[MK3 TDI] JAKI OLEJ I PRZY JAKIM PRZEBIEGU ! ! !

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

shafa
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: sob wrz 23, 2006 13:04
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: shafa » pn wrz 25, 2006 13:59

tzn tak jak byl mineralny to jest ryzyko rozszczelnienia ale jesli pol syntetyk to wlalbym to. ja tez nie wiedzialem jaki byl wlany kupilem mojego jak mial 86 tys. i jezdzi do tej pory.
zaryzykowalem i na tej podstawie to pisze.:) pozdrawiam

[ Dodano: 25 Wrz 2006 14:01 ]
inek01 pisze:
Adamm pisze:co 10 tys bo tak jest bezpieczniej i zdrowiej dla silnika. jak wymienisz raz po 15 tys to sie nic nie stanie ale lepiej czesciej
Osobiscie leje dobry olej i wymieniam co 15kkm. Jak ktos chce to sobie moze i co 5kkm wymieniac, to juz jego sprawa... Jesli producent zaleca 15kkm, to na pewno sie nic nie stanie. Po co wiec wymieniac czesciej ? Dla lepszego samopoczucia ?
z ta wyamiana czesciej to chyba trzeba zwrocic uwage na jakich trasach jezdzisamocod ...jesli krotkie to jasne ze mozna po 10 .. ale ja jezdze minimum 30 km jednorazowo ..i rzadko krotsze takze wymieniam w okolicy 14 :) ale jasne ze czym czesciej tym lepiej :)



smoku14
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: wt cze 20, 2006 08:54
Lokalizacja: Bieżun

Post autor: smoku14 » pn wrz 25, 2006 14:16

ja swoim TD mam trzaścięte już ponad 300 tyś i leje Orlen Platinym Seminhetik ( półsyntetyka ) i tak już teraz 4 cykl i nic wszystko ok (odstukać w niemalowane :) )



domek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: ndz mar 20, 2005 00:14
Lokalizacja: Krakow
Kontakt:

Post autor: domek » pn wrz 25, 2006 21:26

Reasumujac jak katujesz silnik wymien co 10 tys. jak spokojna jazda niech bedzie 15 tys.( ja wymieniam zawsze co 10 tys. ) co do rozrzadu to nigdy nie czekam do konca oznaczen producenta, zawsze z 10 tys. wczesniej wymieniam. Przykre doswiadczenia dwoch znajomych mnie do tego naklonily :bigok:


"nie wdawaj sie w dyskusje z idiota, najpierw sprowadzi Cie do swojego poziomu, a pozniej wykonczy doswiadczeniem"

Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Re

Post autor: Razal » pn wrz 25, 2006 21:41

Olej się nie zużywa dlatego że zbiera syf z silnika bo w silniku nie ma prawa być syfu !!!!

W silnikach Diesla wyposażonych w turbinę zaleca się wymianę co max 10 tys.km. a niekturzy producenci (w tym z tego co pamiętam jeden z silników 1,6TD w Mk2) zalecają co 7,5 tys.km. I jeszcze raz podkreślam nie ma prawa być syfu w silniku !!! Olej się zużywa najwięcej w częstych zmianach temperatur, podczas jazdy na krótkich odcinkach, a przedewszystkim zużywa się w autach wyposażonych w turbinę kiedy to po mocnej jeździe wyłączamy zapłon a pompa przestaje tłoczyć olej w układzie i jednocześnie chłodzić oraz smarować ułożyskowanie turbiny - temperatura tam panująca powoduje spalanie się oleju w skutek czego z czasem włąściwości oleju słabną a sam olej wygląda nieciekawie.

Także uważam że b. dużo zależy też od eksploatacji - jednak stosuję zasadę że olej zawsze wymieniam co 10tys.km. jeśli nie mam to wymiana na zime i po zimie (tylko półsyntetyk 10W40 -bo jeśli auto przepuszcza taki olej to silnik się nadaje do remontu a nie do zalewania mineralem 15W40 itp.)

Pozdrooooooooooo :pub:


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » pn wrz 25, 2006 22:42

Razal pisze:W silnikach Diesla wyposażonych w turbinę zaleca się wymianę co max 10 tys.km
Rozumiem wiec, ze VW nie wie co mowi zalecajac wymiane co 15kkm tak ? Tylko kto moze to wiedziec lepiej jak producent ? Dziwna sprawa...



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt wrz 26, 2006 08:49

a co np. z Citroenem C5 HDi i innymi Oplami, Toyotami gdzie olej zaleca się wymieniać co 20 kkm albo jeszcze dłużej ?

ja mam wirusa więc zmieniam grzecznie co około 8-10 kkm, leje full syntetyk..



Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Post autor: tomogolf2 » wt wrz 26, 2006 23:14

Kurde... Mam golfa mk2 SB i ma nabite 270 tyśkow i myślicie aby lac mu pół syntetyk czy juz mineralny?narazie mam półsytetyk,a turbo pobiera mi olej, około 2 litrow bo zawsze musze dolewac (po 1 lub 2 buteleczki litrowe) oleju od wymiany do wymiany.wole zeby stan był zawsze w normie niz zeby było za mało tego oleju.... a jezdze na mobilu S 15w40


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » śr wrz 27, 2006 00:39

A ja biorę od kumpla Alpine 10 W 40 , jest to olej Kanadyjski
Zalewam go drugi raz wiekszość kumpli również leje ten sam.
Koszt za pięc litrów 40 zł. :bigok:


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Mefisto_vw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: pn sie 28, 2006 18:09
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

jaki olej?

Post autor: Mefisto_vw » czw paź 19, 2006 03:17

witam, podłączę się do pytania. Jaki olej powinienem zalać do 1,9 TDI 1Z 230 tys. jeśli nie wiem co mam wlane i co do rozrządu to drugie pytanie czy da się jakoś sprawdzić w jakim on jest stanie i ile wytrzyma oraz kiedy był wymieniany? Mam go od 3 miechów i przebueg jak już wcześniej wspominałem 230k żadnych niepokojących zjawisk itp.



Awatar użytkownika
krystek007
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: pt sie 18, 2006 14:12
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: krystek007 » czw paź 19, 2006 10:04

Kiedyś na forum czytałem jakie oleje itd...generalnie dowiedziałem się, że: do 100tyś syntetyczny, potem 200tyś. półsyntetyk, od 300tys minerał aż do śmierci :-) sam nie wiem, ja np. miałem problem bo u mnie licznik był przekręcony nie wiem o ile i co mój poprzednik lał, ale zaryzykowałem półsyntetykiem castrol gtd10W40 i narazie jest ok. na liczniku mam niby150tyś ale to baaarrrdzo wątpliwy przebieg u auta mającego 10lat :-)myslę że będzie koło 250tyś. Najważniejsze, żeby nie namieszać jak był mineralny to raczej półsyntetyka nie lać :-)

[ Dodano: 19 Paź 2006 10:13 ]
tomogolf2 pisze:narazie mam półsytetyk
tomogolf2 pisze:jezdze na mobilu S 15w40
A to nie przypadkiem mineralny???? 10W to półsyntetyk....


Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Egon PŃ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 452
Rejestracja: czw lis 25, 2004 11:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Egon PŃ » wt paź 24, 2006 12:48

Ja powiem jedno, VW 505.00
Osobiscie bede zalewal mobil 10w/40



Awatar użytkownika
Pruszkowiak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1449
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 21:02
Lokalizacja: Warszawa/Pruszków
Kontakt:

Post autor: Pruszkowiak » wt paź 24, 2006 14:36

Ja też nie wiedziałem jaki mam olej i zalałem Castrol GTX Magnatec 10W-40 i jest w porządku :bigok:



Awatar użytkownika
Arczi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 350
Rejestracja: wt sty 18, 2005 21:09
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Kontakt:

Post autor: Arczi » wt paź 24, 2006 15:43

A ja mam zalany obecnie mobil 10/40 jednak bede zmieniał ten olej na valvloine tez polsyntetyc, gdyz obawiam sie oleji mobil w polsce gdyz ciezko stwierdzic czy faktycznie sie na takowym jezdzi. A uwazam że valvoline nie bedzie gorszym olejem od mobila. A i jeszcze jedno ja do tdika nie bede lal mineralnego jak bedzie cieklo to powymieniam uszczelki. A nie katował turbinke mineralnym.



Awatar użytkownika
marek29
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 284
Rejestracja: wt sie 31, 2004 11:59
Lokalizacja: Krzeszowice
Kontakt:

Post autor: marek29 » wt paź 24, 2006 20:06

Co do marki oleju to zaraz będą zbędne dyskusje....a nie oto chodzi.Kiedyś napisałem posta (potwierdzonego na 100% o Castrolu w ASO kraków -ale to nie ważne...)
,sprawa druga dla tych co czasem czytają wiadomości w internecie ,lub oglądają tv.
Mówiono ostatnio dosyć głośno o Castrol-u i Mobil-u że OD 3LAT SĄ LANE PODRÓBY NA TERENIE EUROPY WSCHODNIEJ ,CZECH I SŁOWCJII !! Nigdy nie wiesz na co trafisz.Tylko nie piszcie że "dobry kolega", "przyjaciel" ,"znajomy" itd..załatwia pewny ,bo sam niewie co i skąd ma! Ja widziałem Matiza po Castrolu i to mi wystarczy.
W moim był 15W ,robiłem uszczelkę i stwierdziłem że nie mam kryzy na cylindrach,wcześniej "nie brał" i zaryzykowałem.Zalałem 10W ,z którym w porzednim aucie (Jetta JP 300tys) po zmianie pierścieni wszystko wyszło na "+".
1:Szybsze odpowietrzenie samoregulatorów
2:200% lepszy rozruch w zimie przy mrozach (auto stoi na "polu")
3: 0 zmian w poborze oleju
4: większa odporność na przegrzanie w lecie (minerał traci większość właściwości smarnych już po przekroczeniu 110stopni!)
5: "dobra" turbina woli rzadszy olej ,popychacze też!
Tylko jedna uwaga.JEŻELI ZMIENIASZ W DÓŁ Z 15w NA 10w TO PO OK 3-4tys zmień znowu!!! A potem to 10-12 tys(nie muszę chyba wspominać że RAZEM Z FILTREM)
Teraz po zmianie uszczelki mam zrobione 4,5tys na jakimś tanim Mobilu.Zamierzm zmienić na Motula (z tego co wiem to mało podrób ze względu na mało znaną markę) W Krakowie
ok 120pln/5L z upustem dla forumowiczów.
Albo nowy "wyciszający" shell .U znajomego w warsztacie TDI-k sporo ucichnął ,ale boję się zbyt wielu "dodatków" bo to aż nie normalne........

Sam zdecydujesz co zrobisz ,jeżeli nie bierze oleju lub bierze mało (mój ok. 0,5-1,0L/10tys-niewiem ile się wylewa spod dekla:(()
to zalewaj 10W.
Najpierw zalej jakiś syfek orlen ,albo mobil S ,a po 4-5tys (RAZEM Z FILTREM!) zmień na coś lepszego.

Pozdrawiam.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 138 gości