Sterowanie przyśpieszeniem w dieslu

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Makar 42
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: ndz lis 05, 2006 15:57
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Sterowanie przyśpieszeniem w dieslu

Post autor: Makar 42 » ndz paź 25, 2015 20:32

W golfie IV nie ma przepustnicy. Na jaki zespół samochodu skierowane są impulsy z potencjometru pedału przyśpieszenia.



Maszan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 819
Rejestracja: pn wrz 02, 2013 16:30
Lokalizacja: Skawina, malopolska

Sterowanie przyśpieszeniem w dieslu

Post autor: Maszan » ndz paź 25, 2015 20:43

W golfie 4 TDI dodaj.Sterujesz ramieniem nastawnika w pompie wtryskowej.


VW Bora 1.9TDI 01' ASV+sprzedany.
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony :)
Seat Leon 1.6 16 05' LPG

Awatar użytkownika
darwaz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 982
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 16:23
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Sterowanie przyśpieszeniem w dieslu

Post autor: darwaz » ndz paź 25, 2015 22:00

A dokładniej to sygnał z pedału gazu wysyłany jest do ECU, Ecu go przelicza na dawkę paliwa żądaną przez kierowcę, potem ta dawka jest weryfikowana przez limiter momentu, limiter dymienia potem przeliczana na napięcie które steruje ramieniem nastawnika pompy wtryskowej. Więc tak technicznie to "impulsy z potencjometru" pedału nie steruje bezpośrednio nastawnikiem.



Makar 42
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: ndz lis 05, 2006 15:57
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Sterowanie przyśpieszeniem w dieslu

Post autor: Makar 42 » wt paź 27, 2015 21:57

Pytanie moje związane było z "niemrawym" (mało dynamicznym w moim golfiku) działaniem pedału przyśpieszenia w początkowej fazie naciskania, co czasami prowadzi do gaśnięcia silnika przy ruszaniu. Rozebrałem potencjometr - jego ślizgacze jak i ścieżki są w b. dobrym stanie, nie zabrudzone i nie wyślizgane. Skoro jednak nie ma prostego przełożenia - jak sądziłem - pomiędzy potencjometrem przyśpieszenia a elementem wykonawczym, będę musiał szukać przyczyny gdzie indziej.



Awatar użytkownika
darwaz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 982
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 16:23
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Sterowanie przyśpieszeniem w dieslu

Post autor: darwaz » wt paź 27, 2015 22:15

Zrób wszystkie logi to się może coś wyjaśni.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Sterowanie przyśpieszeniem w dieslu

Post autor: Sztomel » śr paź 28, 2015 08:21

Działanie potencjometru można prosto sprawdzić Vagiem bez konieczności jego rozbierania :
wybieramy Select -> 01 Engine -> 08 Measuring Blocks -> grupa 002 -> kolumna druga i bez odpalania silnika (tylko na włączonym zapłonie) wciskasz stopniowo i miarowo pedał gazu obserwując jak rośnie jego procentowe wskazanie. Odpuszczając delikatnie i miarowo pedał gazu, sprawdzasz ponownie wskazania procentowe i tak kilka razy aby mieć pewność, że wartość rośnie stale i płynnie a nie blokuje się w pewnym momencie i zmienia się skokowo :
http://s1246.photobucket.com/user/Kowi8 ... 7.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Jestem pewien, że niemrawość reakcji samochodu nie jest spowodowana pedałem gazu ale zrobisz logi to będzie widać jakie wartości znacznie odbiegają od normy.


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 107 gości