Silnik 1.9TDI AHF się bardzo wolno nagrzewa

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
alex_7692
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 748
Rejestracja: sob sty 14, 2012 16:09
Lokalizacja: Grudziądz/ Toruń

Silnik 1.9TDI AHF się bardzo wolno nagrzewa

Post autor: alex_7692 » wt gru 30, 2014 16:18

U mnie też jeśli ma 90 stopni to już nie ma opcji żeby temperatura spadła nawet przy mocnym grzaniu. Przed zmianą termostatu ciężko osiągał 70 stopni..


Moje MKII http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=452768" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

majuDJ
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: ndz sty 16, 2011 00:30

Silnik 1.9TDI AHF się bardzo wolno nagrzewa

Post autor: majuDJ » sob sty 03, 2015 12:21

Wczoraj przejechałem trasę Zakopane - Kraków -Rzeszów - Jarosław i ani razu temperatura nie spadła poniżej pionu. Nawet w korkach na Zakopiance, czy też po przejeździe autostradą A4. Temperaturę też w miarę złapał szybko. Możliwe żeby po 700km termostat się odwiesił lub coś samo się naprawiło? Zapowietrzony układ? Dziś przejechałem trasę 90km, silnik osiągnął temperaturę 90 stopni po około 9km spokojnej jazdy przy temperaturze 2 stopni C, ani razu temperatura podczas tej trasy nie spadła :)



majuDJ
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: ndz sty 16, 2011 00:30

Silnik 1.9TDI AHF się bardzo wolno nagrzewa

Post autor: majuDJ » czw mar 26, 2015 15:04

Problem niestety wrócił. silnik nie nagrzewa się. Wczoraj po wyjechaniu z garażu podziemnego gdzie temperature to około 10 stopni C, silnik nie osiagnął temp 90 według wskażników po przejechaniu dystansu 9km. Dopiero po zjechaniu z trasy S8 doszedł może do 80- 85 stopni. Termostat wymieniony na nowy wahlera w listopadzie 2014 wraz z nowym płynem G13, Natomiast wczoraj popołudniu przy teperaturze 20 stopni C w warszawskich korkach osiagnął bez problem 90 stopni, że nawet kilka razy musiałzałączyć sie głowny wentylator Ipo zgaszeniu silnika wentylator również chodził z 1 minute.

Pytanie co może być nie tak?
- Termostat
- Czujnik G2 , g62
i cos jeszcze ?

Jak zweryfikować czujjnik I thermostat VAGIEM?



Awatar użytkownika
alex_7692
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 748
Rejestracja: sob sty 14, 2012 16:09
Lokalizacja: Grudziądz/ Toruń

Silnik 1.9TDI AHF się bardzo wolno nagrzewa

Post autor: alex_7692 » czw mar 26, 2015 18:31

Wyjmij termostat i gotuj w garnku na nitce i zobacz w jakiej temperaturze się otwiera. Ja kupiłem Wahlera i nie mama żadnych problemów, do 90 stopni nagrzewa się w 4-5 km przy temperaturze ok 5 stopni. Przy -5 90 stopni miałem po ok 8 km w mieście. Dodam że podgrzewacze płynu mi działają odpowiednio.


Moje MKII http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=452768" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

majuDJ
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: ndz sty 16, 2011 00:30

Silnik 1.9TDI AHF się bardzo wolno nagrzewa

Post autor: majuDJ » pt mar 27, 2015 02:43

Już nie rozumiem mojego samochodu. Dziś jadąc po pracy co prawda wskazówka zaczęła się ruszać po 5km i po 8km osiągnął 90 stopni na cyfroblacie, ale od 7km poruszałem się w korku przy wjeździe do Warszawy od strony Raszyna. Później nie spadła ani troszkę, wiadomo korki i światła. Ale zostawiłem auto na 1,5h w garażu podziemnym i pojechałem 3km w jedną stronę i po 3km już miałem pion i temperatura nie spadała. Zobaczę jak to będzie jutro rano, czy jakimś cudem wszystko się naprawiło.



Awatar użytkownika
owcy2
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 225
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 09:48
Lokalizacja: tu i tam

Re: Silnik 1.9TDI AHF się bardzo wolno nagrzewa

Post autor: owcy2 » pt mar 27, 2015 08:58

Kolego termostat kosztuje do 50zł więc wymień na nowy bo to nie duży koszt, nerwów więcej zjesz niż to warte. Oryginał to termostat BTT (Behr Thermo Tronic) do dostania na allestraszniedrogo pod 50 zł, Wahler też jest ok choć to już nie to co kilka lat temu. Płyn jak dobrze spuścisz, to zalejesz z powrotem. Przed założeniem sprawdź termostat jak koledzy radzą w garnku z wodą żeby być pewnym działania. :bajer:
Czujnik sprawdzasz w module 01-Engine - grupa 007 - temp na ECU i 17-Instruments - grupa 003. Te temperatury mają być podobne (+/- 2-5oC) bo czujnik jest dwuobwodowy, jak się znacznie różnią to czujnik do wymiany. Więcej masz na forum.
Czujnik też wymieniałem na FEBI za 30zł i też jest ok.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 199 gości