ARL Brak Mocy,Swist Turbiny,nagrany filmik.niewiem co robic.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

paulinka646
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 160
Rejestracja: śr lis 18, 2009 22:42
Lokalizacja: wałbrzych

ARL Brak Mocy,Swist Turbiny,nagrany filmik.niewiem co robic.

Post autor: paulinka646 » sob paź 31, 2015 14:42

Witam,Posiadam Golfa mk4 silnik ARL 150km .ok 2 lata temu wymienialem turbo i od tamtego czasu auto i tak nie miało takiego Kopa z dołu bo dopiero budziła sie do życia od 1900 OBR.ALE nie w tym rzecz...Mianowicie wczoraj mialem taką sytuacje ( przy próbie wyprzedzenia auta z 2 biegu przy predkosci ok 30km/h auto nagle sie przez chwile Zmuliło i od tamtej pory dosc ze niema doładowania takiego jak wczesniej,to jeszcze zaczeło Bardzo Słychac Turbine. Silnik idealnie odpala,nie kopci,Jednak po dodaniu gazu słychać głośne świszczenie turbiny wraz ze zwiekszaniem obrotów.Jakby startował jakis Odżutowiec :otepienie: Jakies Pół Roku temu czysciłem zmienna geometria łopatek,jest wyciety Katalizator.Wczoraj podniosłem auto żeby sprawdzic w jakim stanie jest TURBO i tak...
-Przy wirniku od strony zimnej było troszke oleju,ale to normalne...
-Delikatny Luz góra dół ale do przyjecia.
-Brak luzu wzdłużnego
-Wczoraj wymieniłem wszystkie podcisnienia na silikonowe ale bez poprawy
-Gruszka chodzi lekko
-Auto zalane olejem Motul 8100 X-CLEAN 5w30 oczywiscie jest stan oleju.
-Posprawdzana szczelnosc na icku i połączeniach wodą z płynem (brak nieszczelnosci).
-W tamtym tyg ustawiałem pompki na 180st.
-Srednie spalanie 6,2L/100km
co mogłem to posprawdzałem,ale dalej niewiem co jest przyczyną braku mocy i tego wycia Turba.
dodaje logi statyczne z wczoraj.dzisiaj zrobie jeszcze dynamiczne ale nie wiem konkretnie które mam wykonac.
dodaje jeszcze filmik z pracy silnika i Turbiny.
Prosze o jakąs pomoc bo juz nie mam Pomysłów :-(.
" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
palio
_
_
Posty: 2897
Rejestracja: wt sty 26, 2010 22:44
Lokalizacja: Siedliska Drugie/Fajsławice
Auto: Ford Mondeo MK3
Silnik: 2.0
Kontakt:

ARL Brak Mocy,Swist Turbiny,nagrany filmik.niewiem co robic.

Post autor: palio » sob paź 31, 2015 16:14

Sorki, ale gdzie te logi statyczne bo ja ich nie widzę :bajer:
Jakie logi wykonać to masz w podwieszonym temacie w "Diagnostyce" w tym temacie - viewtopic.php?f=80&t=562817" onclick="window.open(this.href);return false;
Najlepiej będzie jak zrobisz komplet.



paulinka646
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 160
Rejestracja: śr lis 18, 2009 22:42
Lokalizacja: wałbrzych

ARL Brak Mocy,Swist Turbiny,nagrany filmik.niewiem co robic.

Post autor: paulinka646 » sob paź 31, 2015 16:24

palio zaraz dodam logi



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

ARL Brak Mocy,Swist Turbiny,nagrany filmik.niewiem co robic.

Post autor: italiano_83 » sob paź 31, 2015 18:38

paulinka646 pisze:Prosze o jakąs pomoc bo juz nie mam Pomysłów
Poczytaj..

http://www.google.pl/custom?domains=for ... cof=&hl=pl" onclick="window.open(this.href);return false;


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

paulinka646
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 160
Rejestracja: śr lis 18, 2009 22:42
Lokalizacja: wałbrzych

ARL Brak Mocy,Swist Turbiny,nagrany filmik.niewiem co robic.

Post autor: paulinka646 » sob paź 31, 2015 22:38

Italiano ja wiem o co Ci chodzi i dziekuje za te linki,ale tego wczesniej nie bylo.tzn był dekikatny dzwiek ala Bov przy zmianie biegów,ale nie było tak słychac turbiny jak teraz. :? .teraz nawet słychac jak wirnik sie zatrzymuje przy zgaszeniu auta i ten brak mocy.jak jade to ludzie sie obracają bo myslą ze leci mysliwiec hehe.
Ps.niewiem dlaczego,ale nie moge sie zalogowac na http://vaglog.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; i dodac logów.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

ARL Brak Mocy,Swist Turbiny,nagrany filmik.niewiem co robic.

Post autor: Sztomel » ndz lis 01, 2015 04:47

Logów statycznych nawet nie rób bo nie mają one najmniejszego sensu poza 011 BS.
Resztę zloguj wyłącznie dynamicznie i to w relacjach 003 z 011, 008 z 010 i 001 z 004. Też miałem wielokrotnie problem z zalogowaniem się na stronę vagloga. Ten program czasem świruje więc trzeba albo cierpliwości albo zalogować lub zarejestrować się na nowo. Gdyby moderator wywalił Cię z tematu ze względu na małą ilość logów ( dla mnie czasem nie zrozumiałych przy sprawdzaniu li wyłącznie tylko ciśnienia doładowania) to prześlij mi je na PW albo prześlij mi te logi w formacie oryginalnym czyli csv. na adres skretatomasz@op.pl. - odpiszę z całą pewnością co o nich można powiedzieć.


Obrazek

paulinka646
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 160
Rejestracja: śr lis 18, 2009 22:42
Lokalizacja: wałbrzych

ARL Brak Mocy,Swist Turbiny,nagrany filmik.niewiem co robic.

Post autor: paulinka646 » ndz lis 01, 2015 15:06

Sztomel z Nieba Mi spadłes :bigok: ...zaraz jade zrobic te logi i najpierw postaram wrzucic je Tutaj a jesli nie da rady to tak jak piszesz przesle je na Twoją Poczte.Dziekuje za Pomoc Wszytkim!!

Sztomel wyslalem Ci na Poczte bo nie dalo rady na Forum



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

ARL Brak Mocy,Swist Turbiny,nagrany filmik.niewiem co robic.

Post autor: Sztomel » pn lis 02, 2015 00:48

Jutro sprawdzę wszystkie logi i Ci odpiszę ale z tego co zobaczyłem już w pierwszym logu 011 BS to do turbo nie dochodzi podciśnienie bo ciągle masz wskazanie 971 mbar - obojętnie czy na ON czy OFF.


Obrazek

paulinka646
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 160
Rejestracja: śr lis 18, 2009 22:42
Lokalizacja: wałbrzych

ARL Brak Mocy,Swist Turbiny,nagrany filmik.niewiem co robic.

Post autor: paulinka646 » pn lis 02, 2015 07:59

Udało Mi sie dodac logi na forum.Sztomel zaraz sprawdze ten N75 w jakim jest stanie.
DYNAMICZNE:
Grupa 003, 011: http://vaglog.pl/log_238003.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 001, 004: http://vaglog.pl/log_238004.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 003, 011: http://vaglog.pl/log_238005.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 008, 010: http://vaglog.pl/log_238006.html" onclick="window.open(this.href);return false;

STATYCZNE:
Grupa 003: http://vaglog.pl/log_238007.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 004: http://vaglog.pl/log_238008.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 018: http://vaglog.pl/log_238009.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 015: http://vaglog.pl/log_238010.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 023: http://vaglog.pl/log_238011.html" onclick="window.open(this.href);return false;

BASIC SETTINGS:
Grupa 011: http://vaglog.pl/log_238012.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Przed chwilą wyczysciłem N75.okazało sie ze tłoczek w srodku był zardzewiały.przeczysciłem wszystko,przedmuchałem,poskładałem i jazda próbna....niby troche lepiej,ale dalej słychac Turbine jak wyje i zmienną geometrie.zrobiłem ligi statyczne gr 011BS.
BASIC SETTINGS:
Grupa 011: http://vaglog.pl/log_238014.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Aha niewiem czy to ważne,ale 2 lata temu zmieniałem tez silnik z ARL-A na BLT 2007r.bo walła Turbina i wystawił kopyto. :?
BLT kpl z głowicą,wałkiem,przełożyłem tylko pompki AL,osprzet,pompe oleju z ARL-A i kupiłem turbine (z którą teraz mam problem).

i jak koledzy ktos cos wywnioskuje z tych logow?



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

ARL Brak Mocy,Swist Turbiny,nagrany filmik.niewiem co robic.

Post autor: Sztomel » wt lis 03, 2015 07:55

Problemem jest regulacja ciśnienia doładowania turbo (najpierw niedoładowanie a potem przeładowanie) oraz słabo mierząca przepływka. Raczej nie obejdzie się bez rozbiórki turbosprężarki i jej czyszczenia.


Obrazek

paulinka646
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 160
Rejestracja: śr lis 18, 2009 22:42
Lokalizacja: wałbrzych

ARL Brak Mocy,Swist Turbiny,nagrany filmik.niewiem co robic.

Post autor: paulinka646 » wt lis 03, 2015 11:49

Sztomel czyli turbina sama w sobie jest ok tylko musze ja rozebrac i wyczyscic geometrie?troche dziwne,ze tak szybko sie zawalila bo czyscilem ja jakies 5mies temu.
przepływke też kupic nową? PS a w jakim stanie są Pompowtryski?bo jak to ogarne to mysle nad jakims programem bo podobno jak jest słupek BLT i turbo z Pompkami z ARL-a to trzeba robic korekte programu.prawda to?



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

ARL Brak Mocy,Swist Turbiny,nagrany filmik.niewiem co robic.

Post autor: Sztomel » śr lis 04, 2015 08:17

Sęk w tym, że samo czyszczenie zmiennej geometrii z nagaru to jedno ale istotniejsze jest zniwelowanie rys na bieżni, po której kierownice spalin się ślizgają. Jeśli wcześniej ich nie spolerowałeś albo nie zostało to zrobione należycie to w 90% efekt przycinania się kierownic spalin zmiennej geometrii właśnie z ich przyczyny powstaje. Co do przepływki to na razie się wstrzmaj - zobaczymy jak będzie mierzyć przy prawidłowo regulowanym ciśnieniu doładowania turbo - jeśli nadal będzie kiepsko (co podejrzewam) to zawsze ją można rozwiercić i na niej śmigać. Co do pompowtrysków to widać w grupie 023, że ich elektrozawory nie reagują odpowiednio szybko na sygnał sterujący ze sterownika silnika (dotyczy to tych, na których wartość BIP'ów przekracza 30 jednostek) ale nie jest wykluczone, że faktycznie może tu być konieczna korekta softu w przypadku słupka i głowicy z BLT - tego nie wiem więc zapytaj tunera. Brakuje też grupy statycznej 013.


Obrazek

paulinka646
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 160
Rejestracja: śr lis 18, 2009 22:42
Lokalizacja: wałbrzych

ARL Brak Mocy,Swist Turbiny,nagrany filmik.niewiem co robic.

Post autor: paulinka646 » śr lis 04, 2015 19:50

Sztomel dzisiaj wytargałem Turbine,ale nie rozkrecałem jej bo ułamany jest wirnik od strony wydechu :-( .i teraz juz niewiem czy rozkrecac ją i czyscic tą geometrie czy to przez tą łopatke która jest ułamana takie cyrki sie dzieją ze niema doładowania i tak wyje.Kurde niewiem sam co z tym zrobic.ona od początku mi nie pasowała jak tylko ją kupiłem,ale niby wszystko z nią było dobrze.
Aktualnie brak luzu wzdłużnego(tylko lekki luz góra-dół)...wycieków brak.zrobiłem fotke zaraz po sciągnieciu jak to wygląda.
Doradzisz co z tym fantem zrobic? bo już sam niewiem.sprzedac ją w takim stanie jak jest,napisac w opisie co i jak i kupic drugą?ile ona może byc warta tak jak teraz?
ObrazekObrazekObrazekObrazek



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

ARL Brak Mocy,Swist Turbiny,nagrany filmik.niewiem co robic.

Post autor: Sztomel » czw lis 05, 2015 08:57

Taki ubytek skrzydełka wirnika z całą pewnością powoduje brak odpowiedniego wyważenia wałka turbosprężarki co może się w efekcie przy dalszej eksploatacji tej turbosprężarki skończyć jej rozwaleniem z ryzykiem również uszkodzenia silnika. Coś w każdym razie musiało się dostać na wirnik i uszkodziło to jego skrzydełko więc myślę, że warto jednak zdemontować muszlę gorącą i sprawdzić jak wyglądają kierownice spalin bo nie ukrywam, że któraś również może być uszkodzona a przynajmniej wtedy będziesz już w 100% wiedział jaki jest stan tej turbosprężarki. Oczywiście pierścień z kierownicami spalin jak i ten wirnik z uszkodzonym skrzydełkiem można wymienić i ponownie wyważyć turbosprężarkę. Nie mogę Ci poradzić co z tym fantem zrobić - sprzedać i kupić inną czy wymienić w zakładzie regenerującym uszkodzone elementy - to już musi być Twój wybór zwłaszcza, że dostać teraz sprawną używkę turbo z ARL'a to praktycznie szukanie igły w stogu siana. Poza tym wydaje mi się, że na muszli od strony sprężającej też widoczne są ślady jej przytarć od wirnika (w górnej lewej jej części).


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 96 gości