Mój "oil catch tank"

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
-=RAFAL=-
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 594
Rejestracja: wt wrz 01, 2009 00:23
Lokalizacja: Piastów
Kontakt:

Mój "oil catch tank"

Post autor: -=RAFAL=- » pn mar 16, 2015 22:24

Witam
miałem dokładnie to samo - w całym dolocie sporo oleju, wszystkie rury zasyfione.
zdemontowałem wszystko co się dało, porządnie umyłem i całość zmontowałem na nowo
zamontowałem catch tank olia ale mam wrażenie że coś jest nie tak
zamontował jak na fotce niżej czyli z dekla dałem rurę do zbiorniczka a króciec z rurze dolotu zaślepiłem
Obrazek

wcześniej miałem zbiorniczek z dwoma króćcami i był wpięty szeregowo czyli z dekla zaworowego do zbiorniczka i ze zbiorniczka do dolotu ale słabo to działało bo rury były całe zawalone syfem a w zbiorniczku gromadziła się tylko woda. zmieniłem zbiorniczek na taki tylko z wejściem i całość syfu gromadzi się w zbiorniczku a czyste powietrze ulatnia się przez filterek

zauważyłem że przy takim połączeniu (jak na foto) auto zaczęło więcej palić
czy to normalne? i czemu tak się dzieje? a może to tylko mi się wydaje?
przy dłuższej jeździe ok 60km w miarę ze stałą prędkością wzrostu spalania nie zauważyłem, natomiast przy krótkich dystansach ok 5km wzrosło o ok litra



maciek805
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 256
Rejestracja: pt mar 18, 2011 21:10

Mój "oil catch tank"

Post autor: maciek805 » wt kwie 07, 2015 13:49

Panowie, bedzie to dobre do ALH ?? http://allegro.pl/oil-catch-tank-zbiorn ... 69960.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kolejnosc podlaczenia przewodow ma jakies znaczenie, czy bez roznicy w ktory krociec wepne przewod np. z zawora odmy ?



Awatar użytkownika
-michau-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1013
Rejestracja: ndz paź 20, 2013 23:22
Lokalizacja: mazowieckie

Mój "oil catch tank"

Post autor: -michau- » wt kwie 07, 2015 16:03

średnice króćców proponuję 20mm, wtedy do tego jakiś wąż olejowy o podobnej średnicy, 4 opaski zaciskowe i to wszystko bez kombinowania zakładasz na króciec z odmy i wlot do rury powietrza,

cały układ zamknięty, w zimę nic nie zamarza, a oct spełnia swoją rolę doskonale,

przy zakupie proponuję zwrócić uwagę czy w środku jest jakaś siatka


GTB... :satan:

maciek805
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 256
Rejestracja: pt mar 18, 2011 21:10

Mój "oil catch tank"

Post autor: maciek805 » wt kwie 07, 2015 21:53

I ten oil catch tank z linku moze byc oprocz tej srednicy kroccow ( to az tak wazne ? ) ? Nic sie nie bedzie z tym dziac na pewno ? Bo czytalem rozne opinie na ten temat



Awatar użytkownika
OMEGA
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: czw lip 15, 2010 12:58
Lokalizacja: Małopolska :)

Mój "oil catch tank"

Post autor: OMEGA » śr kwie 08, 2015 17:31

maciek805, lepiej zachować oryginalną średnice króćców niż zmniejszać ją o połowę, dodatkowo w zimę przy krótkich odcinkach odma może ci zamarznąć (gluty/masło) przy małej średnicy króćców i wtedy zapewne wydmucha ci uszczelkę...



maciek805
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 256
Rejestracja: pt mar 18, 2011 21:10

Mój "oil catch tank"

Post autor: maciek805 » śr kwie 08, 2015 22:50

Czyli wychodzi na to, ze na taki oil catch tank z alegro musze wydac przynajmniej dwie stowki, bo te tansze maja krocce 10mm ? To chyba lepiej wykonac samo robke, ale czy spelni swoja funkcje tak samo jak ten ol catch tank z allegro ??



Awatar użytkownika
jagiel92
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: sob gru 21, 2013 23:28

Mój "oil catch tank"

Post autor: jagiel92 » śr kwie 08, 2015 23:41

Jeżeli zrobię OCT na średnicy 20 mm z bidonu bez żadnych siatek itp w środku to będzie to spełniało swoją role ?
I czy ktoś miał problem z zamarzaniem na średnicy 20mm w zimę ? Chcę zrobić obieg zamknięty.



Awatar użytkownika
-michau-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1013
Rejestracja: ndz paź 20, 2013 23:22
Lokalizacja: mazowieckie

Mój "oil catch tank"

Post autor: -michau- » czw kwie 09, 2015 12:23

przejeździłem na swoim całą zimę i wszystko ok, nic nie zamarzło itp.

mam od properfekta oct i mogę polecić, rozmiar króćca robią na zamówienie

ja wziąłem 20mm, do tego wąż semperit 19mm i wszystko hula

pozdro


GTB... :satan:

maciek805
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 256
Rejestracja: pt mar 18, 2011 21:10

Mój "oil catch tank"

Post autor: maciek805 » czw kwie 09, 2015 16:57

-michau- pisze:mam od properfekta oct i mogę polecić, rozmiar króćca robią na zamówienie
Mozes zarzucic jakims linkiem o jaki oil catch tank chodzi ?



Awatar użytkownika
-michau-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1013
Rejestracja: ndz paź 20, 2013 23:22
Lokalizacja: mazowieckie

Mój "oil catch tank"

Post autor: -michau- » czw kwie 09, 2015 17:12

http://www.properfekt.pl/akcesoria-samo ... -tank.html" onclick="window.open(this.href);return false;


GTB... :satan:

Awatar użytkownika
JonnyQuest
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 146
Rejestracja: pt mar 08, 2013 00:08

Mój "oil catch tank"

Post autor: JonnyQuest » pt kwie 10, 2015 01:25

Nie wiem w jaki sposób jest wykonane wnętrze tego oct,
ale wszelkie siatki, siateczki w środku to źródło kłopotów (szczególnie zimą jak zamarznie skroplona na niej woda/wilgoć)
olej po zmieszaniu z wodą tworzy gęste żółte gluty które obkleją nieszczęsne siteczko, fakt może lepiej będzie separować olej, kosztem częstego czyszczenia owego sitka ...

Co się stanie jak mały fragment siateczki się oderwie ? :rozpacz: :hmm:

być może konstrukcja tego oct wyeliminowała w/w problemy z ale nutka niepewności :satan:

Ale to nic.. zabawny Opis produktu:
"funkcjonalnie wykonany w bardzo niskiej cenie"
"Cena od 200zł"

Wiadomo że taki oct nie będzie kosztować 5 zł ale opis w stylu: w bardzo niskiej cenie jest :panna:


Wysłano z klapka KUBOTA z użyciem Tapczantalk

Awatar użytkownika
-michau-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1013
Rejestracja: ndz paź 20, 2013 23:22
Lokalizacja: mazowieckie

Mój "oil catch tank"

Post autor: -michau- » pt kwie 10, 2015 07:44

Jeżdżę z tym dosyć długo, przelatałem całą zimę i nic się nie działo.
Siatki w środku są 3, z mocnego materiału, nie ma prawa coś się oderwać.

Nie wiem o jakich żółtych glutach piszesz, po zimie kiedy przejechałem kilkanaście tys. km. rozkręciłem na części pierwsze oct żeby porządnie wyczyścić.
Gęste gluty owszem były u mnie, ale tylko i wyłącznie koloru czarnego, była ich znikoma ilość, może z 20-30 ml na samym dnie.

Widziałem filmy na yt jak wylewali z tego kakao czy inne kolory substancji, u mnie jest wyłącznie olej koloru czarnego w środku.

Za jakiś czas będę ponownie go czyścił więc porobię fotki jak to wygląda w środku.


GTB... :satan:

Przemula
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 279
Rejestracja: sob gru 03, 2011 12:55

Mój "oil catch tank"

Post autor: Przemula » pt kwie 10, 2015 08:56

Dokładnie ja czyszczenie robie przy zmianie oleju. Czarne glutopochodne maZie. Po sezonie to z dwa cm na dnie. Ale nie mam w nim siateczki bo zrobiłem go sam z bidon aluminiowy.



Awatar użytkownika
-=RAFAL=-
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 594
Rejestracja: wt wrz 01, 2009 00:23
Lokalizacja: Piastów
Kontakt:

Mój "oil catch tank"

Post autor: -=RAFAL=- » sob kwie 11, 2015 14:57

u mnie problem się rozwiązał bo sprzedałem auto :)
powiem wam z własnych spostrzeżeń

miałem przez chwilę podobny zbiorniczek jak z allegro i owszem działał ale średnica przyłączy i rurek jest zdecydowanie za mała. przy końcówce nazbierało się trochę masła, zaraz masło i drobiny wody gromadziły się w rurce i po ok miesiącu jedna z rurek była już cała zalepiona.
zmieniłem całość na zbiorniczek własnej konstrukcji o większych średnicach i działało. Syf spływał, nic się nie blokowało ale............ nie wiem czemu wywalało jakiś błąd przy silniku (nie pamiętam dokładnie jaki - coś z powietrzem).



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 88 gości