[mk2 JP]Układ grzania świec żarowych

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
De'D
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 458
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 15:02
Lokalizacja: West Side

[mk2 JP]Układ grzania świec żarowych

Post autor: De'D » wt wrz 26, 2006 21:41

Witam.
Przekopałem forum ale nie znalazłem odpowiedzi na mój problem.
Idzie zima :D a ja dalej , od dłuzszego czasu mam problem z układem grzania świec.. POMOCY

Od jakiegoś czasu mam dziwny objaw zapalania lub migania( iskrzenia się) kontrolki świec żarowych PODCZAS JAZDY PO ROZGRZANIU SILNIKA

Auto odpala normalnie, świeczki grzeją... dopuki sie wskazówka od temp silnika nie podniesie w okolice 70stC to wszystko jest ok.
Potem zaczynają sie cuda.. kontrolka zaczyna migać, iskrzyć.. jak wcisne mocniej buta to zapala sie ciągłym sygnałem jak podczas podgrzewania wstępnego. Kiedyś ten objaw występował tylko jak jechałem na 2 i 3 biegu .. teraz jest na wszystkich.. nawet na luzie miga.
Temperatura silnika mocno rośnie po takich wybrykach, auto ma jakby podwyższone lekko obroty. (bez wyciągniętego przyspieszacza)

Wiem że świece też dostają po dupie napięciem bo iskrzy także przekaźnik, nie tylko sama dioda.

próbowałem to zlikwidować. Według porad z forum zrobiłem test na przekaźnik...jest ok. Podmieniałem inny..też miga... wymieniłem czujnik temp silnika dla świec..... też to samo.
Już głupieje . świece juz dostają po dupie od tego iskrzenia bo auto nie odpala juz tak jak kiedyś, a zimą to sie pochlastam chyba.
Zaczełem wyciągać przekaźnik i jeżdze bez.. ale ile tak można.

Ostatnio zaczeły mnie zastanawiać PIN'y w przekaźniku. jest tego troche i ... tu jest pytanie do Was..

co jest dokładnie podłączone do przekaźnika świec... moze coś robi przebicie..zwarcie i dlatego są cuda.

T - jest od czujnika temp(no chyba ze nie)
L - kontrolka
te 2 wielkie styki to od przewodu do grzania świec.
85,86 to chyba cewka..... ale co nią steruje?? (tu nie wiem)
i jeszcze jest na dole w prawym rogu jakiś pin'ek ........ do czego to jest podłączone ??

Prosze o rady znawców JP JR i innych klekotów mk2 bo już trace cierpliwość.. :grrr:

PS. moze macie jakieś skany lub linki do instrukcji servisowych mk2 ... gdzie będą opisane metody diagnostyki układu świec.. będę dozgonnie wdziećzny za pomoc. każda rada będzie cenna.. :D



SoRTe
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz wrz 17, 2006 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: SoRTe » wt wrz 26, 2006 21:50

tez to miałem sprawdź czy masa nie jest zardzewiała, zaśniedziała ewentualnie wyczysć tamta i daj dodatkową mase na silnik. u mnie pomogło. pozdrawiam ;) :bigok:


kupie:
plastik podszybia w dobrym stanie
lusterko lewe pełna szyba
obudowe klawiatury (tzw. dekiel)
listwy progowe te plastikowe :)
przeciwsłoneczniki jasne obie strony :)

Awatar użytkownika
De'D
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 458
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 15:02
Lokalizacja: West Side

Post autor: De'D » wt wrz 26, 2006 21:52

ale mase czego.... przekaźnika czy tą plecionke na silniku... :D heh.... głupieje



szymo1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: wt sty 03, 2006 16:37
Lokalizacja: Świerkol

Post autor: szymo1 » wt wrz 26, 2006 22:26




SoRTe
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz wrz 17, 2006 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: SoRTe » wt wrz 26, 2006 22:52

tą plecionke przy silniku ;) i jak coś to daj dodatkową od karoserii do silnika bezposrednio ja dałem i jest ok :) :bigok:


kupie:
plastik podszybia w dobrym stanie
lusterko lewe pełna szyba
obudowe klawiatury (tzw. dekiel)
listwy progowe te plastikowe :)
przeciwsłoneczniki jasne obie strony :)

Awatar użytkownika
De'D
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 458
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 15:02
Lokalizacja: West Side

Post autor: De'D » śr wrz 27, 2006 09:40

szymo1, dzieki wielkie !! :pub: o to sie rozchodzi... teraz juz mam obraz tych styków..

Zaczne od czuszczenia masy ,potem test , a jak nie pomoze to rozpruje instalacje... :hmm: 8)
Stay online!



szymo1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: wt sty 03, 2006 16:37
Lokalizacja: Świerkol

Post autor: szymo1 » śr wrz 27, 2006 12:25

Nie ma sprawy. Jak cos niejasne to pytaj.
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
De'D
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 458
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 15:02
Lokalizacja: West Side

Post autor: De'D » śr wrz 27, 2006 16:50

no i zaczeło sie... :grrr: mokry blok i przedmuchy z korka oleju.... chyba wytopiłem uszczelke tymi świecami.... powiedzcie ze sie myle !! [-o<

[ Dodano: 27 Wrz 2006 20:15 ]
heh.... a jednak... po uszczelce.. :blush:

wracając do tematu... wyczyściłem całą mase dla silnika i spiełem dodatkową do głowicy.
LIPA ... dalej miga .... trzeab bedzie wypruć instalacje .. ale to dopiero jak uszczelka bedzie zrobiona... eh...kutfa... :grrr: :grrr: :grrr:



szymo1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: wt sty 03, 2006 16:37
Lokalizacja: Świerkol

Post autor: szymo1 » czw wrz 28, 2006 14:59

Wydaje mi się że świece nie mają z tym nic wspólnego ale może sie mylę.
Co do tego migania to gdzieś musi być słaby styk na złączkach, sprawdz dokładnie kabel od czujnika temperatury do przekaźnika (styk T) albo zdubluj go innym przewodem.
Podłącz tez kontrolkę bezpośrednio pod świece żeby przekonać się że rzeczywiście są załaczone przez cały czas( do 3 min mogą śmiało grzać).



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 222 gości