Mam Pytanko do Bardziej doświadczonej części szacownego grona ekspoatującego grzechotniki z Silnikiem 1,6 D.
Tak sie zdażyło ,że pompa wtr. w moim silniku strasznie leje (sie leje z niej paliwo nie bede pisał dla czego). A że mam drugą pompę to chciałem dokonać podmianki. lejąca pompa nie ma podnoszeniea obrotów na ssaniu także zmiana bądzie wygodna na zime bo nie bedzie trzeba wciskac gazu przy odpalaniu.
Teraz do rzeczy. Jak sie ją ustawia ponieważ pompa ma mozliwość ustawiania pochylenia względem korpusu silnika o +/- jeden ząbek do przodu i do tyłu.
wiem że mogę sobie oznazczyc pozycję starej pompy i przykręcic tak nową (koło od rozrządu jest na klinie także nic sie nie zmienia)ale mam wrzżenie ze stara jest troche żle ustawiona.
no i jak?
Na słuch?
jakaś inna metoda?
Pozdr for all
[MKII 1.6D] Ustawianie pompy wtryskowej - jak to sie robi?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
[MKII 1.6D] Ustawianie pompy wtryskowej - jak to sie robi?
Wciąż w nim grzebie ale jeszcze jedzie he he
-
- Użytkownik
- Posty: 276
- Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
- Lokalizacja: Leszno
Czołem!
Jeżeli dyspoonujesz pompą co do której jesteś pewien, że pasuje do tego silnika to dopiero połowa sukcesu.
Ale do rzeczy: Podstawą dobrego montażu pompy jest regulacja kąta wyprzedzenia tłoczenia. Teoretycznie montaż pompy w tym samym położeniu powinien zapewnić wystarczającą regulację by silnik pracował na biegu jałowym. Jednak nikt nie zagwarantuje, że tak ustawiona pompa zapewni odpowiednie dawkowanie pod obciążeniem.
Rozwiązanie polega więc na zanotowaniu położenia pompy (na skali) i zamontowaniu nowej pompy w tym samym położeniu. Potem dla zapewnienia prawidłowej pracy silnika trzeba dokonać kontroli i regulacji kąta wyprzedzenia tłoczenia. W skrócie KWT. Niestety nie znam dokładnych danych w przypadku twojego silnika.
Sprawa wymaga użycia narzędzi specjalnych - czyjnika zegarowego w specjalnej oprawce, którą wkręca się w miejsce zaślepki naprzeciw tłoczka (pomiędzy króćcami wyjścia sekcji tłoczących). Następnie:
1.Obracamy wał korbowy silnika ustawiając tłok 1. cylindra w położeniu ZZ (górne). Korzystamy przy tym ze znaku na kole zamachowym.
2.Wykręcamy zaślepkę z pompy i w jej miejsce wkręcamy trzpieniową oprawkę z czunkiem zegarowym. Ustawiamy napięcie wstępne czujnika na 2 mm.
3.Obracamy wałem korbowym w kierunku przeciwnym do kierunku pracy aż wskazówka przestanie się obracać (tłoczek schowa się wgłąb pompy kasując napięcie czujnika)
4.Wtedy ustawiamy skalę czujnika na "0"
5.Znowu ustawiamy tłok 1. cylindra w położeniu ZZ
6.Czujnik wskaże wielkość KWT.
7.W przypadku nieprawidłowego KWT należy obrócić pompę w kierunku p + lub - i powtórzyć pomiar aż do uzyskania właściwego KWT
Mam nadzieję, że choć trochę ci pomogłem.
Życzę powodzenia
Jeżeli dyspoonujesz pompą co do której jesteś pewien, że pasuje do tego silnika to dopiero połowa sukcesu.
Ale do rzeczy: Podstawą dobrego montażu pompy jest regulacja kąta wyprzedzenia tłoczenia. Teoretycznie montaż pompy w tym samym położeniu powinien zapewnić wystarczającą regulację by silnik pracował na biegu jałowym. Jednak nikt nie zagwarantuje, że tak ustawiona pompa zapewni odpowiednie dawkowanie pod obciążeniem.
Rozwiązanie polega więc na zanotowaniu położenia pompy (na skali) i zamontowaniu nowej pompy w tym samym położeniu. Potem dla zapewnienia prawidłowej pracy silnika trzeba dokonać kontroli i regulacji kąta wyprzedzenia tłoczenia. W skrócie KWT. Niestety nie znam dokładnych danych w przypadku twojego silnika.
Sprawa wymaga użycia narzędzi specjalnych - czyjnika zegarowego w specjalnej oprawce, którą wkręca się w miejsce zaślepki naprzeciw tłoczka (pomiędzy króćcami wyjścia sekcji tłoczących). Następnie:
1.Obracamy wał korbowy silnika ustawiając tłok 1. cylindra w położeniu ZZ (górne). Korzystamy przy tym ze znaku na kole zamachowym.
2.Wykręcamy zaślepkę z pompy i w jej miejsce wkręcamy trzpieniową oprawkę z czunkiem zegarowym. Ustawiamy napięcie wstępne czujnika na 2 mm.
3.Obracamy wałem korbowym w kierunku przeciwnym do kierunku pracy aż wskazówka przestanie się obracać (tłoczek schowa się wgłąb pompy kasując napięcie czujnika)
4.Wtedy ustawiamy skalę czujnika na "0"
5.Znowu ustawiamy tłok 1. cylindra w położeniu ZZ
6.Czujnik wskaże wielkość KWT.
7.W przypadku nieprawidłowego KWT należy obrócić pompę w kierunku p + lub - i powtórzyć pomiar aż do uzyskania właściwego KWT
Mam nadzieję, że choć trochę ci pomogłem.
Życzę powodzenia
PozdraVWiam!
eh.. po co sie z tym bawić?? Wstaw pompe w miejsce starej na takie same położenie.
Odpal i jedz na regulacje za którą gość skroi cie najwyzej 30 zł. zrobi ci elegancko wyprzedzenie kąta wtrysku i bedziesz miał cacy...
Buli fan VW, jeśli ci sie wydaje ze załatwienie czujnika zegarowego na domowe potrzeby jest na zawołanie.... to sie mylisz...
Odpal i jedz na regulacje za którą gość skroi cie najwyzej 30 zł. zrobi ci elegancko wyprzedzenie kąta wtrysku i bedziesz miał cacy...
Buli fan VW, jeśli ci sie wydaje ze załatwienie czujnika zegarowego na domowe potrzeby jest na zawołanie.... to sie mylisz...
- hanti
- Gadatliwa bestia
- Posty: 867
- Rejestracja: czw lip 14, 2005 23:35
- Lokalizacja: zDolny Śląsk :)-Piława Górna
- Kontakt:
co do regulacji pompy to zostaw to fachowcom im zajmie to 15-20 minut a koszt to około 30PLN a co do pompy to nie napisałeś jaki masz typ silnika ( rzebyś nie narobił sobie kłopotów)Muranos pisze:Mam Pytanko do Bardziej doświadczonej części szacownego grona ekspoatującego grzechotniki z Silnikiem 1,6 D.
Tak sie zdażyło ,że pompa wtr. w moim silniku strasznie leje (sie leje z niej paliwo nie bede pisał dla czego). A że mam drugą pompę to chciałem dokonać podmianki. lejąca pompa nie ma podnoszeniea obrotów na ssaniu także zmiana bądzie wygodna na zime bo nie bedzie trzeba wciskac gazu przy odpalaniu.
jak masz pompę bez przyśpieszacza obrotów to pewnie jest pompa 068 130 107 J z golfa mk1 do mk 2 z silnikiem JP powinna iść pompa 068 130 081C (posiada ona przyśpieszacz obrotów)
Silnik mam bodajże jk na 100% k w symbolu. i jest on z paska B2 86 rok i siedzi w pasku.
silnik już na popychaczach hydraulicznych ale pompa jeszcze bez przyspieszania obrotów na ssaniu. "nowa pompa" od golfa 89 albo 90r. silnik w poruwnaiu do tych montowanych w golfach wojniej wchodzi na obroty i wolniej z nich schodzi (mam golfa 1,6d 91r i moge porównać) ale wynika to pewnikiem z większej masy koła zamachowego. Innych róznic nie zauwarzyłem, oczywiście poza łapami miską mocowaniem filtra oleju i tp
silnik już na popychaczach hydraulicznych ale pompa jeszcze bez przyspieszania obrotów na ssaniu. "nowa pompa" od golfa 89 albo 90r. silnik w poruwnaiu do tych montowanych w golfach wojniej wchodzi na obroty i wolniej z nich schodzi (mam golfa 1,6d 91r i moge porównać) ale wynika to pewnikiem z większej masy koła zamachowego. Innych róznic nie zauwarzyłem, oczywiście poza łapami miską mocowaniem filtra oleju i tp
Wciąż w nim grzebie ale jeszcze jedzie he he
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 68 gości