Witam
Chciałbym poznać opinię forumowiczów o problemie z którym się zmagam, zanim odwiedzę jakiś warsztat, gdzie zaczną nawijać mi makaron na uszy oraz wyliczać części jakie muszę wymienić, aby wyeliminować problem.
A mianowicie zmuszony byłem wymienić słupek silnika 1.9TDI 105KM po obróceniu się panewek korbowodu. Kultura pracy silnika jest chyba lepsza niż poprzednika, dynamika na 3 biegu także, gorzej jest na 1 czy 2, jednakże wzrosło średnie spalanie ok. 1 litra, ponadto na gorącym silniku zaczął słabo palić, czasem jak mi nagle zgaśnie, bo dam za mało gazu to muszę kręcić i kręcić za nim załapie kilka sekund. Rzęzi i rzęzi, że boję się puszczać nim małżonkę w krótkie trasy!
Co może być według Państwa najbardziej prawdopodobną przyczyną takiego stanu rzeczy. Wszystkich logów nie robiłem, jednkże korekty paliwa i bipy są w normie, może trochę zawyżone na jednej pompce, ale nie przekracza dawki 0,8.
Może to wina nie wyregulowania pompek, może ten element został zaniedbany przy wymianie silnika, chyba że nie ma potrzeby ich regulacji przy wymianie silnika, bo są nie ruszane?!
Proszę o opinię co według was może być odpowiedzialne za ciężkie zaplanie na ciepłym, zwiększone spalanie i delikatnie słabszą dynamikę na 1 i 2 biegu?
Wymiana słupka silnika vs zwiększone spalanie!?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- stefano189
- Gadatliwa bestia
- Posty: 789
- Rejestracja: śr gru 15, 2010 15:15
- Lokalizacja: Gliwice
Wymiana słupka silnika vs zwiększone spalanie!?
sprawdź synchro wałka.
Sprawny w 100% BXE powinien pod rozgrzaniu palić na wolnych 0,4l/h. Jeśli jest więcej, to albo pompki już idą na emeryturę, albo sychro się przestawiło.
Jak zmieniłem u siebie w BXE rozrząd to zaczął palić na wolnych 0,7/h. Synchro zrobiło się na +2,5. Dałem na 0,0. Spalanie wróciło do 0,4l/h.
Sprawny w 100% BXE powinien pod rozgrzaniu palić na wolnych 0,4l/h. Jeśli jest więcej, to albo pompki już idą na emeryturę, albo sychro się przestawiło.
Jak zmieniłem u siebie w BXE rozrząd to zaczął palić na wolnych 0,7/h. Synchro zrobiło się na +2,5. Dałem na 0,0. Spalanie wróciło do 0,4l/h.
MK3 bon jovi TDI + FMIC + heble R32 + 280 mm rear + 216-tki + VKLR + kolektor SDI+ 051C + "11 mm"
WYNIK = --- PS / --- Nm
LINK do mojego mk3 --->> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=462883
Zapraszam --> https://www.facebook.com/asostefan" onclick="window.open(this.href);return false;
WYNIK = --- PS / --- Nm
LINK do mojego mk3 --->> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=462883
Zapraszam --> https://www.facebook.com/asostefan" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum Master
- Posty: 1556
- Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
- Lokalizacja: okolice Częstochowy
Wymiana słupka silnika vs zwiększone spalanie!?
Witam, rozumiem, że założyłeś ten sam silnik, co był wcześniej, tzn. BXE?
Tomek
Re: Wymiana słupka silnika vs zwiększone spalanie!?
Tak silnik zamontowany był o tym samym kodzie BXE!tomek08 pisze:Witam, rozumiem, że założyłeś ten sam silnik, co był wcześniej, tzn. BXE?
Re: Wymiana słupka silnika vs zwiększone spalanie!?
Synchro nie ma 0.0 ale nie ma tragedii bo mam 0.8 albo 1.0 i spalanie 0,5-0,6 z tego co pamiętam, bo sprawdzałem jakiś czas temu, ale co ciekawe w poprzednim silniku synchro miałem -3.4 i palił mniej!stefano189 pisze:sprawdź synchro wałka.
Sprawny w 100% BXE powinien pod rozgrzaniu palić na wolnych 0,4l/h. Jeśli jest więcej, to albo pompki już idą na emeryturę, albo sychro się przestawiło.
Jak zmieniłem u siebie w BXE rozrząd to zaczął palić na wolnych 0,7/h. Synchro zrobiło się na +2,5. Dałem na 0,0. Spalanie wróciło do 0,4l/h.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 199 gości