Luz wałka nastawnika

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Suchy_PL_
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: pt wrz 30, 2011 21:20
Lokalizacja: Lębork

Luz wałka nastawnika

Post autor: Suchy_PL_ » pn paź 05, 2015 22:15

Ostatnio mój pasztet chorował na dziwna przypadłość nierównej pracy po odpaleniu i np ruszeniu i puszczeniu gazu ...działo się tak przed wymiana wtrysków ,które przylewały- wtryski wymienione na 0.216 ale problem nierównej pracy pozostał więc osądziłem zgodnie z lekturą forum iż możliwe jest zabrudzenie nastawnika. Zobaczyłem manual ,zaopatrzyłem się w oryginalne uszczelki i czujnik temperatury paliwa (temperatura u mnie stała praktycznie na tym samym poziomej bez względu czy nagrzany czy nie) ładnie wszystko wyczyściłem i ku mojemu zdziwieniu dużo syfu nie było wkoło cewki tylko trochę przy magnesie ale nie tyle co na zdjęciach z manuala. Wszystko wyczyściłem i złożyłem, polutowałem i założyłem termokurcze na połączenia po czym ustawiłem pod vagiem dokładnie takie samo RSW jakie było : 0.680V (oczywiście z pokrywka i ropą pozostało jak w oryginale) następnie chwila grozy ale udało się wcelować w dziurkę :) ustawiłem dawkę jak przedtem ok 4.0mg ...pojeździłem 1 dzień i lipa- to samo....chwilami nawet gorzej bo coś dawka skakała jak prychał ale co przykuło moją uwagę to luz wałka nastawnika nie na boki a wzdłużny. Gdzieś na internecie jest filmik i ponoć tego luzu nie ma być- jak jest u was ? bo przypuszczam (nie wiem czy słusznie), że mój nastawnik po prostu jest do bani lub mój filtr MANNA ,który ma 9 miesięcy coś psoci.



poloSDI
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: pt sty 02, 2015 21:48

Luz wałka nastawnika

Post autor: poloSDI » wt paź 06, 2015 19:48




Suchy_PL_
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: pt wrz 30, 2011 21:20
Lokalizacja: Lębork

Luz wałka nastawnika

Post autor: Suchy_PL_ » śr paź 07, 2015 19:34

Dokładnie i tak samo "klika" .......jak było u was ?



poloSDI
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: pt sty 02, 2015 21:48

Luz wałka nastawnika

Post autor: poloSDI » śr paź 07, 2015 22:05

U mnie nie ma na pompie co kupiłem.Czyli wszystko wskazuje że wymienisz i jeździsz.



Suchy_PL_
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: pt wrz 30, 2011 21:20
Lokalizacja: Lębork

Luz wałka nastawnika

Post autor: Suchy_PL_ » czw paź 08, 2015 08:54

Dzięki z odp. ;) Hmm tyle osób to robiło i tylko jedna jest w stanie odpowiedzieć ? :)
Pytałem ludzi co wystawiają nastawniki i mają luzy wzdłużne więc nie wiem czy to norma czy nie :/



poloSDI
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: pt sty 02, 2015 21:48

Luz wałka nastawnika

Post autor: poloSDI » pt paź 09, 2015 22:10

Ja bym tak to starał się ogarnąć:
Podłącz kompa sprawdź dawkę.W okolicach dwa ponoć zaczyna się już falowanie choć u mnie było dopiero koło jeden.Jeśli jednak masz normalną to stawiam na nastawnik.Masz obawy to zadzwoń do gościa z alegro hdkserwis i popytaj.Przypuszczalnie kupisz u niego nastawnik wymienisz i po sprawie.Jak masz gdzieś taniej to można spróbować.U mnie kolega kupił trzy pompy i dopiero trzecia była ok.Trzeba sobie z takich rzeczy zdawać sprawę.



Awatar użytkownika
VW_seller
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2625
Rejestracja: sob cze 21, 2014 09:33
Lokalizacja: okolice kutna

Luz wałka nastawnika

Post autor: VW_seller » śr paź 14, 2015 22:31

poloSDI pisze:Podłącz kompa sprawdź dawkę.W okolicach dwa ponoć zaczyna się już falowanie
taaak ? ciekawe ustawiam u siebie na ciepłym 0.8mg i nie szarpie nic NA JAŁOWYM.... dawka to nie wyznacznik szarpania .
poloSDI pisze:Przypuszczalnie kupisz u niego nastawnik wymienisz i po sprawie
nie opłaca się ,stary trza oddać i 250zł zapłacić
poloSDI pisze:ak masz gdzieś taniej to można spróbować
cały sprawny 250zl


naprawa Smartfonów Telefonów,pc, laptopy tablety, diagnostyka vag, delphi itp actia multidiag PRO. serwis vag i innych samochodów wymiana podzespów oraz modyfikacje . regeneracja lub naprawa pomp vp37 wtryskow vp pompo wtrysków pd oraz CR . proszę pisać na priv

Suchy_PL_
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: pt wrz 30, 2011 21:20
Lokalizacja: Lębork

Re: Luz wałka nastawnika

Post autor: Suchy_PL_ » pt paź 16, 2015 22:12

Nastawnik jeszcze raz wyczyściłem a dokładnie jakieś mikro syfki przy wałku bo lekko go klinowało i poprawiłem luty -skróciłem druciki a blaszki zacisnąłem na nich oraz je przylutowałem teraz musi trzymać (jeden drucik wcześniej puścił) ustawiłem RSW 0,740V i dawkę ok 3,8-4,0mg ale niestety nie pomogło na dziwne parchania po ruszeniu i np wciśnięciu sprzęgła przy schodzeniu z obrotów ale zauważyłem ,że na postoju to już nie występuje jak na razie. Podejrzewam ,że będzie lekko przysyfiony N108 - na jaki klucz jest przykręcony ? bo wpasowywałem T30 to coś śruby puścić nie chciały.



Awatar użytkownika
VW_seller
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2625
Rejestracja: sob cze 21, 2014 09:33
Lokalizacja: okolice kutna

Luz wałka nastawnika

Post autor: VW_seller » sob paź 17, 2015 15:43

Suchy_PL_ pisze: bo wpasowywałem T30 to coś śruby puścić nie chciały.
bo trza ostro w nie walnąć młotkiem i dobrym t30 odkrecasz


naprawa Smartfonów Telefonów,pc, laptopy tablety, diagnostyka vag, delphi itp actia multidiag PRO. serwis vag i innych samochodów wymiana podzespów oraz modyfikacje . regeneracja lub naprawa pomp vp37 wtryskow vp pompo wtrysków pd oraz CR . proszę pisać na priv

Suchy_PL_
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: pt wrz 30, 2011 21:20
Lokalizacja: Lębork

Luz wałka nastawnika

Post autor: Suchy_PL_ » ndz paź 18, 2015 11:37

Może nie do końca udało się zrobić to co zamierzałem (prychanie) ale jestem zadowolony z pracy bo od 2 lat nie mogłem wygrać z dziwnym cykaniem mojego AFN. Szklanki powymieniane, porządny olej , wtryski itp itd.....a wystarczyło iż przestawiłem RSW z 0,680V na 0,740V i cykanie znikło ...zbieranie auta identyczne....coś musiało to RSW przekłamywać dawkę.



Awatar użytkownika
VW_seller
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2625
Rejestracja: sob cze 21, 2014 09:33
Lokalizacja: okolice kutna

Luz wałka nastawnika

Post autor: VW_seller » ndz paź 18, 2015 13:37

Suchy_PL_ pisze: iż przestawiłem RSW z 0,680V na 0,740V
bo tyle powinno być


naprawa Smartfonów Telefonów,pc, laptopy tablety, diagnostyka vag, delphi itp actia multidiag PRO. serwis vag i innych samochodów wymiana podzespów oraz modyfikacje . regeneracja lub naprawa pomp vp37 wtryskow vp pompo wtrysków pd oraz CR . proszę pisać na priv

Suchy_PL_
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: pt wrz 30, 2011 21:20
Lokalizacja: Lębork

Luz wałka nastawnika

Post autor: Suchy_PL_ » ndz paź 18, 2015 16:33

Wiem (wszystkie źródła takie podają), dlatego takie ustawiłem :)



Awatar użytkownika
VW_seller
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2625
Rejestracja: sob cze 21, 2014 09:33
Lokalizacja: okolice kutna

Luz wałka nastawnika

Post autor: VW_seller » ndz paź 18, 2015 22:28

ja mam u siebie w mk4 0.800v na dawce 5.0 przez to lepiej pali i mniej kopci.


naprawa Smartfonów Telefonów,pc, laptopy tablety, diagnostyka vag, delphi itp actia multidiag PRO. serwis vag i innych samochodów wymiana podzespów oraz modyfikacje . regeneracja lub naprawa pomp vp37 wtryskow vp pompo wtrysków pd oraz CR . proszę pisać na priv

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 201 gości