pyknięcie i nagły wyciek całego oleju, silnik stop

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Kisielooo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: ndz gru 15, 2013 13:49

pyknięcie i nagły wyciek całego oleju, silnik stop

Post autor: Kisielooo » ndz maja 03, 2015 22:51

Witam,
prosiłbym jeśli to możliwe o jakąkolwiek diagnozę "na szybko". Dopiero w tygodniu mechanik obejrzy auto (golf V 2008, 1.9TDI 105KM) a trochę się martwię. Podczas przyspieszania na autostradzie (przy może 130-150km/h) nagle dźwięk w silniku jakby coś pękło (ale nie głośny) tylko takie pyknięcie, na komuterze napis STOP, zatrzymałem sie na poboczu, wyciekł cały olej, pod maską wszystko ochlapane olejem. Ma ktoś może doświadczenia związane z tego typu objawami?? Pozdrawiam i z góry dzięki.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

pyknięcie i nagły wyciek całego oleju, silnik STOP

Post autor: Michał_1977 » pn maja 04, 2015 08:23

Silniki pękają,stare i nowe,po prostu jednym zdarza się rzadko,a innym częściej,bo mają wadę fabryczną jak np. nieszczęsny silnik BXE (105KM) w którym najczęściej zacierają się panewki korbowodowe i pękają korbowody. Czy Twój silnik ma takie oznaczenie? Symbol znajdziesz na osłonie paska rozrządu,na wlepce na podłodze bagażnika i na 1 stronie książki serwisowej.
Jednak dopóki nie umyjesz silnika,nie znajdziesz pęknięcia którym spłynął olej,dopóty możemy tylko wróżyć z fusów,bo nawet nie wiadomo od czego zacząć.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Kisielooo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: ndz gru 15, 2013 13:49

Re: pyknięcie i nagły wyciek całego oleju, silnik STOP

Post autor: Kisielooo » pn maja 04, 2015 11:47

Tak, jest napisane "BXE JCR"



Kisielooo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: ndz gru 15, 2013 13:49

pyknięcie i nagły wyciek całego oleju, silnik stop

Post autor: Kisielooo » pn maja 04, 2015 16:33

Auto podstawione do serwisu. Jutro, najdalej pojutrze będzie diagnoza. Mam złe przeczucie bo rzeczywiście wszystko pasuje do tego, że korbowód odmówił współpracy i opuścił silnik "z buta" robiąc w nim dziurę.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

pyknięcie i nagły wyciek całego oleju, silnik stop

Post autor: Michał_1977 » pn maja 04, 2015 16:52

Kisielooo pisze:BXE JCR
BXE to silnik,JCR to skrzynia.
Kisielooo pisze:Mam złe przeczucie bo rzeczywiście wszystko pasuje do tego, że korbowód odmówił współpracy i opuścił silnik "z buta" robiąc w nim dziurę.
Jak BXE,to nie ma się co dziwić.Na włsne oczy widziałem parę takich dziurawych" silników. Nawet w ostatnią sobotę :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Kisielooo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: ndz gru 15, 2013 13:49

pyknięcie i nagły wyciek całego oleju, silnik stop

Post autor: Kisielooo » pn maja 04, 2015 17:07

Jeśli obstawiać z góry czarny scenariusz to da radę wymienić np. tylko słupek/blok silnika a nie cały silnik? Widzę na allegro za 1200-1400 takie elementy.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

pyknięcie i nagły wyciek całego oleju, silnik stop

Post autor: Michał_1977 » wt maja 05, 2015 07:37

Kisielooo pisze:Jeśli obstawiać z góry czarny scenariusz to da radę wymienić np. tylko słupek/blok silnika a nie cały silnik? Widzę na allegro za 1200-1400 takie elementy.
Trochę nierozsądne jest wymieniać na taki sam z wadą. Ludziska wstawiają ASZ zamiast tego złoma. Kwestia przerobienia 2 otworów na czujniki położenia wału i wałka. Pozostałe graty P&P :bigok:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Kisielooo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: ndz gru 15, 2013 13:49

pyknięcie i nagły wyciek całego oleju, silnik stop

Post autor: Kisielooo » wt maja 05, 2015 13:56

Rozumiem, że wymieniają cały silnik na ASZ? Wiadomo może jakich kosztów mogę się spodziewać? Oczywiście w przybliżeniu. Dzięki.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

pyknięcie i nagły wyciek całego oleju, silnik stop

Post autor: Michał_1977 » wt maja 05, 2015 14:58

Kisielooo pisze:wymieniają cały silnik na ASZ?
Tak. Kupuje się cały słupek ASZ,przerabia się w nim 2 otwory na czujniki te co masz w tej chwili (te z ASZ nie zgodzą się z Twoim ECU),uzbraja się ten słupek w Twój osprzęt-turbina,kolektory etc. i to wszystko ma ładnie hulać :bigok:
Kisielooo pisze:Wiadomo może jakich kosztów mogę się spodziewać? Oczywiście w przybliżeniu
Robocizna,to pojęcie względne,jeden weźmie mniej,drugi więcej,zależy gdzie trafisz. Słupek ASZ na pewno kupisz taniej niż BXE,bo to starsze motorownie.
Popatrz na Allegro :bajer:
http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... -3-mt-0113" onclick="window.open(this.href);return false;
Jak coś,to kupuj z wtryskami,bo są lepsze :hmm:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Kisielooo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: ndz gru 15, 2013 13:49

pyknięcie i nagły wyciek całego oleju, silnik stop

Post autor: Kisielooo » wt maja 05, 2015 15:36

Dzieki. Diagnoza mechanika jak powyżej, korbowód wyszedł bokiem. Czyli najlepiej słupek od ASZ? Czy powinienem znać jeszcze jakieś oznaczenia silników, na które mogę zwracać uwagę bo będą pasowały? Serwis gdzie jest auto zajmuje się wszystkim ale nie wiedzą w jaki sposób potem przerobić wejścia na te 2 czujniki. Czy to jest skomplikowana sprawa? Czy te przeróbki powinien wykonać ktoś inny kto się akurat na tym zna?

Myślę o kupnie tego:
http://allegro.pl/silnik-1-9-bkc-bxe-bj ... 86258.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Nie pisz posta pod postem! Używaj opcji EDYTUJ w górnym prawym rogu posta.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

pyknięcie i nagły wyciek całego oleju, silnik stop

Post autor: Michał_1977 » wt maja 05, 2015 20:55

Kisielooo pisze: nie wiedzą w jaki sposób potem przerobić wejścia na te 2 czujniki. Czy to jest skomplikowana sprawa?
Ja osobiście tego nie robiłem,ale kolega przerabiał,a w zasadzie 2 kolegów i podobno to jest banał,ewentualnie-pikuś-jak wolisz :grin:
Kisielooo pisze:Myślę o kupnie tego:
http://allegro.pl/silnik-1-9-bkc-bxe-bj" onclick="window.open(this.href);return false; ... 86258.html
Tak,nowszy silnik i kosztuje jak 2x ASZ :hmm:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Kisielooo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: ndz gru 15, 2013 13:49

pyknięcie i nagły wyciek całego oleju, silnik stop

Post autor: Kisielooo » wt maja 05, 2015 21:04

Gdybym miał kogoś kto mi to zrobi chętnie zrobiłbym taniej ale serwis chce dostać silnik idealnie pasujący czyli z serii BXE,BJB,BKC więc nie mam wyjścia.



Awatar użytkownika
stefano189
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 789
Rejestracja: śr gru 15, 2010 15:15
Lokalizacja: Gliwice

pyknięcie i nagły wyciek całego oleju, silnik stop

Post autor: stefano189 » śr maja 06, 2015 07:22

Kisielooo pisze: serwis chce dostać silnik idealnie pasujący czyli z serii BXE,BJB,BKC
typowi wymieniacze. Choćby trzeba było nagwintować 1 otwór M6, to już dla nich wyzwanie. :hmm: :hmm: Zmień serwis. Daj silnik ASZ. Ma 50x grubsze korby i wytrzymuje ponad 240 PS. :D


MK3 bon jovi TDI + FMIC + heble R32 + 280 mm rear + 216-tki + VKLR + kolektor SDI+ 051C + "11 mm"
WYNIK :D = --- PS / --- Nm

LINK do mojego mk3 --->> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=462883
Zapraszam --> https://www.facebook.com/asostefan" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek

ZWIREK1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 181
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 10:38
Lokalizacja: łęczna

pyknięcie i nagły wyciek całego oleju, silnik stop

Post autor: ZWIREK1 » czw maja 07, 2015 07:40

Witam
I w moim aucie motorek wyzioną ducha przy 209tyś km .
Teraz pluje sobie w brodę że nie wstawiłem ASZ do maszynki .
Silnik jest dwa razy mocniejszy i dwa razy tańszy od 105-tek tdi.
Wszystko przez "wymieniaczy" którym nie chce się trochę pomyśleć przy adaptacji podobnej jednostki.
Pzdr



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 189 gości