Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
Deltoro el Gringo
- Nowicjusz

- Posty: 8
- Rejestracja: wt lip 15, 2014 10:29
- Lokalizacja: ChrzypskoWielkie
Post
autor: Deltoro el Gringo » sob mar 21, 2015 16:23
Witam serdecznie.
Od trzech tygodni borykam sie z wyciekiem oleju w moim golfie 4 1.9 TDI AXR 2002r. Jeden mechanik stwierdził ze to egr i przez niego leci. Zgodziłem sie na wymianę tego zaworu która łącznie kosztowała mnie 510zł! PO tygodniu latania plama oleju pod golfem i egr (dziurka która wyrównuje ciśnienie) cała od oleju. Pojechałem do tego magika i stwierdził ze turbo pcha takie ilosci oleju i temu leci albo przez odme moze sie przedostawać do układu olej.
W każdym razie dzis zrobiłem prowizoryczny oil tank i bede obserwował czy olej sie zbiera.
Do rzeczy jesli pada mi turbina....mam w chacie turbo od tourana 2007 rok z silnika BKC i czy bedzie pasowało do mojego golfa ???
Za wszelkie wskazówki serdecznie dziękuje

Ostatnio zmieniony ndz mar 22, 2015 12:10 przez
Deltoro el Gringo, łącznie zmieniany 1 raz.
-
Haki
- _

- Posty: 6070
- Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
- Lokalizacja: Wrocław
-
Kontakt:
Post
autor: Haki » ndz mar 22, 2015 09:35
Deltoro el Gringo, podejrzewam ,że bez zmiany flanszy się nie obejdzie .. muszę zobaczyć jak wygląda mocowanie w BKC.... i AXR ..
PS -- zmień podpis i daj ogłoszenie do odpowiedniego działu ... jak chcesz dalej mieć temat

Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
-
rotkeh
- Gadatliwa bestia

- Posty: 504
- Rejestracja: sob cze 13, 2009 13:34
- Lokalizacja: Zamość/Grójec
Post
autor: rotkeh » ndz mar 22, 2015 13:09
Borykałem się z problemem znikającego oleju z silnika , przez ponad 2 lata ( także silnik AXR) na forum jest dużo info o oiltankach i innych pierdołach, które nie rozwiązywały problemu a jedynie przesuwały go dalej (olej ma być w silniku a nie zbierać się w oiltanku i z powrotem go lać do silnika ) . Przy jeździe do 110-120 km/h było jeszcze znośnie , powyżej olej znikał w zaskakującym tempie . Problemem okazał się zawór odmy w pokrywie klawiatury . Po zdemontowaniu wyczyszczeniu i uruchomieniu zaworu problem z olejem zniknął ,na tyle że nie muszę pilnować aby silnik nie łapał obrotów większych niż 2600, bo od tego momentu zaczynało się gwałtowne wysysanie oliwy z silnika .Szczegóły już kiedyś opisywałem na forum łącznie z foto. I zostaw to turbo w spokoju !!!
Było 259Nm/112KM jest 308Nm /145KM Made in Daron7
-
Deltoro el Gringo
- Nowicjusz

- Posty: 8
- Rejestracja: wt lip 15, 2014 10:29
- Lokalizacja: ChrzypskoWielkie
Post
autor: Deltoro el Gringo » ndz mar 22, 2015 17:52
rotkeh nie do końca to rozumiem...ale jeśli odma była by zatkana to faktycznie gdzieś musiałoby to ciśnienie uchodzić. Poszukam w takim razie na forum Twoich zdjęć i opisu.
Zapomniałem dodać ze mój AXR ma zwiększoną moc do 136 koni (mam wykres z hamowni). Przed tym była czyszczona turbina (listopad 2013)
Na ta chwile nie odczuwam jakiś spadków mocy czy zwiększonego dymienia.
Przedtem auto nigdy nie brało oleju, nigdy nie dolewałem od wymiany do wymiany.
Tak jak wspominałem mam nowy EGR i przez niego leci olej. Od wczoraj mam oil tank prowizoryczny i grama oleju w nim nie mam na tą chwile a wczoraj golfik dostał w dupę ze tak powiem.
-
rotkeh
- Gadatliwa bestia

- Posty: 504
- Rejestracja: sob cze 13, 2009 13:34
- Lokalizacja: Zamość/Grójec
Post
autor: rotkeh » ndz mar 22, 2015 18:33
Deltoro el Gringo pisze:rotkeh nie do końca to rozumiem...ale jeśli odma była by zatkana to faktycznie gdzieś musiałoby to ciśnienie uchodzić.
Właśnie odma nie jest zatykana przy pewnych obrotach silnika ( tak około 2500obr)a powinna po to żeby olej z silnika nie lał się do dolotu . Jak popatrzysz na pokrywę klawiatury zobaczysz kanał co odchodzi od zaworu odmy w kierunku paska rozrządu , dmuchając w ten kanał powinno zamknąć zawór odmy. (musisz zdjąć osłonę paska żeby zobaczyć wlot kanału). Dla mnie wydawało się logiczne że przy pewnych obrotach silnika następuje wzrost ciśnienia i zamknięcie zaworu ,czyli jak dmuchniesz w ten kanał to ma zamykać przelot odmy (nie każdy podzielał tą opinię , jednak jeśli miałoby być inaczej to mógł być ten kanał pod innym kątem ). Druga sprawa wyczytałem że przy wymianie turbo na nowe producent zaleca wymianę pokrywy klawiatury żeby uznać gwarancję ( nie pamiętam gdzie to czytałem ) logiczne wydaje się wpływ tego zaworu na prace i kondycję turbo. U siebie jedyna rzecz jaką zrobiłem to zdjąłem pokrywę rozebrałem na tyle ile mogłem i umyłem w benzynie dość dokładnie aż zaczął pracować ten zawór . Efekt- brak wycieków i skończyło się dolewanie oleju do silnika między wymianami .
Było 259Nm/112KM jest 308Nm /145KM Made in Daron7
-
Deltoro el Gringo
- Nowicjusz

- Posty: 8
- Rejestracja: wt lip 15, 2014 10:29
- Lokalizacja: ChrzypskoWielkie
Post
autor: Deltoro el Gringo » ndz mar 22, 2015 21:55
rotkeh jesli dysponujesz jakimiś fotami to bardzo będę wdzięczny bo w tamtym temacie co wspominałeś linki wygasły niestety.
Jutro jak wyjdę wcześniej z pracy odkręcę pokrywę i sprawdzę co sie tam dzieje. Zastanawia mnie tylko fakt ze w moim prowizorycznym oil tank nie ma oleju...
Bardzo dziękuje Tobie za wszystkie wskazówki

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 60 gości