[MK3 1Y] objawy zlego ustawienia kata wtrysku

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
GSOWIEC
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: wt sty 17, 2006 23:30
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: GSOWIEC » czw wrz 28, 2006 18:31

rafi1985 pisze:jak go odpalam na zimnym to silnik chwilke telepie i zaczyna normalnie chodzic
i do tego biały dymek z wydechu - typowy ojaw
rafi1985 pisze:Wogole ile moze takie ustawienie kata kosztowac???
jednolitego cennika nie ma, a samo ustawienie czasochłonne za bardzo nie jest, więc jadąc do znajomego mechanika powinien Ci to zrobić za przysłowiową butelkę lub jej równowartość, w ramach troski o własną renomę...



Awatar użytkownika
De'D
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 458
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 15:02
Lokalizacja: West Side

Post autor: De'D » pt wrz 29, 2006 00:20

nawet jeśli mechanik nie jest znajomy to za samą regulacje może wziąść 30-40 zł max



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » pt wrz 29, 2006 02:36

Jest gdzieś na forum opisany sposób ustawienia kąta.
Jakoś nie znalazłem. :bajer:


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
leo...
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 607
Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: leo... » pt wrz 29, 2006 04:29

twardy pisze:Jest gdzieś na forum opisany sposób ustawienia kąta.
Jakoś nie znalazłem. :bajer:
sam - bez zegara nie ustawisz - poza tym sprawdź świece ... bo cos mi się wydaje że twoj sieczkarnia ma problemy ze świecami a nie kątem



Awatar użytkownika
Igor1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw gru 16, 2004 18:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Igor1 » pt wrz 29, 2006 07:31

Tutaj kąt w 1y za bardzo nic nie ma jak ustawisz obroty na ciepłym na 950 rano jak odpalasz załączają się świece jest duży pobór prądu i obciążenie alternatory i obroty spadają o ok 100 świece dogrzewają autko przez jakiś czas jak się wyłączą i wtrakcie nagrzewania sie silnika obrotki podskocza i dlatego do rozruchu porannego masz dzwignię aby nie trzęsło autkiem i obroty rozruchu porannego drugą śrubką obok regulacji obrotów powinny być wyregulowana na 1050 po wyciągnięciu dzwigni pokręcić wyregulowac linkę i powinno być ok.



axxxr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pt wrz 29, 2006 12:47
Lokalizacja: Kalisz

Re: objawy zlego ustawienia kata wtrysku

Post autor: axxxr » pt wrz 29, 2006 13:17

Objawami złego ustawienia kąta wtrysku są kopcenie- za późny, i klekotanie - za wczesny. A niestabilne obroty na ciepłym silniku to nie od kąta wtrysku lecz od regulatora hydraulicznego biegu jałowego (mała pierdułka w pompie którą może naprawić tylko wyspecjalizowany serwis pomp wtryskowych). Mam Golfa 1.9 TD '94 rok i mam to samo a nawet wiem od czego. Jak kupiłem golfa wszystko było cacy, jednak po wyjeżdzeniu okolo 2 ton paliwa "alternatywnego" pojawił się właśnie objaw przyspieszonych obrotów. Regulacja śrubką biegu jałowego nic nie da bo rano szczególnie w zimę będzie po prostu gasł. Zbyt suche paliwo lekko wyrobiło regulator i tak już będzie. Nie ma się czym przejmować tylko ląć do baku co popali i jeździć za 2,50zł / litr. Wolę po 150 tys. zmienic pompę i wtryski niż płacić akcyzę w paliwie. Objaw rozjeżdżania się obrotów pompy przerobił mój wujek jakieś 10 lat temu po tym jak dorwali 3000tys litrów oleju opałowego z likiwidowanej kotłowni na olej opałowy.


GOLF EN U B ER AL LES

Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Re: objawy zlego ustawienia kata wtrysku

Post autor: Razal » pt wrz 29, 2006 13:25

axxxr pisze:Objawami złego ustawienia kąta wtrysku są kopcenie- za późny, i klekotanie - za wczesny. A niestabilne obroty na ciepłym silniku to nie od kąta wtrysku lecz od regulatora hydraulicznego biegu jałowego (mała pierdułka w pompie którą może naprawić tylko wyspecjalizowany serwis pomp wtryskowych). Mam Golfa 1.9 TD '94 rok i mam to samo a nawet wiem od czego. Jak kupiłem golfa wszystko było cacy, jednak po wyjeżdzeniu okolo 2 ton paliwa "alternatywnego" pojawił się właśnie objaw przyspieszonych obrotów. Regulacja śrubką biegu jałowego nic nie da bo rano szczególnie w zimę będzie po prostu gasł. Zbyt suche paliwo lekko wyrobiło regulator i tak już będzie. Nie ma się czym przejmować tylko ląć do baku co popali i jeździć za 2,50zł / litr. Wolę po 150 tys. zmienic pompę i wtryski niż płacić akcyzę w paliwie. Objaw rozjeżdżania się obrotów pompy przerobił mój wujek jakieś 10 lat temu po tym jak dorwali 3000tys litrów oleju opałowego z likiwidowanej kotłowni na olej opałowy.
DOBRE - pozdrooooo dla wójka !!!! :pub:


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

Awatar użytkownika
anton:-)
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 644
Rejestracja: wt maja 09, 2006 17:11
Lokalizacja: woj. Lubelskie - Włodawa
Kontakt:

Post autor: anton:-) » pt wrz 29, 2006 22:42

rafi1985, z tego co sie orientuje to nie kazda pompa zwieksza obroty (chyba ze tylko w mkIItak jest) bo u mnie to tylko przyspiesza zapłon


G R U P A L U B E L S K A

Awatar użytkownika
garczus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 181
Rejestracja: śr wrz 20, 2006 23:42
Lokalizacja: Katowice[SK]
Kontakt:

Post autor: garczus » pt wrz 29, 2006 23:24

Dzisiaj jechalem 3 GTD i wajcha zwiekszala obroty(autko z 92roku na 75kucy)


nie sztuką jest mieć nowego golfa, sztuką jest wsadzić całe serce w starego by wyglądał jak nowy
Moje MK1 Cabrio: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1461509#1461509

Awatar użytkownika
specWROC
(()())G.O.L.F.(()())
(()())G.O.L.F.(()())
Posty: 966
Rejestracja: sob kwie 22, 2006 23:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: objawy zlego ustawienia kata wtrysku

Post autor: specWROC » ndz paź 01, 2006 00:01

rafi1985 pisze:witam!!Jakie sa typowe objawy zlego ustawienia kata wtrysku??Po zakupie auta mialem wysokie obroty na biegu jałowym (jakies 1050 na cieplym silnku) i je obnizylem ze sa jakies 950. Ale tu jest problem takize jak go odpalam na zimnym to silnik chwilke telepie i zaczyna normalnie chodzic ale tak na 850 obr. . Z czasem jednak sie podnosza razem rozgrzewaniem sie. Dodam jeszcze ze jak wyciagam przyspieszacz to obroty nie podnosza sie oprocz delikatnej zmiany pracy silnika (aha no i sama dzwignia mi sie chowa). Jak myslicie moze mam zly kat wtrysku???Wogole ile moze takie ustawienie kata kosztowac???

dzieki i pozdrawiam
mam dokładnie to samo rano jak odpale samochód to chwile porzuca silnikiem i zaraz jest ok a jak odpale z wyciagnieta dźwignią to jest ok....świece sprawdzałem wszystkie grzeją[/quote]



Awatar użytkownika
De'D
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 458
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 15:02
Lokalizacja: West Side

Post autor: De'D » wt paź 03, 2006 08:51

jeśli miałby wpływ to nieznaczący prawie nic... pompa wtryskuje tylko nieznacznie szybciej/wolniej .. a nie więcej mniej...

ale ja sie zastanawiam czemu ty sie jeszcze z tym męczysz .... kurna... ja wczoraj pojechałem ustawić pompe po wymianie rozrządu... 10 min gośc mi zajął.. wziął tylko za sprawdzenie 15 zeta (bo pompa była inealnie) jakbym musial regulować to z 20 min i 30 zł i masz gotowe ..... szkoda twoich meczarni... 30 zł to nie majątek.. :D :bajer:

[ Dodano: 03 Paź 2006 08:53 ]
aprpops spalania.... na 50 km masz duzy margines błędu... to żaden pomiar... zrób ze ,200, 300 km i wtedy zobacz



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 45 gości