1.9 tdi 110km - Silnik się wyłącza

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

stefan609
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pn wrz 07, 2015 08:37

1.9 tdi 110km - Silnik się wyłącza

Post autor: stefan609 » pn wrz 07, 2015 08:53

Witam,

Mam Passata 1.9 tdi (1999r) 110km - automat. Silniczek chodzi doskonale jest po remoncie 6 miesiecy i nie bylo do teraz problemow.
Szukam inspiracji bo nie za bardzo moge dojść do tego co dolega.

Samochod jedzie normalnie, silnik nagrzewa sie dobrze, pracuje miarowo. Ale raz na kilka dni gdy auto osiagnie juz 90 stopni ( a nawet jakis czas potem) silnik zaczyna przerywac i w ciagu minuty przerywajac coraz bardziej - wyłącza sie całkowicie. Po tym nie mozna odpalic auta (objaw jest taki jakby nie bylo paliwa w baku - no ale jest). Silnik kreci, ale nie odpala. Teraz najciekawsze. Jak autko chwilke postoi (jakies 30 min - 1h), silnik sie schłodzi (mniej niz 90 stopni) to odpala! Chodzi bez problemu az do kolejnego razu.

Oddałem do mechanika i wymienił mi pompe wtepna z baku, ale to nie to bo zdarza sie to również podczas jazdy.....

Jestem bardzo zdesperowany, bo autko dziala idealnie, a takie cos sprawia ze nie mozna polegać na aucie i dojazd do pracy jest ryzykowny.

Proszę o pomoc.



Awatar użytkownika
needved
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 831
Rejestracja: ndz gru 11, 2011 23:15
Lokalizacja: Augustów

1.9 tdi 110km - Silnik się wyłącza

Post autor: needved » pn wrz 07, 2015 09:13

stefan609 pisze:Szukam inspiracji bo nie za bardzo moge dojść do tego co dolega.
A co Ty artysta? filozof?

Kiedy filtr paliwa wymieniany ostatnio??? :bajer:



stefan609
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pn wrz 07, 2015 08:37

1.9 tdi 110km - Silnik się wyłącza

Post autor: stefan609 » pn wrz 07, 2015 09:27

A co Ty artysta? filozof?
:D

Kiedy filtr paliwa wymieniany ostatnio???
pol roku temu. prawdopodobnie tez podczas wymiany pompy wstepnej (4 tygodnie temu).



Awatar użytkownika
elemenateur
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 460
Rejestracja: pn lis 19, 2007 14:29
Lokalizacja: SZCZECIN / GŁOGÓW
Kontakt:

1.9 tdi 110km - Silnik się wyłącza

Post autor: elemenateur » pn wrz 07, 2015 10:36

Sprawdź zaworek odcinający w pompie. Możesz też sprawdzić kabel zasilający ten zawór pod kątem uszkodzeń, na przykład zasil go prosto z akumulatora nowym kablem.


NAJNIŻSZE CENY NA OLEJE MOTUL NA FORUM
FERODO, LIQUI MOLY, MILLERS, LEMFORDER
Zadowolenie klientów bezcenne ->viewtopic.php?f=32&t=154643
Obrazek
DO DYSPOZYCJI DOTYCHCZASOWYCH I NOWYCH KLIENTÓW JESTEŚMY POD NICKIEM ELEMENATEUR
TELEFON: 730338154, 663962604, 794675296, 796553835
GG: 51221933, 347504, 17787178
EMAIL: SKLEP@PRO-CHOICE.PL

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

1.9 tdi 110km - Silnik się wyłącza

Post autor: Sztomel » wt wrz 08, 2015 07:25

Podczas przerywania i zgaśnięcia silnika odkręć korek wlewu paliwa do baku i wsłuchaj się czy wystąpi efekt zassania powietrza do baku i wtedy odpal silnik bo objaw jest taki jak przy zatkanym odpowietrzeniu wlewu paliwa do baku. Oczywiście może występować również problem z zasilaniem sterownika silnika a tym samym zaworu N109 na pompie wtryskowej lub tylko z zasilaniem samego N109 jak napisał elemenateur. Zwróć uwagę czy na moment zapali się i zgaśnie kontrolka świec żarowych podczas nieudanej próby odpalenia silnika (podczas włączania zapłonu).


Obrazek

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

1.9 tdi 110km - Silnik się wyłącza

Post autor: Adamm » wt wrz 08, 2015 09:35

stefan609, pompa wstepna w baku? z tego co kojarze to AFNy nie mialy takowej.

moze czujnik polozenia walu Ci szwankuje, one daja taki objaw po nagrzaniu...


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

1.9 tdi 110km - Silnik się wyłącza

Post autor: Michał_1977 » wt wrz 08, 2015 13:27

Chłopaki,a ja mam podobnie,tylko w zwykłym kaszlaku 1,9D (1Y).
Rano odpali od strzała i kulturalnie chodzi przez 20-30 sekund,czasem minutę.Później widać i czuć jak obroty lecą w dół i słabo reaguje na gaz,tzn. reaguje,ale trzeba więcej wcisnąć.Problem mija po nagrzaniu,ale też nie zawsze i od razu.Często muszę się męczyć podczas jazdy,operując jedną nogą gaz i hamulec :grin:
Jak już załapie na dobre,to będzie śmigał cały dzień,chyba że zdąży ostygnąć,to powtórka z rozrywki.
Filtr starego typu z mk2 bez podgrzewacza,powrót bezpośrednio do baku.
Powietrza nie ma w paliwie ani tyci tyci.
Macie jakiegoś pomysła? :-)

EDIT:
Pompa umarła.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

stefan609
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pn wrz 07, 2015 08:37

1.9 tdi 110km - Silnik się wyłącza

Post autor: stefan609 » ndz wrz 13, 2015 21:12

Sztomel ponizej odpowiedzi
Podczas przerywania i zgaśnięcia silnika odkręć korek wlewu paliwa do baku i wsłuchaj się czy wystąpi efekt zassania powietrza do baku i wtedy odpal silnik bo objaw jest taki jak przy zatkanym odpowietrzeniu wlewu paliwa do baku.
Będę badał, jak sie to stanie następnym razem.
Zwróć uwagę czy na moment zapali się i zgaśnie kontrolka świec żarowych podczas nieudanej próby odpalenia silnika (podczas włączania zapłonu).
Po probie nieudanego odpalenia mruga kontrolka swiec żarowych, co to oznacza ??

Adamm
moze czujnik polozenia walu Ci szwankuje, one daja taki objaw po nagrzaniu...
jak to sprawdzic ??

A moze to jest przepływomierz ??



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

1.9 tdi 110km - Silnik się wyłącza

Post autor: Adamm » pn wrz 14, 2015 12:27

stefan609, przeplywka nie ma nic do gasiniecia


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

1.9 tdi 110km - Silnik się wyłącza

Post autor: Sztomel » wt wrz 15, 2015 10:12

stefan609 pisze:Po probie nieudanego odpalenia mruga kontrolka swiec żarowych, co to oznacza ??
Musisz podłączyć Vaga do auta i odczytać błędy zapisane w sterowniku silnika bo migająca kontrolka świec żarowych ewidentnie daje znać, że jakiś błąd lub błędy zostały zapisane i po kodzie błędu i jego opisie dowiemy się co jest przyczyną gaśnięcia silnika - prawdopodobnie będzie to jednak czujnik G28 prędkości obrotowej wału korbowego silnika z opisem Open or short to ground czyli chwilowa przerwa w sygnale - zapewne z winy wadliwej instalacji elektrycznej od tego czujnika.


Obrazek

stefan609
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pn wrz 07, 2015 08:37

1.9 tdi 110km - Silnik się wyłącza

Post autor: stefan609 » śr wrz 16, 2015 18:53

super dzięki Sztomel. Zakupilem VAGA z kablem i będę dziś diagnozował.
Niezwłocznie dam znać.


A więć po podłączeniu do VAGA następujące błędy

17569 Nieznany kod błędu (brak osprzętu / nie zwiazany ze sprzętem)
[ Czujnik temperatury powietrza IAT - zwarcie do plusa, otwarty obwód]

17564 Nieznany kod błędu (brak osprzętu / nie zwiazany ze sprzętem) - BŁĄD SPORADYCZNY
[Czujnik podciśnienia MAP - zwarcie do masy / otwarty obwód]

17849 Nieznany kod błędu (brak osprzętu / nie zwiazany ze sprzętem) - BŁĄD SPORADYCZNY
[Zawór (cewka) recyrkulacji spalin EGR, bank 1 > otwarty obwód, zwarcie do masy]

18072 Nieznany kod błędu (brak osprzętu / nie zwiazany ze sprzętem) - BŁĄD SPORADYCZNY
[Wtryskiwacz, aktywacja - aktualny obwód > otwarty obwód, zwarcie do masy]

16705 Nieznany kod błędu (brak osprzętu / nie zwiazany ze sprzętem) - BŁĄD SPORADYCZNY
[Czujnik obrotów silnika lub jego obwód CKP - zły sygnał]


Znaczenie kodów z tego PDFa.
http://sprawdz.auto.pl/wp-content/uploa ... ek-VAG.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Daje to jakieś światło na sprawę ?

update 1: modul komfortu daje takie błędy
dodatkowo moduł komfortu:
930,928,944 -> faktycznie jest problem z tym

update 2: po skasowaniu błędów silnika i odpaleniu pojawil sie kolejny błąd
18057 Nieznany kod błędu (brak osprzętu / nie zwiazany ze sprzętem)
[CAN data bus, ABS - brak sygnału > moduł ABS, przewody, dopasowanie rezystora w ECM.]

update 3: po kolejnym skasowaniu błędów silnika i odpaleniu 18057 ponownie

update 4: w zasadzie 18057 jest po kazdym skasowaniu i odpaleniu autka.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

1.9 tdi 110km - Silnik się wyłącza

Post autor: Sztomel » czw wrz 17, 2015 07:59

Błędy związane kolejno z :
- czujnikiem temperatury powietrza doładowanego w dolocie G72,
- czujnikiem ciśnienia doładowania G71,
- elektrozaworem N18 od sterownia zaworem EGR
wystąpiły zapewne bo wypięciu wtyczki od G71/G72 oraz wtyczki od N18 i nie zostały od razu skasowane po ich ponownym podpięciu.
Błąd 18072 dotyczy usterki elektrycznej w obwodzie zasilania elektrozaworów pompowtryskiwaczy więc zrewiduj (tym razem poprawnie) jaki silnik siedzi w Twoim samochodzie bo z pewnością nie 110 KM czyli silnik na pompie wtryskowej tylko 115 KM o oznaczeniu AJM lub ATJ czyli silnik z pompowtryskiwaczami.
Błąd 16705 świadczy o niewiarygodnym sygnale z czujnika G28.
Przyczyną gaśnięcia Twojego silnika są obydwa ostatnie błędy a raczej pierwszy (ten od zasilania pompowtryskiwaczy).
W przypadku pierwszego musisz sprawdzić całą instalację zasilającą pompowtryskiwacze (a zwłaszcza mocowanie jej wtyczki przy głowicy).
Co do czujnika G28 - wykręć go, zobacz jak wygląda (zaolejony, pokryty opiłkami metalu albo luźno dokręcony do bloku silnika).

Kody błędów proponuję odczytywać z tej bazy danych (jest najbogatsza) : http://www.gerritspeek.nl/vag-com_foutcodeslijst-b.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gdybyś nie rozumiał w obcych językach to zawsze możesz sobie włączyć tłumacza tekstu.


Obrazek

stefan609
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pn wrz 07, 2015 08:37

1.9 tdi 110km - Silnik się wyłącza

Post autor: stefan609 » ndz lis 01, 2015 14:45

odebralem auto od mechanika. Wymieniona zostałą wiązka kabli w samochodzie i niestety nadal jest problem.
Niestety nie wiem czy czujnik położenia wału został wymieniony. Czekam na info od mechanika.

podłącze dziś do VAG i zobaczymy jakie są błędy.

p.s: problem pojawił sie gdy temp osiągnęła 90 st. poniżej wszytstko chodzi idealnie.

Update 1:
w VAG jest nastepujacy błąd
18057



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

1.9 tdi 110km - Silnik się wyłącza

Post autor: Sztomel » pn lis 02, 2015 00:55

To jest tylko błąd świadczący o braku sygnału od sterownika ABS więc błąd, z którym można żyć i auto nie będzie stawiać żadnego problemu ale trzeba się tym jednak zająć :
http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-18057.html" onclick="window.open(this.href);return false;
(gdybyś nie wiedział o co chodzi to włącz sobie tłumacza google)


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 154 gości