Sztanga gruszki turbiny nie dobija do zderzaka

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

slaawek77
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: wt lis 02, 2010 19:56

Sztanga gruszki turbiny nie dobija do zderzaka

Post autor: slaawek77 » śr cze 10, 2015 20:20

Witam.
Może mi ktoś podpowiedzieć co może być przyczyną niezaciągania przez gruszkę- sztangi - do końca czyli do zderzaka?
Próbowałem skrócić sztangę, ale i tak nie zaciąga do końca ( brakuje 2-3mm) a do tego jest większe przeładowanie.
Podciśnienie jest prawidłowe, wężyki szczelne i prawidłowo podłączone, N75 sprawny, gruszka też, turbina po czyszczeniu.
EGR mam zaślepiony, N18 jest całkowicie wypięty- w podciśnieniu jest tylko aku podciśnienia, klapa gasząca i N75.
Jest to uciążliwe, bo turbina późno się budzi- osiąga zadane ciśnienie dopiero w okolicach 2250 obrotów, na logu wygląda to tak:
http://vaglog.pl/log_220755.html" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Sztanga gruszki turbiny nie dobija do zderzaka

Post autor: italiano_83 » śr cze 10, 2015 21:58

slaawek77 pisze:Może mi ktoś podpowiedzieć co może być przyczyną niezaciągania przez gruszkę- sztangi - do końca czyli do zderzaka?
Brak odpowiedniej wartości podciśnienia
Uszkodzenie mechanizmu kierownic - nagar - rysy na bieżni
Albo ktoś się bawił ogranicznikiem zamknięcia kierownic.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

slaawek77
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: wt lis 02, 2010 19:56

Sztanga gruszki turbiny nie dobija do zderzaka

Post autor: slaawek77 » śr cze 10, 2015 22:31

Podciśnienie miałem sprawdzane- jest prawidłowe, a VNT świeżo po czyszczeniu, zderzak nie ruszany.
Zapomniałem wspomnieć, że gruszkę profilaktycznie wymieniłem na nową.
I chyba ona jest winna, właśnie wróciłem z garażu, wykręciłem nową- w porównaniu do starej- chodzi znacznie ciężej.
Założyłem z powrotem starą gruszkę- teraz dobija do końca, turbina trochę szybciej zaczęła wstawać.
Dziwne, że nowa grucha nie zaciągała sztangi do końca, niby oryginał, ale teraz już nic nie jest pewne.

Italiano_83- warto skrócić jeszcze sztangę?
Tak to teraz wygląda- pierwsza część loga- nowa gruszka/nie zaciąga do końca, druga część loga- stara grucha/zaciąga do końca.
http://vaglog.pl/log_220786.html" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Sztanga gruszki turbiny nie dobija do zderzaka

Post autor: italiano_83 » czw cze 11, 2015 17:07

To źle założony jest pierścień sterujący pracą kierownic - jeśli ta gruszka została wymieniona po czyszczeniu.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

slaawek77
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: wt lis 02, 2010 19:56

Sztanga gruszki turbiny nie dobija do zderzaka

Post autor: slaawek77 » pt cze 12, 2015 07:15

Jest dobrze założony, teraz na starej gruszce chodzi znacznie lepiej (druga część ostatniego loga).



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Sztanga gruszki turbiny nie dobija do zderzaka

Post autor: italiano_83 » pt cze 12, 2015 17:04

Rozepnij mechanizm jeśli po odłączeniu gruszki ramie nie oprze się o ogranicznik zamknięcia kierownic to jest lipa, jak się oprze, to gruszka do zmiany.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

borax9x
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 218
Rejestracja: ndz maja 26, 2013 17:36

Sztanga gruszki turbiny nie dobija do zderzaka

Post autor: borax9x » ndz cze 21, 2015 22:06

temat zamkniety moim zdaniem , autor napisal wyraznie ze po powrocie do starej gruszki juz ramie opiera sie na ograniczniku zamkniecia kierownic. Jezeli nie bedzie przeladowywala mozesz skrocic o pol / caly obrot (jeszcze % wypelnienia n75 na to pozwala). przy 4000 obrotow wypelnienie n75 powinno byc 70-75.



slaawek77
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: wt lis 02, 2010 19:56

Re: Sztanga gruszki turbiny nie dobija do zderzaka

Post autor: slaawek77 » ndz cze 21, 2015 22:22

borax9x pisze:temat zamkniety moim zdaniem , autor napisal wyraznie ze po powrocie do starej gruszki juz ramie opiera sie na ograniczniku zamkniecia kierownic.
Dokładnie- winna nowa grucha- niby oryginał.



borax9x
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 218
Rejestracja: ndz maja 26, 2013 17:36

Sztanga gruszki turbiny nie dobija do zderzaka

Post autor: borax9x » pn cze 22, 2015 21:20

latwo je uszkodzic , taki sam mialem dylemat po zakupie nowej gruszki , super mechanik pokrecil nia w boki kiedy byla na turbinie i przekrzywil minimalnie te pokretlo do skracania (przedluzania) , poprawnie nie wiem jak to nazwac ;D. Po czym objawy byly takie same jak u Cb ;) U mnie gruszka troche juz przyrdzewiala i ciezko chodzi przez co po zbijaniu doladowania po wstaniu przez 400 obrotow nie ogarnia doladowania i jest lekkie niedoladowanie :(



Awatar użytkownika
ProfiTurbo.pl
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: sob lis 29, 2014 16:12
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Re: Sztanga gruszki turbiny nie dobija do zderzaka

Post autor: ProfiTurbo.pl » czw cze 25, 2015 23:07

Gdyby problem prawidłowego ustawienia aktuatora nadal istniał, zapraszam do zobaczenia filmu:

[youtube][/youtube]

Jeżeli nie macie włączonych napisów, trzeba wybrać polską wersję językową.


http://www.ProfiTurbo.pl" onclick="window.open(this.href);return false; - CHRA, VNT, 'gruszki', testery do VNT.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 77 gości