problem z turbna 1.9 TDI PD 115

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Michal19
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pn wrz 25, 2006 20:35
Lokalizacja: Ostrowiec Sw.

problem z turbna 1.9 TDI PD 115

Post autor: Michal19 » wt wrz 26, 2006 08:27

po przekroczeniu 2000 obr/min turbina zmniejsza cisnienie. na diagnostyce wykazano, ze zamiast 2 bary spada do 1.4 mimo ze dostaje sygnal prawidlowy. nastepnie wraca do normy po ok 2400 obr/min. podmieniono elektrozawor, ale problem sie pozostal.czy to turbina czy jakis moze czujnik??? czy ktos moglby doradzic cos w tej sprawie???



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt wrz 26, 2006 08:46

wklej logi z VAG-a z tej diagnozy dynamicznej..

turbina pompuje 1 Bar na maks (w 115 km to chyba koło 0,95) - 2 bary to razem z ciśnieniem atmosferycznym ~1 Bar.

może warto sprawdzić jeszcze raz szczelnośc wężyków podciśnieniowych i dolotu - napisz coś wiecej, czy auto dymi podczas tego osłabienia doładowania?

czy problem występuje tylko w tym zakresie i czy łapiesz notlaufy ?



shafa
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: sob wrz 23, 2006 13:04
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: shafa » wt wrz 26, 2006 08:59

ja mam ten sam problem w 1.9 110KM, z tym ze przy obrotach 3200 moment oslabniecia i dalej normalnie. i na wagu tez wszystko wyglada na ok. ... a tak nie jest



Awatar użytkownika
leo...
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 607
Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: problem z turbna 1.9 TDI PD 115

Post autor: leo... » wt wrz 26, 2006 15:24

Michal19 pisze:po przekroczeniu 2000 obr/min turbina zmniejsza cisnienie. na diagnostyce wykazano, ze zamiast 2 bary spada do 1.4 mimo ze dostaje sygnal prawidlowy. nastepnie wraca do normy po ok 2400 obr/min. podmieniono elektrozawor, ale problem sie pozostal.czy to turbina czy jakis moze czujnik??? czy ktos moglby doradzic cos w tej sprawie???
jaki przebieg ma to auto (turbina) ??



Michal19
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pn wrz 25, 2006 20:35
Lokalizacja: Ostrowiec Sw.

Post autor: Michal19 » wt wrz 26, 2006 20:41

dane z barami były tylko przykladowe, aby pokazac jak spada. dzis odwiedzilem innego diagnoste, ktory stwierdzil iz problemem jest przepływomierz. rzekl on "w tym zakresie obrotow silnik dostaje zbyt mala dawke paliwaa zeby osiagnac prawidlowe paramerty" co jest wina przeplywomierza. wszystie filtry wymienione na nowe. Nic nie kopci. jutro postaram sie (jesli znajde kogos z takim motorem) podmienic przeplywomierz na inny i sprawdzic czy to rzeczywiscie to...

[ Dodano: 26 Wrz 2006 20:43 ]
zapomnialem dodac, autko ma przejechane 104 tys i dzieje sie to tylko w tym zakresie obrotow.

[ Dodano: 27 Wrz 2006 19:43 ]
jesli kogos to interesuje to byl przeplywomierz na 100%. po zamianie bryka jak...:)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 204 gości