Miganie kontrolki oleju na zimnym

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
sebool12
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 694
Rejestracja: ndz wrz 17, 2006 20:37
Lokalizacja: Szczerców
Kontakt:

Miganie kontrolki oleju na zimnym

Post autor: sebool12 » pt wrz 11, 2015 01:42

Witam

Po ostatniej wymianie oleju zauważyłem, że przy zimnym silniku kontrolka od oleju mignie 3-4 za nim zgaśnie. Początkowo myślałem, że mam zły filtr, ale ponownie wymieniłem na ten sam model co był wcześniej i nic to nie dało.
Czy to normalne? Na ciepłym nie miga ani razu
Jakie ciśnienie oleju powinien mieć 1z? I w jakich warunkach (ciepły, zimny, większe obroty)
Który czujnik oleju ma za zadanie "zgasić" kontrolkę oleju przy uruchamianiu? Ten przy filtrze (szary) czy niebieski u góry?

Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka


Update

Zrobiłem test ciśnienia oleju. Na zimnym od razu po odpaleniu pokazało 5,5 bara i stopniowo spadało, gdzie kontrolka zgasła po 2 mignięciach, a silnik pracował dzień wcześniej. Zagrzałem/przegoniłem trochę auto i na wolnych obrotach pokazało 1.1-1.2 bar, a przy 2000 obr/min 2.8 bar więc parametry idealne :D
Jednak zdziwiła mnie jedna rzecz - po podmianie szarego czujnika na manometr zarówno na wolnych obrotach jak i wysokich kontrolka ciśnienia oleju nie świeciła się, a chyba powinna nie?


Golf III 3D 1.9 TDI 1Z '95 ROLLING STONES
italiano_83 pisze:Podstawa to gnój nie ma gnoju nie ma mocy :bajer:
:los2:

Awatar użytkownika
stefano189
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 789
Rejestracja: śr gru 15, 2010 15:15
Lokalizacja: Gliwice

Miganie kontrolki oleju na zimnym

Post autor: stefano189 » pt wrz 11, 2015 20:52

temat ciężki, bo prawdopodobnie kończy Ci się pompa oleju.

Miałem u siebie to samo. O mały włos nie zarżnąłem silnika. Najpierw mrugają kontrolki, później zaczyna brzęczyk w zegarach. Ludzie szukają usterki elektrycznej, a przeważnie to pompa oleju sieje ferment. Mi potrafił się zaworek podwiesić 2 razy na 130km jazdy.

A każdy może sobie wyobrazić czym grozi utrata smarowania w TDI przy 160km/h i 3500 obr na 2 sekundy ? Pierwsze poleci turbo.


Moja rada, przedłuż węża z manometrem tak żeby dało się zamknąć maskę. I pojeździj trochę. Zobaczysz wtedy czy to nie wina pompy


MK3 bon jovi TDI + FMIC + heble R32 + 280 mm rear + 216-tki + VKLR + kolektor SDI+ 051C + "11 mm"
WYNIK :D = --- PS / --- Nm

LINK do mojego mk3 --->> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=462883
Zapraszam --> https://www.facebook.com/asostefan" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek

Awatar użytkownika
Mengog
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: sob sty 25, 2014 19:01
Lokalizacja: J. GÓRA

Miganie kontrolki oleju na zimnym

Post autor: Mengog » pt wrz 11, 2015 22:09

Pompy olejowe lubia rdzewieć oczysc ja troche i zobacz jak ona wyglada

Tak jak pisze kolega wyżej nie jest to takie straszne do zrobienia a koszta moga byc duzo wyzsze jak zajedziesz silnik


Live to Ride .... Ride to Live !

Awatar użytkownika
sebool12
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 694
Rejestracja: ndz wrz 17, 2006 20:37
Lokalizacja: Szczerców
Kontakt:

Re: Miganie kontrolki oleju na zimnym

Post autor: sebool12 » sob wrz 12, 2015 00:53

stefano189 pisze: Moja rada, przedłuż węża z manometrem tak żeby dało się zamknąć maskę. I pojeździj trochę. Zobaczysz wtedy czy to nie wina pompy
W sensie sprawdzić czy nie gubi ciśnienia podczas jazdy?
Mengog pisze:Pompy olejowe lubia rdzewieć oczysc ja troche i zobacz jak ona wyglada
Wizualnie wystarczy sprawdzić? Na co zwrócić uwagę?
Opisz coś wiecej jak wyglądała u Ciebie kończąca się pompa. Kiedy migała kontrolka i w jakich warunkach

Poza tym, jak przetestować oba czujniki ?


Golf III 3D 1.9 TDI 1Z '95 ROLLING STONES
italiano_83 pisze:Podstawa to gnój nie ma gnoju nie ma mocy :bajer:
:los2:

Awatar użytkownika
stefano189
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 789
Rejestracja: śr gru 15, 2010 15:15
Lokalizacja: Gliwice

Miganie kontrolki oleju na zimnym

Post autor: stefano189 » sob wrz 12, 2015 09:32

sebool12 pisze:W sensie sprawdzić czy nie gubi ciśnienia podczas jazdy?

dokładnie. ten cholerny zaworek może się przywiesić 2 razy na 200km jazdy, ale to wystarczy żeby uwalić turbo.

Kupienie manometru glicerynowego + wąż do koparki to około 60 zł. 1000x mniej niż ewentualna wymiana turbo bądź silnika.
sebool12 pisze:Poza tym, jak przetestować oba czujniki ?
Kontrolka ma się zapalić, jak z jednego zdejmiesz wtyczkę, a drugiego jak zewrzesz do masy
sebool12 pisze:Poza tym, jak przetestować oba czujniki ?
same czujniki nie wiem jak sprawdzić, tylko umiem sprawdzić czy instalacja do nich jest ok.


MK3 bon jovi TDI + FMIC + heble R32 + 280 mm rear + 216-tki + VKLR + kolektor SDI+ 051C + "11 mm"
WYNIK :D = --- PS / --- Nm

LINK do mojego mk3 --->> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=462883
Zapraszam --> https://www.facebook.com/asostefan" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek

Awatar użytkownika
Mengog
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: sob sty 25, 2014 19:01
Lokalizacja: J. GÓRA

Miganie kontrolki oleju na zimnym

Post autor: Mengog » sob wrz 12, 2015 09:59

pompa jak juz nadaje sie do wymiany zazwyczaj zaczyna podciekac kruććce parcieją i nie spełnia swojej funkcji'
moze sprawdz to co pisał kolega ja wymieniłem i mam z głowy


Live to Ride .... Ride to Live !

Awatar użytkownika
stefano189
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 789
Rejestracja: śr gru 15, 2010 15:15
Lokalizacja: Gliwice

Miganie kontrolki oleju na zimnym

Post autor: stefano189 » sob wrz 12, 2015 12:59

Mengog pisze: kruććce parcieją
pompa oleju ma jakieś króćce ? ciekawe gdzie :kac: :kac:

przecież to kawał żelastwa bez żadnej gumy. Widać że nigdy nie miałeś jej w rękach


MK3 bon jovi TDI + FMIC + heble R32 + 280 mm rear + 216-tki + VKLR + kolektor SDI+ 051C + "11 mm"
WYNIK :D = --- PS / --- Nm

LINK do mojego mk3 --->> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=462883
Zapraszam --> https://www.facebook.com/asostefan" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek

Awatar użytkownika
sebool12
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 694
Rejestracja: ndz wrz 17, 2006 20:37
Lokalizacja: Szczerców
Kontakt:

Miganie kontrolki oleju na zimnym

Post autor: sebool12 » sob wrz 12, 2015 13:16

stefano189 pisze:dokładnie. ten cholerny zaworek może się przywiesić 2 razy na 200km jazdy, ale to wystarczy żeby uwalić turbo.

Kupienie manometru glicerynowego + wąż do koparki to około 60 zł. 1000x mniej niż ewentualna wymiana turbo bądź silnika.
Jak dobrze kojarzę to manometr glicerynowy pokazuje najwyższe wskazanie więc jaki z niego pożytek testowania podczas jazdy? (jestem amatorem więc mogę się mylić )

Przed braniem się za pompę chcę sprawdzić czujniki, szczególnie niebieski gdyż szary wymieniałem jakiś czas temu na nowy z ASO. Z tego co wiem to, jeden czujnik (niebieski?) rozwiera się i gasi lampkę na po uruchomieniu silnika, a drugi (szary?) zwiera się gdy nie ma ciśnienia. Zanim ruszę pompę chyba zaopatrzę się w niebieski czujnik i sprawdzę czy są jakieś zmiany.
Dodatkowo, naprawdę jest sens brania się za pompę gdy ciśnienie jest jak najbardziej OK?


Golf III 3D 1.9 TDI 1Z '95 ROLLING STONES
italiano_83 pisze:Podstawa to gnój nie ma gnoju nie ma mocy :bajer:
:los2:

Awatar użytkownika
stefano189
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 789
Rejestracja: śr gru 15, 2010 15:15
Lokalizacja: Gliwice

Miganie kontrolki oleju na zimnym

Post autor: stefano189 » sob wrz 12, 2015 13:21

sebool12 pisze: manometr glicerynowy pokazuje najwyższe wskazanie
nie, powoduję że wskazówka nie skacze i postaje w miarę spokojna


MK3 bon jovi TDI + FMIC + heble R32 + 280 mm rear + 216-tki + VKLR + kolektor SDI+ 051C + "11 mm"
WYNIK :D = --- PS / --- Nm

LINK do mojego mk3 --->> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=462883
Zapraszam --> https://www.facebook.com/asostefan" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek

Awatar użytkownika
sebool12
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 694
Rejestracja: ndz wrz 17, 2006 20:37
Lokalizacja: Szczerców
Kontakt:

Miganie kontrolki oleju na zimnym

Post autor: sebool12 » sob wrz 12, 2015 13:36

Czyli nawet jeśli straciłbym ciśnienie na sekunde nie zobaczę tego na manometrze


Golf III 3D 1.9 TDI 1Z '95 ROLLING STONES
italiano_83 pisze:Podstawa to gnój nie ma gnoju nie ma mocy :bajer:
:los2:

Awatar użytkownika
stefano189
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 789
Rejestracja: śr gru 15, 2010 15:15
Lokalizacja: Gliwice

Miganie kontrolki oleju na zimnym

Post autor: stefano189 » sob wrz 12, 2015 15:46

zobaczysz. sam takim manometrem wyczaiłem że moja pompa to padlo :D


MK3 bon jovi TDI + FMIC + heble R32 + 280 mm rear + 216-tki + VKLR + kolektor SDI+ 051C + "11 mm"
WYNIK :D = --- PS / --- Nm

LINK do mojego mk3 --->> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=462883
Zapraszam --> https://www.facebook.com/asostefan" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek

Awatar użytkownika
sebool12
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 694
Rejestracja: ndz wrz 17, 2006 20:37
Lokalizacja: Szczerców
Kontakt:

Miganie kontrolki oleju na zimnym

Post autor: sebool12 » sob wrz 12, 2015 15:57

A jak to u Ciebie dokładniej wyglądało? Na wolnych i 2tyś obr trzymał obroty tylko czasami podczas jazdy padało ciśnienie? Świeciła Ci się w ogóle kontrolka?
Ponownie zaznaczam - podczas jazdy nigdy nie mignęła mi kontrolka oleju
I jeszcze jedno - jak wygląda u Was odpalanie na zimnym? Najlepiej po kilku dniach postoju. Od razu gaśnie kontrolka oleju ?


Golf III 3D 1.9 TDI 1Z '95 ROLLING STONES
italiano_83 pisze:Podstawa to gnój nie ma gnoju nie ma mocy :bajer:
:los2:

Awatar użytkownika
Mengog
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: sob sty 25, 2014 19:01
Lokalizacja: J. GÓRA

Re: Miganie kontrolki oleju na zimnym

Post autor: Mengog » sob wrz 12, 2015 17:54

stefano189 pisze:
Mengog pisze: kruććce parcieją
pompa oleju ma jakieś króćce ? ciekawe gdzie :kac: :kac:

przecież to kawał żelastwa bez żadnej gumy. Widać że nigdy nie miałeś jej w rękach
przepraszam najmocniej masz racje popie*** mi sie z chłodnicza oleju u mnie oda zgniła i ciekła jak głupia

Przepraszam za wprowadzenie w błąd


Live to Ride .... Ride to Live !

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 30 gości