Witam
Przeszukując forum nie znalazłem nic na temat ubytku oleju z UPG. Owszem były podobne ale żaden nie opisuje w 100% moje przypadku.
Mianowicie posiadam VW bore z 2001r z silnikiem 130 km (96 kw) ASZ. Przejechane ma 242000 km i trapią go wyciek oleju, patrząc z przodu nic nie widać oprócz przypoconego przewodu paliwowego który jest do wymiany(już zakupiony). Kiedy popatrzyłem od dołu na tył silnika zauważyłem wyciek oleju od wysokości UPG. Oleju oczywiście ubywa, poziom płynu chłodzącego jest taki sam nie zmienia w ogóle jest czysty nie widać w zbiorniku ani na korku jakiegokolwiek zabrudzenia. Na korku z oleju nie widać niepokojącej mazi. Stąd moje pytanie czy to faktycznie UPG czy coś innego bo z tego co czytałem to wyciek z UPG wiąże sie z wyciekiem płynu chłodzącego, mieszaniem sie płynu chłodzącego z olejem, ITP. objawy które wyczytałem na forum. Auto do tej pory było zalewane olejem 5w30 castrol.
Zauważyłem jeszcze że bora jednak nie zbiera się aż żwawo jak na 130 km wcześniej posiadałem audi a3 1.9 110 km AVS i zbierało sie o wiele lepiej z niższych obrotów. Bora dopiero lepiej reaguje powyżej 1700 obrotów i w tedy wciska w fotel jak na 130 km przystało
Jeśli ktoś ma jakieś rady chętnie wysłucham:)
Pozdrawiam
Aha, zapomniałem dodać że podpinałem auto pod komputer nie pokazał błędów żadnych, nie był to żaden VAG ale podstawową diagnostykę wykonał i pomiar nie wykazał problemu z elektroniką lub innymi podzespołami.
Wyciek z UPG 1.9 TDI ASZ
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Wyciek z UPG 1.9 TDI ASZ
Problemy z UPG mają taki charakter, że albo ubywa płynu chłodzącego albo olej miesza się z płynem chłodzącym. Wszystko zależy od tego w którym miejscu pierdyknie UPG. Zazwyczaj pierdyka w takim, że kompresja z cylindrów lub któregoś cylindra idzie do kanałów płynu chłodzącego i wtedy wybija płyn chłodzący korkiem zbiorniczka wyrównawczego. Jak walnie uszczelka pomiędzy kanałem płynu chłodzącego z kanałem smarowania silnika czyli z kanałem olejowym to się te substancje mieszają tworząc maź albo mleko - emulsję o kolorze kawy z mlekiem. Nie spotkałem się w usterką UPG aby tylko olej leciał sobie na zewnątrz silnika - to jest tak niezmiernie rzadko, że pisałbym Papież przez "rz".
Nie wiem czy masz świadomość gdzie zaczyna się UPG a gdzie uszczelka pokrywy zaworów bo wydaje mi się, że mylisz jedno z drugim.
Co do słabego zbierania się silnika z niskich obrotów to chciałbym abyś sprawdził w jakiej kondycji jest Twój silnik ASZ jeśli tego nie jesteś w stanie zrobić to mogę to sprawdzić za Ciebie - jeśli pozwolisz bo wydaje mi się, że mam trochę wiedzy w tym temacie.
Nie wiem czy masz świadomość gdzie zaczyna się UPG a gdzie uszczelka pokrywy zaworów bo wydaje mi się, że mylisz jedno z drugim.
Co do słabego zbierania się silnika z niskich obrotów to chciałbym abyś sprawdził w jakiej kondycji jest Twój silnik ASZ jeśli tego nie jesteś w stanie zrobić to mogę to sprawdzić za Ciebie - jeśli pozwolisz bo wydaje mi się, że mam trochę wiedzy w tym temacie.
- kamilos_92
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: pt sie 28, 2015 13:33
Wyciek z UPG 1.9 TDI ASZ
Auto było zdiagnozowane przez mechanika który to zdiagnozował że to uszczelka pod głowicą, ja osobiście z tyłu na uszczelce zaworów widzę delikatne zapocenie ale wg tego mechanika ta uszczelka jest dobra a można wymienić profilaktycznie. Dzisiaj zaworze auto do zaufanego mechanika i od poniedziałku bedzie działał z tym wg niego może uszczelka być dobra ale głowica z jakiś przyczyn i przepuszczać olej.
Mi jest ciężko ocenić kondycje silnika na komputerze nie wyszło nic niepokojącego ale to był komputer z delfi do diagnozy wielu marek aut wiec może pewnych parametrów nie brać pod uwagę. Z tego co zdążyłem zauważyć to posiadasz VAGA i chętnie służysz pomocą a ja jestem okolicy za Żorami mieszkam.
Kiedy auto kupiłem poprzedni właściciel dał mi niemiecką fakturę na wymianę bloku silnika ( tak to sobie przetłumaczyłem w google) muszę jej poszukać wiec jak znajdę to wrzucę Ci skan.
Mi jest ciężko ocenić kondycje silnika na komputerze nie wyszło nic niepokojącego ale to był komputer z delfi do diagnozy wielu marek aut wiec może pewnych parametrów nie brać pod uwagę. Z tego co zdążyłem zauważyć to posiadasz VAGA i chętnie służysz pomocą a ja jestem okolicy za Żorami mieszkam.
Kiedy auto kupiłem poprzedni właściciel dał mi niemiecką fakturę na wymianę bloku silnika ( tak to sobie przetłumaczyłem w google) muszę jej poszukać wiec jak znajdę to wrzucę Ci skan.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 92 gości