Wymiana słupka silnika vs zwiększone spalanie!?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

serekt
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: sob kwie 12, 2008 19:43
Lokalizacja: Warszawa

Wymiana słupka silnika vs zwiększone spalanie!?

Post autor: serekt » wt maja 12, 2015 17:44

Witam
Chciałbym poznać opinię forumowiczów o problemie z którym się zmagam, zanim odwiedzę jakiś warsztat, gdzie zaczną nawijać mi makaron na uszy oraz wyliczać części jakie muszę wymienić, aby wyeliminować problem.
A mianowicie zmuszony byłem wymienić słupek silnika 1.9TDI 105KM po obróceniu się panewek korbowodu. Kultura pracy silnika jest chyba lepsza niż poprzednika, dynamika na 3 biegu także, gorzej jest na 1 czy 2, jednakże wzrosło średnie spalanie ok. 1 litra, ponadto na gorącym silniku zaczął słabo palić, czasem jak mi nagle zgaśnie, bo dam za mało gazu to muszę kręcić i kręcić za nim załapie kilka sekund. Rzęzi i rzęzi, że boję się puszczać nim małżonkę w krótkie trasy!

Co może być według Państwa najbardziej prawdopodobną przyczyną takiego stanu rzeczy. Wszystkich logów nie robiłem, jednkże korekty paliwa i bipy są w normie, może trochę zawyżone na jednej pompce, ale nie przekracza dawki 0,8.
Może to wina nie wyregulowania pompek, może ten element został zaniedbany przy wymianie silnika, chyba że nie ma potrzeby ich regulacji przy wymianie silnika, bo są nie ruszane?!
Proszę o opinię co według was może być odpowiedzialne za ciężkie zaplanie na ciepłym, zwiększone spalanie i delikatnie słabszą dynamikę na 1 i 2 biegu?



Awatar użytkownika
stefano189
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 789
Rejestracja: śr gru 15, 2010 15:15
Lokalizacja: Gliwice

Wymiana słupka silnika vs zwiększone spalanie!?

Post autor: stefano189 » wt maja 12, 2015 21:49

sprawdź synchro wałka.

Sprawny w 100% BXE powinien pod rozgrzaniu palić na wolnych 0,4l/h. Jeśli jest więcej, to albo pompki już idą na emeryturę, albo sychro się przestawiło.

Jak zmieniłem u siebie w BXE rozrząd to zaczął palić na wolnych 0,7/h. Synchro zrobiło się na +2,5. Dałem na 0,0. Spalanie wróciło do 0,4l/h.


MK3 bon jovi TDI + FMIC + heble R32 + 280 mm rear + 216-tki + VKLR + kolektor SDI+ 051C + "11 mm"
WYNIK :D = --- PS / --- Nm

LINK do mojego mk3 --->> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=462883
Zapraszam --> https://www.facebook.com/asostefan" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek

tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

Wymiana słupka silnika vs zwiększone spalanie!?

Post autor: tomek08 » wt maja 12, 2015 22:34

Witam, rozumiem, że założyłeś ten sam silnik, co był wcześniej, tzn. BXE?


Tomek

serekt
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: sob kwie 12, 2008 19:43
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wymiana słupka silnika vs zwiększone spalanie!?

Post autor: serekt » pt maja 15, 2015 11:40

tomek08 pisze:Witam, rozumiem, że założyłeś ten sam silnik, co był wcześniej, tzn. BXE?
Tak silnik zamontowany był o tym samym kodzie BXE!



serekt
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: sob kwie 12, 2008 19:43
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wymiana słupka silnika vs zwiększone spalanie!?

Post autor: serekt » pt maja 15, 2015 11:52

stefano189 pisze:sprawdź synchro wałka.

Sprawny w 100% BXE powinien pod rozgrzaniu palić na wolnych 0,4l/h. Jeśli jest więcej, to albo pompki już idą na emeryturę, albo sychro się przestawiło.

Jak zmieniłem u siebie w BXE rozrząd to zaczął palić na wolnych 0,7/h. Synchro zrobiło się na +2,5. Dałem na 0,0. Spalanie wróciło do 0,4l/h.
Synchro nie ma 0.0 ale nie ma tragedii bo mam 0.8 albo 1.0 i spalanie 0,5-0,6 z tego co pamiętam, bo sprawdzałem jakiś czas temu, ale co ciekawe w poprzednim silniku synchro miałem -3.4 i palił mniej!



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 183 gości