[mk2] Pompka od serwa.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Darayavahus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 135
Rejestracja: śr wrz 13, 2006 14:11
Lokalizacja: z Gdańska
Kontakt:

[mk2] Pompka od serwa.

Post autor: Darayavahus » śr wrz 13, 2006 15:28

Od kiedy kupiłem swojego Golfa (niecałe 2 tygodnie) mam problem z hamulcami. Jeśli samochód postoi dłużej (całą noc) to rano mam twardy pedał hamulca. Tak jakby nie było wspomagania / wyłączony silnik. Pop rzejechaniu ~2km wszystko wraca do normy. Powiedzmy, ze wspomaganie jest, chociaż nie to co w nowych samochodach. Tak czy inaczej po sprawdzeniu układu zgodnie z książkami doszedłem do wniosku, że to
problem najprawdopodobniej z pompką podciśnieniową od serwa. Dla pewności czy to ten element wrzucam foto:
Obrazek

Jeśli dobrze rozumiem podciśnienie w tym przewodzie powinno być już przy obrotach biegu jałowego. Pojawia się ono dopiero przy zwiększeniu obrotów. Żadnej nieszczelności przewodu też nie znalazłem. Wszystko wskazuje na to, ze czeka mnie wymiana tego elementu na nowy. Mam jednak kilka wątpliwości i pytań. Czy jest możliwe, ze to wysiadła nie pompka ale coś co ją zasila? Po napisach na niej wnioskuję, że już kiedyś była wymieniana i to na używaną. Czy średnio sprawny manualnie amator da radę wymienić ją samemu? Jak to się nazywa fachowo? - szukam tego w internecie po katalogach hurtowni i znaleźć nie mogę.
Ktoś jest bardziej obeznany w tym temacie?


Stereotyp kierowcy Golfa to dresiarz słuchający techno. Ja noszę glany, bojówki i słucham w moim Golfie Death Metalu dla odmiany.

Sebastian-n1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: sob lut 04, 2006 23:54
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Sebastian-n1 » śr wrz 13, 2006 22:49

Jest to wakupompa powinna ona dawać podciśnienie już przy obrotach biegu jałowego , da się ją rozebrać trzy śruby z góry chuba na klucz dziesiątke ale przedtem dobrze by było ją wyjąć.



Awatar użytkownika
hanti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 867
Rejestracja: czw lip 14, 2005 23:35
Lokalizacja: zDolny Śląsk :)-Piława Górna
Kontakt:

Post autor: hanti » śr wrz 13, 2006 23:20

najczęściej w vacupompie może siąść membrana lub zaworki

czy to pompka ?? najprościej spawdzić to tak: zapal auto i ściągnij przewód idący z vacupompy do serwa ( wyciągnij z serwa - jest on tylko wciśnięty) i przytkaj palcem. jak nie ma żadnej reakcji to siedzi pompa


Obrazek - Jedyna taka taksówka !!!!!!

Darayavahus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 135
Rejestracja: śr wrz 13, 2006 14:11
Lokalizacja: z Gdańska
Kontakt:

Post autor: Darayavahus » wt wrz 19, 2006 22:30

Ciekawa sprawa mnie spotkała. Pojechałem po nową pompę do hurtowni i okazało się, ze w ogóle takich rzeczy w ofercie nie mają, ale skoro nie działa to na pewno padła membrana w środku, i generalnie nie opłaca się kupować całej pompy tylko trzeba membranę wymienić. Na podstawie tego co znalazłem w internecie stwierdziłem, ze facet nawet dobrze mówi więc kupiłem "zestaw naprawczy waku pompy". Była tam membrana i zestaw uszczelek. Jak wyjąłem pampę spod maski ze zdziwieniem stwierdziłem, że moja pompa jest mniejsza od membrany. Przecież nie wsadzę dużej membrany do małej pompy. Ale skoro już ją miałem wyjętą to stwierdziłem, ze nie zaszkodzi rozkręcić. Ku mojemu zdziwieniu w środku pompy nie znalazłem żadnej membrany tylko (nie wiem jak to nazwać) wiatraczekz czterema łopatkami dosuwającymi się w razie potrzeby do ścianki pompy za pośrednictwem siły odśrodkowej. I w tym miejscu zastanawiam się co jest grane. Co to w ogóle za pompa jest? dlaczego w środku nie mam membrany i po co w takim razie ktoś na niej napisał golf 2 1.6D? Pod pompą znalazłem jakiś taki pierścień (krzywo dorobiony) z uszczelką w środku. Jak zamontowałem pompę bez pierścienia i odpaliłem silnik to pompa zaczęła się sama obracać tak jak ją obracało spod spodu więc ten pierścień ma tam jakąś swoją rolę.

Teraz moje pytania do posiadaczy sprawnych pomp:
- U was też jest jakiś pierścień czy pompa bezpośrednio wchodzi w otwór w silniku?
- Czy ten olej co tam był wszechobecny (również w pompie) to jest ten sam co w misce olejowej i między tłokami a cylindrami (czy z tego samego źródła)?
- Czy wasza pompa też się bardzo szybko grzeje?
- Czy do poprawnego działania połączenie pompy z silnikiem musi być szczelne tak zeby powietrze ssane przez pompe szło gdzieś w głąb silnika?

Tak się zastanawiem, bo jak się całe ustrojstwo nagrzeje już to zaczyna działać. Ale też nie do końca tak jakbym chciał tylko pompa sama z siebie nie pompuje. Trzeba dodać troszkę gazu wtedy tworzy podciśnienie. Jak już będzie lekkie to wtedy nawet na małych obrotach zaczyna ssać... do czasu aż zdejmę palec z przewodu. Wtedy wszystko wraca do punktu wyjścia. Znów trzeba przytkać przewód i dodać choćby na chwilkę gazu.
Mój wniosek: Jak się nagrzeje i dostanie minimalne podciśnienie to łapie szczelność. Niestety nie mogę znaleźć żadnej pompy nigdzie na wymianę. Ma ktoś jakiś pomysł jak uzdrowić to co mam albo jakiekolwiek inne sugestie?

[ Dodano: 19 Wrz 2006 22:48 ]
Rozmawiam już sam ze sobą, ale troche zgłupiałem. Znalazłem pompę w katalogu jakiegoś sklepu. Pomijając to, ze kosztuje 760zł to wygląda tak:

Obrazek
Czyli tak samo jak moja. Nie wiem tylko dlaczego w środku nie znalazłem nic co by przypominało kupioną przeze mnie wcześniej membranę.
Coraz większe mam podejrzenia co do tego pierścienia. Może to on jest za całą sprawę odpowiedzialny? Mógłby się ktoś dostać do tego miejsca?


Stereotyp kierowcy Golfa to dresiarz słuchający techno. Ja noszę glany, bojówki i słucham w moim Golfie Death Metalu dla odmiany.

bogdan pirat
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: pt mar 03, 2006 14:38
Lokalizacja: Połomia

Post autor: bogdan pirat » wt wrz 19, 2006 22:54

miałem kiedys ten sam problem poprostu obruciłem te płytki o180 stopni i posmarowałem olejem



Darayavahus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 135
Rejestracja: śr wrz 13, 2006 14:11
Lokalizacja: z Gdańska
Kontakt:

Post autor: Darayavahus » wt wrz 19, 2006 23:04

Jak drugi raz zamontowałem to też mam wrażenie, ze jest troszkę lepiej. Powiedz mi czy miałeś jakiś pierścień pod pompą?


Stereotyp kierowcy Golfa to dresiarz słuchający techno. Ja noszę glany, bojówki i słucham w moim Golfie Death Metalu dla odmiany.

bogdan pirat
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: pt mar 03, 2006 14:38
Lokalizacja: Połomia

Post autor: bogdan pirat » wt wrz 19, 2006 23:12

mialem tylko gumowy typu oring

[ Dodano: 19 Wrz 2006 23:15 ]
a w srotku pompki sa tylko te płtki wsunięte w wałek



Muranos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pt paź 15, 2004 12:47
Lokalizacja: gdańsk
Kontakt:

ppojedz na szrota

Post autor: Muranos » śr wrz 27, 2006 12:11

na kartuskiej sa ze dwa szroty
pojedz do tego nad nobasem
tam taki dresiarz siedzi i jest bardzo ok
sie nie zrazaj jak ci z jakiegos teksta strzeli
to jest nowszy rodzj vakum pumpy z rotorem(to co tam spotkałeś w srodku)
zadna membrana nie jest potrzebna

te 4 grube baszki powiinny sie łatwo slizgac na zewnątrz
jakiekolwiek większe rysy b uposledzaja sprawność pompy
tak jak i luzy osiowe.

a cha jak sie rozbiera to sie powinno słozyc te 4 baszki tak jak były nie mozna obracac
ta sama stroną muszą nacierac

składaj to naolejowane

u ciebie pewnikiem masz juz to wszystko zbytnio powycierane

kup uzywke
nie wiem czy w benzynie jest taka sama bo w tym miejscu w benzin jest hyba palec alba jest tak samo hudy byk wie
od paska tez bedzie pasowac na wet starego szczupaka

od dołu jest tylko oring w szczelinie
zadnej podkładki
no imocowanie na ten dziadowski pólksięzyc

w tych pompachczasem zdycha tez zaworek zwrotny i wtedy rano jest juz pedał twardy bo podcisnienie szlat trafił no hyba ze dziura w mmbranie


no i do roboty :helm: napisz cos tam zdziałał


Wciąż w nim grzebie ale jeszcze jedzie he he

Darayavahus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 135
Rejestracja: śr wrz 13, 2006 14:11
Lokalizacja: z Gdańska
Kontakt:

Post autor: Darayavahus » ndz paź 22, 2006 18:07

Zapomniałem o tym temacie. Całe szczęście bo wszystko działa już jak trzeba. Faktycznie byłem u gościa na Kartuskiej. Sprzedał mi pompę za 100zł. Zdezolowana strasznie ale co najważniejsze - działająca.

Pod pompą mam teraz tylko jeden oring. Kiedyś zrobiłem eksperyment i wsadziłem dwie uszczelki ze starej pompy to się zachowywała dokładnie tak samo jak stara. Wniosek z tego taki, ze to uszczelki pod pompą były do bani. Jeżdzę na kupionej pompie ale prawdopodobnie ta co leży w garażu jest sprawna. Jak będę miał więcej czasu to je zamienię z "właściwym" oringiem i jeśli będzie ok to ją sprzedam tutaj albo na Allegro. 100zł piechotą nie chodzi.

[ Dodano: 22 Paź 2006 18:04 ]
Tak jak mówiłem tak zrobiłem. Sprawdziłem obie pompy i obie działają.
Jedną sprzedaje: http://www.allegro.pl/item136434776_pom ... _1_6d.html
Wystarczy kupić do niej niesparciały oring i można jeździć. Gdyby ktoś był chętny to zapraszam.


Stereotyp kierowcy Golfa to dresiarz słuchający techno. Ja noszę glany, bojówki i słucham w moim Golfie Death Metalu dla odmiany.

Awatar użytkownika
SZOPENN
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 762
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 10:53
Lokalizacja: Polska

[mk2] Pompka od serwa.

Post autor: SZOPENN » ndz paź 23, 2011 23:25

Mam pytanie, w jaki sposób jest smarowana pompa waku? Czy pompa waku może mieć wpływ na ciśnienie oleju na panewkach?



anaba255
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 611
Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:46
Lokalizacja: SCZ
Auto: mk3
Silnik: 1Z
Kontakt:

[mk2] Pompka od serwa.

Post autor: anaba255 » wt lis 01, 2011 22:15

Pompa waku po przez wałek pośredni napedza pompe olejową, ostrożnie z nią, bo zostaniesz bez smarowania.
Darayavahus,
Tą membrankę, która wtedy kupiłes była do mk1 1.5D, może też 1.6D, starszy typ pompy.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

[mk2] Pompka od serwa.

Post autor: Michał_1977 » śr lis 02, 2011 08:03

SZOPENN pisze: Czy pompa waku może mieć wpływ na ciśnienie oleju na panewkach?
Nie bezpośrednio,bo przez wałek pośredni,który ją napędza.
Otóż przez przednią panewkę owego wałka przechodzi pokaźnych rozmiarów kanał olejowy.Przez nadmierne napinanie paska rozrządu,kiepskiej jakości olej,rzadkie wymiany oleju,ta panewka wyrabia się w kształt elipsy i ciśnienie oleju faktycznie może spaść.

anaba255,kolega Darayavahus,pisał 5 lat temu :grin:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
SZOPENN
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 762
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 10:53
Lokalizacja: Polska

[mk2] Pompka od serwa.

Post autor: SZOPENN » śr lis 02, 2011 08:22

jak co działa już obczaiłem. Mój problem jest taki, kupiłem passata z 1Z. POmpa waku była padnięta więc kupiłem nową na allegro. Wkładam tą nową i cieknie z połączenia. Jest simering, nawet na dirko próbowałem skręcać.

Tam nie byłem pewny jak jest pompka smarowana i czy podróba ma uszczelniacz ośki pompy oleju, ale okazuje się że jest.,... i h.. .wie czego cieknie. Stara nie pompuje i nie cieknie, nowa pompuje ale cieknie.. NIe miałem czasu bawić się z tym dalej...



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot], Majestic-12 [Bot] i 104 gości