Model przepływomierza

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
balon91
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 279
Rejestracja: pn gru 15, 2014 22:25
Lokalizacja: Chodzież

Model przepływomierza

Post autor: balon91 » ndz mar 08, 2015 23:57

Witam
mam szybkie pytanie
Czy wszystkie TDI mają ten sam przepływomierz?
tzn czy np z ARL lub AVG podejdą do AJM?



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Model przepływomierza

Post autor: italiano_83 » pn mar 09, 2015 13:10

balon91 pisze:tzn czy np z ARL lub AVG podejdą do AJM?
Nie


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
balon91
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 279
Rejestracja: pn gru 15, 2014 22:25
Lokalizacja: Chodzież

Model przepływomierza

Post autor: balon91 » pn mar 09, 2015 14:06

u mnie przepływka zdechła na maxa.
wskazania w vcdsie w pozycji przepływomierza pokazywały 0.
Wsadziłem od AVG auto niby jedzie ale vmax 170km na godzinę.
na na biegach wyższych niż 4 od 3k obrotów auto już nie ciągnie.
Czy to może być wina przepływki?



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Model przepływomierza

Post autor: italiano_83 » pn mar 09, 2015 14:10

balon91 pisze:Czy to może być wina przepływki?
Zrób logi będzie widać


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Model przepływomierza

Post autor: Sztomel » pn mar 09, 2015 23:16

Sam doświadczenia z przepływkami mam takie, że jedne na drugich powodują szarpanie i nierówną pracę silnika. Na przepływce od 110 i 90 KM silnik np. ASZ czy AWX od Passata czy Audi A4 skacze do przodu z wyraźnymi szarpnięciami zamiast ruszać płynnie i odwrotnie również z takimi samymi efektami. I należy dodać, że dzieje się tak przy sprawnie działających przepływkach a przynajmniej na mojej sprawnie działającej - jeśli ktoś nie wierzy to proszę spróbować - nie chcę być tutaj gołosłowny. Będę w swoim ALH zmieniać dolot na ten z ASZ aluminiowy więc i pewnie będę brał pod uwagę zmianę przepływki a wtedy zobaczę jak będzie reagować. Pomiar masy zasysanego powietrza zależy od średnicy rury ssącej ale też i od podciśnienia jakie wytwarza turbosprężarka - zwłaszcza, że w moim silniku nie będzie ona oryginalna - wszystko metodą prób i błędów. Polecam każdemu z Was dokonanie prób na własnym i kolegów silnikach bo na takich właśnie przykładach się uczymy a przynajmniej wtedy każdy z chętnych będzie miał jakieś tam doświadczenie i mógł się na ten temat wypowiedzieć. Dla mnie mój ALH jest pierwszym silnikiem TDI na którym się uczyłem (bo wcześniej miałem benzyniaki) ale szczerze muszę stwierdzić, że teraz bardziej lubię TDI niż PB.


Obrazek

Awatar użytkownika
balon91
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 279
Rejestracja: pn gru 15, 2014 22:25
Lokalizacja: Chodzież

Model przepływomierza

Post autor: balon91 » wt mar 10, 2015 00:23

czy odpinając kabel od przepływki nie mogę tego sprawdzić?
Ponoć odpinając kabel przepływomierz jest pomijany i auto ma lepsze odejście.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Model przepływomierza

Post autor: Sztomel » wt mar 10, 2015 01:56

Ależ wręcz przeciwnie - nie możesz odpinać przepływki bo wtedy sterownik silnika podaje wartość zastępczą czyli 550 mg/skok a to już przy jeździe dynamicznej powoduje spadek mocy i dynamiki silnika. Wartość masy przepływu powietrza nie może być niższa w teście dynamicznym niż 850 mg/skok dla silnika np. 90 czy 110 KM bo silnik wtedy dostaje zbyt mało paliwa co automatycznie odbija się na jego osiągach. Jeśli chcesz zasymulować uszkodzoną przepływkę na "sprawną" to robisz test "diodą", który jest opisany na tym forum.


Obrazek

Awatar użytkownika
balon91
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 279
Rejestracja: pn gru 15, 2014 22:25
Lokalizacja: Chodzież

Model przepływomierza

Post autor: balon91 » wt mar 10, 2015 11:04

ok sprawdze w weekend w wartości w VCDSie i zrobię test z diodą.
Dzięki Sztomel



Awatar użytkownika
VW_seller
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2625
Rejestracja: sob cze 21, 2014 09:33
Lokalizacja: okolice kutna

Model przepływomierza

Post autor: VW_seller » sob mar 21, 2015 22:34

a da rade podpiąć przepływke np od ASV bosch-a do 1z-ta który ma pierburga ? wydaję mi się ze te boscha są lepsze i lepiej odmierzają ,znajomy ma ahu i ma taką przepływke jak w asv lub tak samo wygada i map sensor ma na węzu jak w afn a ja mam jeszcze taki w kompie ,da rade to przerobić żeby był map sensor taki jak w afn lub w nowszych ahu ? i przepływke na bosch-a ta nowszą ?


naprawa Smartfonów Telefonów,pc, laptopy tablety, diagnostyka vag, delphi itp actia multidiag PRO. serwis vag i innych samochodów wymiana podzespów oraz modyfikacje . regeneracja lub naprawa pomp vp37 wtryskow vp pompo wtrysków pd oraz CR . proszę pisać na priv

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Model przepływomierza

Post autor: Sztomel » ndz mar 22, 2015 06:58

Owszem, że da radę ale trzeba zmienić sterownik silnika na nowszy i odpowiednio poprowadzić okablowanie do przepływki i czujnika G71.


Obrazek

Awatar użytkownika
VW_seller
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2625
Rejestracja: sob cze 21, 2014 09:33
Lokalizacja: okolice kutna

Model przepływomierza

Post autor: VW_seller » ndz mar 22, 2015 07:23

sterownik mam wsadzony 16bit więc da rade ? piny są takie same w przepływkach tzn numeracja przewodów ? leży gdzieś przepływka bosch-a to bym sobie na piny podłaczył :bajer:


naprawa Smartfonów Telefonów,pc, laptopy tablety, diagnostyka vag, delphi itp actia multidiag PRO. serwis vag i innych samochodów wymiana podzespów oraz modyfikacje . regeneracja lub naprawa pomp vp37 wtryskow vp pompo wtrysków pd oraz CR . proszę pisać na priv

Awatar użytkownika
balon91
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 279
Rejestracja: pn gru 15, 2014 22:25
Lokalizacja: Chodzież

Model przepływomierza

Post autor: balon91 » czw mar 26, 2015 15:49

Wsadziłem ori przepływkę Bosch.
Auto odzyskało ducha.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości