GOLF IV 1.9 TDI Variant - DYMI!!!???!

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

nizus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: wt lip 18, 2006 15:33
Lokalizacja: Ustanów
Kontakt:

GOLF IV 1.9 TDI Variant - DYMI!!!???!

Post autor: nizus » pn wrz 25, 2006 15:51

Czesc,

Od 4 miesiecy jestem posiadaczem VW Golfa IV . Rok produkcji 2001. 1.9 TDI 110 KM.
przebieg: 170 tys.

Do tej pory zawsze jezdzilem na benzynie, z dieslem mam malo doswiadczenia.
Ostatnio przypadkiem odkrylem, ze gdy zapalam go rano po nocy, gdy jest zimny ,
puszcza mala chumrke niebiekiego dymku. Po chwili gdy dodaje sie gazu jzu nie dymi.

Co to moze byc???? Czy pada turbo???

Gdy sie rozgrzeje i na jałowym biegu, dam mu gazu do 5 tys obrotow, z rury widac troche czarnego dymku, czy to normalne czy padaja wtryski???

dzieki za info
pozdrawiam



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » pn wrz 25, 2006 16:22

norma i wszystko OKI,
a na jałowym biegu nie radze gazowac bo sie wkoncu doczekasz i turbinka odleci.


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » pn wrz 25, 2006 16:27

nizus pisze:niebiekiego dymku
Niebieski powstaje w wyniku spalania oleju, ale jeśli nie dymi na niebiesko w czasie jazdy to nie ma się czym martwić.
nizus pisze:5 tys obrotow, z rury widac troche czarnego dymku
W wysokoprężnym silniku jest coś takiego jak granica dymienia. Jej wartość zależy od wielu czynników w tym prędkośći obrotowej, obciążenia. Każdy diesel jak mu się tak depnie to będzie dymić. Jechalem w trasie za nowiutkim passatem i dymil przy rozpędzaniu na czarno. A do 5 tys obr nie ma sensu diesla kręcić.
nizus pisze:przebieg: 170 tys.
Jeszcze daleka droga przed nim, dbaj tylko o turbinę:
1. Po włączeniu zimnego 10-15 s nie ruszaj.
2. Do nagrzania do stałej temp pracy staraj się nie przekraczać 2000 obr (najlepiej nawet 1-3 min dłużej)
3. przed wyłączeniem silnika czekaj minutę, aby schłodzić turbinę. Jeśli wcześniej się kręciłes np po parkicgu prawie na wolnych obr to wystarczy kilkanascie-30 sekund
4. Po dłuższej jezdzie, lub po kacie (4 tys obr) odczekaj ponad minutę.
Ja w tym czasie wyjmuję panel z radia, rzeczy ze schowka, telefon i wyłączam klimę (żeby nie zostawiać bardzo zimnego parownika, będzie mniej wilgoci = mniej grzybów).
Napewno nie bedziesz załował. Można zapierdzielać 160 km/h i slapa pol lira wiecej niz przy 120. Swietna sprawa ;)
Pozdro.



nizus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: wt lip 18, 2006 15:33
Lokalizacja: Ustanów
Kontakt:

Post autor: nizus » pn wrz 25, 2006 16:43

Ok! dzieki wielkie za info.
Generlanie staram sie nie przeciazac i nie ciagnac do 5 tys.
ale jak depnalem raz wychylajac sie rpzez drzwi i widzac ten dymek no to sie zaniepokoile,.
ten niebieski tez zauwazylem przypadkiem, ale t wrrakcie jazdy wszystko jest ok.

dzieki za pomoc.



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » pn wrz 25, 2006 17:07

Txh za + Nie ma czym się martwić, a przy depnięciu do 5 tys powinno byc naprawde duzo tego dymu. Jazda na wysokich obrotach mu nie szkodzi, ale też niczemu nie służy- max moc maja nieco pow 4 tys, a najlepiej zmieniać biegi w okolicach 2500 tys do 3500 zależy od warunków i stylu jazdy. Całkiem inaczej niż w benzyniaku. Jeśli już Cię tak bardzo niepokoji turbo, to możesz zdjąć opaskę na ężu do intercoolera i sprawdzić ile w nim jest oleju. Jeśli będzie wyciekał to słabe są uszczelniacze olejowe turbiny, aczkolwiek mimo będzie działąła prawidłowo. Właśnie ze względu na uszczelniazce i łożyska należy stosować się do pozyższych zasad i zmieniac olej z filtrem co 10 tys km.
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » pn wrz 25, 2006 17:44

nizus pisze:ale jak depnalem raz wychylajac sie rpzez drzwi i widzac ten dymek no to sie zaniepokoile,.
na wolnych obrotach nie ma obciazenia - stad dym - turbo nie ma co nadmuchac.


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 137 gości