speed 2850-3150
0.0 mg/str IQ driver's req 42-50
31.8 mg/str IQ via rpm(Torq) 39-42
21.7 mg/str IQ via MAF 48-52
19:05:40 Group 010: Air system (3rd gear - 3000rpm - full load)
235.2 mg/str MAF 800-1100
1020.0 mbar Atmos. pressure sensor -f96-
1030.2 mbar Intake air press. 1900-2150
0.0 % Throttle 100%
Jesli zajdzie potrzeba wykonania pelnych logow to je wykonam, musze sie tylko nauczyc co i jak..
Z gory dziekuje za wszelkie uwagi!
Padniety pompowtryskiwacz ?
witaj faktycznie pompowtrysk na 3 leje nie masz objawów takich jak nie równa praca silnika?
nic Ci nie stuka po pokrywa zaworów?
generalnie dobrze by było podmienic miejscami te pompowtryski i zmienić im komplet uszczelniaczy i podkładek
kopcenie na jasno moze byc przyczyna uszkodzonego pompowtryskiwacza
nic Ci nie stuka po pokrywa zaworów?
generalnie dobrze by było podmienic miejscami te pompowtryski i zmienić im komplet uszczelniaczy i podkładek
kopcenie na jasno moze byc przyczyna uszkodzonego pompowtryskiwacza
Live to Ride .... Ride to Live !
Padniety pompowtryskiwacz ?
Mengog, dzieki za odpowiedz.
Odnosnie nierownej pracy - owszem, ale dziwnie bo tylko po odpaleniu pierwsze 1000 metrow, tak jak by nie palil na jednym i to jest ten moment w logu.
Nic nie stuka. Czekam na kuriera z wtryskiem ktory byl zdemontowany i dany do czyszczenia i regulacji. Zamontuje go jak przyjedzie i dam znac - powinienem dac rade, mam instrukcje z elsy.
Wtedy wykonam wszystkie logi, bo mam wrazenie, ze nie wszystko jest ok z tym silnikiem - np klapa dolotu jest lekko zaolejona - czy to grozne? czy padniety termostat - silnik nie osiaga 80°C.....
Ale najpierw chce sie uporac z tym wtryskiem.
Dzieki i milego wieczoru!
Odnosnie nierownej pracy - owszem, ale dziwnie bo tylko po odpaleniu pierwsze 1000 metrow, tak jak by nie palil na jednym i to jest ten moment w logu.
Nic nie stuka. Czekam na kuriera z wtryskiem ktory byl zdemontowany i dany do czyszczenia i regulacji. Zamontuje go jak przyjedzie i dam znac - powinienem dac rade, mam instrukcje z elsy.
Wtedy wykonam wszystkie logi, bo mam wrazenie, ze nie wszystko jest ok z tym silnikiem - np klapa dolotu jest lekko zaolejona - czy to grozne? czy padniety termostat - silnik nie osiaga 80°C.....
Ale najpierw chce sie uporac z tym wtryskiem.
Dzieki i milego wieczoru!
Padniety pompowtryskiwacz ?
Owszem. Potwierdzam to co napisał kolega wyżej - trzeci cylinder odbiega od normy i zapewne będzie to wina pompowtryskiwacza na nim.
Kolejną rzeczą są wartości BIP'ów w grupie 23 - praktycznie wskazują, że wszystkie elektrozawory pompowtryskiwaczy mają opóźnioną reakcję na sygnał sterujcy ze sterownika silnika więc wartałoby wymienić wszystkie pompowtryskiwacze a nie tylko ten trzeci. Wartości BIP'ów to właśnie czas reakcji elektrozaworów pompowtryskiwaczy na sygnał podawany dla nich przez sterownik silnika i wartość większa niż 30 jednostek (dla Twojego silnika) wskazuje, że nie jest najlepiej.
Obudowa zaworu EGR jest u Ciebie zaolejona bo olej spływa na nią z dwóch otworków znajdujących się bezpośrednio pod tym srebrnym trzonkiem jego siłownika poedciśnieniowego - jest to efekt wyrobionej tulei w której porusza się trzonek zaworu i na to nic nie poradzisz bez regeneracji lub wymiany zaworu EGR na nowy - tego jednak bym nie robił tylko odpiął wężyk podciśnienia, który dochodzi do siłownika zaworu EGR (widać go u góry fotki) i jego koniec zaślepił np śrubką wkręcając ją w koniec wężyka a otworki dwa pod grzybkiem siłownika zaworu EGR bym zaślepił np. kołkując je drewnianymi patyczkami od logów itp. Wtedy pozbędziesz się wycieków oleju z nich ale też i zawór EGR nie będzie pracował - to jednak nic szkodliwego dla silnika nie oznacza a nawet bym powiedział, że jest to zabieg wręcz pożądany dla silnika.
Co do temperatury cieczy chłodzącej to musisz np. Vagiem sprawdzić ile wynosi temperatura płynu pokazywana w Vagu w 01 w grupie 007 silnika z wartością pokazywaną w grupie 003 zegarów czyli 17 Instruments. - od tych wartości zależy czy masz walnięty termostat czy tylko czujnik temperatury G62.
Kolejną rzeczą są wartości BIP'ów w grupie 23 - praktycznie wskazują, że wszystkie elektrozawory pompowtryskiwaczy mają opóźnioną reakcję na sygnał sterujcy ze sterownika silnika więc wartałoby wymienić wszystkie pompowtryskiwacze a nie tylko ten trzeci. Wartości BIP'ów to właśnie czas reakcji elektrozaworów pompowtryskiwaczy na sygnał podawany dla nich przez sterownik silnika i wartość większa niż 30 jednostek (dla Twojego silnika) wskazuje, że nie jest najlepiej.
Obudowa zaworu EGR jest u Ciebie zaolejona bo olej spływa na nią z dwóch otworków znajdujących się bezpośrednio pod tym srebrnym trzonkiem jego siłownika poedciśnieniowego - jest to efekt wyrobionej tulei w której porusza się trzonek zaworu i na to nic nie poradzisz bez regeneracji lub wymiany zaworu EGR na nowy - tego jednak bym nie robił tylko odpiął wężyk podciśnienia, który dochodzi do siłownika zaworu EGR (widać go u góry fotki) i jego koniec zaślepił np śrubką wkręcając ją w koniec wężyka a otworki dwa pod grzybkiem siłownika zaworu EGR bym zaślepił np. kołkując je drewnianymi patyczkami od logów itp. Wtedy pozbędziesz się wycieków oleju z nich ale też i zawór EGR nie będzie pracował - to jednak nic szkodliwego dla silnika nie oznacza a nawet bym powiedział, że jest to zabieg wręcz pożądany dla silnika.
Co do temperatury cieczy chłodzącej to musisz np. Vagiem sprawdzić ile wynosi temperatura płynu pokazywana w Vagu w 01 w grupie 007 silnika z wartością pokazywaną w grupie 003 zegarów czyli 17 Instruments. - od tych wartości zależy czy masz walnięty termostat czy tylko czujnik temperatury G62.
Padniety pompowtryskiwacz ?
Wielkie dzieki
Czujnik temperatury sprawdzilem i odczyty temperatur nakladaja sie i wynosza ok 70st. przy rozgrzanym silniku - min 15km przejechane wiec wnioskuje, ze termostat. EGR oczywiscie zaslepie zgodnie z rada.
No i jak pisałem, po wymianie popmpowtrysku zrobie mu pelne logi i wtedy poprosze o analize.
Czujnik temperatury sprawdzilem i odczyty temperatur nakladaja sie i wynosza ok 70st. przy rozgrzanym silniku - min 15km przejechane wiec wnioskuje, ze termostat. EGR oczywiscie zaslepie zgodnie z rada.
No i jak pisałem, po wymianie popmpowtrysku zrobie mu pelne logi i wtedy poprosze o analize.
Padniety pompowtryskiwacz ?
trafna diagnoza.flax pisze:odczyty temperatur nakladaja sie i wynosza ok 70st. przy rozgrzanym silniku - min 15km przejechane wiec wnioskuje, ze termostat
Re: Padniety pompowtryskiwacz ?
Pompka wymieniona, korekty od -0.30 do +0,30 czyli wrocily do normy. Autko juz nie kopci i nie szarpie. Jutro ciag dalszy zabawy, termostat i inne drobiazgi.
Dzieki za pomoc!
Dzieki za pomoc!
Padniety pompowtryskiwacz ?
korekcje ładne ja jak z BIP'ami?
wyczyściłeś kostki?
wyczyściłeś kostki?
Live to Ride .... Ride to Live !
Re: Padniety pompowtryskiwacz ?
Yyy jakie kostki? Wtyki cewek? Teraz sie przestraszylem...
Dzis powalcze z termostatem i reszta rzeczy do zrobienia, pojezdze i zrobie porzadne logi.
Dzis powalcze z termostatem i reszta rzeczy do zrobienia, pojezdze i zrobie porzadne logi.
Padniety pompowtryskiwacz ?
tak wtyki może zły synonim użyłem
z termostatem chwila roboty tylko załóż prawidłowo uszczelkę!
z termostatem chwila roboty tylko załóż prawidłowo uszczelkę!
Live to Ride .... Ride to Live !
Padniety pompowtryskiwacz ?
Tzn od strony obudowy? Tak zlozylem. Nie bardzo sobie umiem wyobrazic inny montaz
Autko wyprowadzone na prosta, przyjemnie sie smiga no i jest naprawde oszczednie. Zamowilem mu jeszcze nowe opony i wrzucilem nowy hamulunek ate na przodzie. Przerzucilem tez radio nad poleczke - jakos za nisko siedzi oryginalnie, nie podobalo mi sie to. W sumie diesel nie jest wymarzonym autem na zime, ale polubilismy sie
Jak tylko trafi do mnie licznik z malym fisem i manetki z tempomatem to wezme sie za dozbrajanie w niezbedne gadzety
Autko wyprowadzone na prosta, przyjemnie sie smiga no i jest naprawde oszczednie. Zamowilem mu jeszcze nowe opony i wrzucilem nowy hamulunek ate na przodzie. Przerzucilem tez radio nad poleczke - jakos za nisko siedzi oryginalnie, nie podobalo mi sie to. W sumie diesel nie jest wymarzonym autem na zime, ale polubilismy sie
Jak tylko trafi do mnie licznik z malym fisem i manetki z tempomatem to wezme sie za dozbrajanie w niezbedne gadzety
Padniety pompowtryskiwacz ?
Teraz już przynajmniej wiem, że lubisz mieć takie auto, które będzie Ci się podobać i będzie Cię słuchać i masz też pojęcie o tym czego należy szukać w aucie jak coś będzie nie tak. Szanuję takich właścicieli i wiem, że auto trafiło we właściwe ręce. Powodzenia w modach.
Re: Padniety pompowtryskiwacz ?
Prosto z trasy:
Ki czort??? Help... traci moc strasznie, jestem w podrozy..
Ki czort??? Help... traci moc strasznie, jestem w podrozy..
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 95 gości