Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
-
Kontakt:
Post
autor: Adamm » ndz lut 22, 2015 18:32
ricco ricco, po pierwsze naucz sie edytowac posty a nie walic jeden po drugim
po drugie
ricco ricco pisze: jezdziles tym autem?? wiesz jak przyspiesza ? znasz wartosci doladowania wymaganego i aktualnego??
wyobraz sobie ze tak, jedzilem , robilem logi vagiem (vcds'em) i tak znalem wartosci zadane i aktualne, auto chodzilo jak trzeba
to powiem Ci jeszcze jedna rzecz,
zaworek n-75 vw caddy alh 2002 wtyczka prostokatna koszt ok 350 -400 zl - zaworek do passata b5 FL awx wtyczka polokrągła koszt 130 zl ten drugi zalozony na przelotce kablowej w caddym, latal z powodzeniem sterujac prawidlowo zadanym cisnieniem
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
-
wesol
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 9269
- Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
- Lokalizacja: Goleniów
Post
autor: wesol » ndz lut 22, 2015 18:43
Ja nawet modzilem inaczej. Zakladalem do vaga elektorzaworek od opla i dzialalo to rownież dobrze. NA chlopski rozum N75 jest elementem wykonawczym wiec jak mu zapodaje ECM odpowiedni sygnal to ten elektrozawor podaje takie podcisnienia by turbo utryzmywalo odpwiednie cisnienie. Nawet gdyby byly jakies roznice to mysle ze ECM sobie poradzi z wysterowaniem w ciagu sekundy czyli nie mialoby to znaczenia zadnego jesli chodzi o prace silnika. Zreszta ECM sie ostosowuje do pracy elektrozaworka. Dowodem na to jest chocby to wysterowanie N75 w grupie 011 jak bedziemy krecili sztanga to wysterowanie sie zmienia a wysterowanie turbo nadal jest na odpowiednim poziomie. Oczewiscie mowa o zakresie powiezmy 60-90 % anie ze np przy 30-50%. Dlatego tez krecenie sztanga jak jest dajmy na to wysterowanie 75% nic nie zmieni ze ustawimy na 85%.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
-
owcy2
- Ma gadane
- Posty: 225
- Rejestracja: sob wrz 08, 2007 09:48
- Lokalizacja: tu i tam
Post
autor: owcy2 » pn lut 23, 2015 11:44
N75 różni się od N18 średnicą wewnętrzną tej rureczki w główce (tam w środku). N75 ma większą średnicę więc trochę szybciej reaguje na zmiany. Generalnie jest to prawie to samo, czyli zwykły upustowy elektrozawór, który przy przekroczeniu doładowania redukuje podciśnienie (łączy vac z atmo). Sam rozbierałem te zaworki i tylko jest taka różnica. Na N18 też będzie chodzić ok. N75 jest taki sam w nowszych czy starszych tylko się kostką różni ale to zawsze można kabelkami na spinkach dorobić połączenie. A wiadomo jak elektromagnes działa: dajesz napięcie - tłoczysko idzie w dół, wyłączasz prąd - sprężyna odpycha rdzeń.
Prawdopodobnie polaryzacja nie ma znaczenia bo rdzeń/tłok jest stalowy a nie magnetyczny więc jakakolwiek polaryzacja cewki go przyciągnie - a VW daje wtyczki takie bo ma ich wiele i nie opłaca się im robić specjalnej bez ząbka do zaworka.
-
ricco ricco
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: sob lut 21, 2015 23:03
Post
autor: ricco ricco » pn lut 23, 2015 22:13
hmm pomysl fajny na udowodnienie. jest jeden jego minus. przekaznik ma w sobie cewke indukcyjna ze sztywnym rdzeniem, calosc tworzy elektromagnes ktory przyciaga tzw kotwiczke z ferromagnetyka i laczy to jakis obwod. w przypadku zaworu n75 to rdzen sie porusza wewnatrz cewki w kierunku nadanym przez polaryzacje. inny pomysl prosze. ciekawy temat
-
ricco ricco
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: sob lut 21, 2015 23:03
Post
autor: ricco ricco » pn lut 23, 2015 22:34
witam, odpisalem juz na ta wiadomosc ale cos nie wyszlo i nie zostala zapisana. (telefon)
z gory przepraszam jak sie to z czasem zdubluje. przekaznik jest fajnym pomyslem tylko kolego ma calkiem inna budowe. jest zbydowany z elektromagnesu (cewka ze stalym rdzeniem), ktory ma za zadanie przyciagnac do siebie styk wykonawczy z juz namagnesowanego kawalka metalu (przewaznie srebrna stopka na miedzianej blaszce). w zaworze n75 rdzen jest czescia wykonawcza prace. on przesuwa sie zwdluz zwinietego w spirale przewodu w kierunku nadanym przez polaryzacje. przekaznik bedzie dzialal tak samo przy kazdym podlaczniu i do tego przy AC i DC. czekam na weryfikacje moich wypocin. podkreslam nie jestem fachowcem. pozdrawiam i dzikuje za podjecie tematu
-
owcy2
- Ma gadane
- Posty: 225
- Rejestracja: sob wrz 08, 2007 09:48
- Lokalizacja: tu i tam
Post
autor: owcy2 » pn lut 23, 2015 22:51
No też tak mi się wydaje że polaryzacja nie ma tu znaczenia bo każde pole magnetyczne niezależnie od znaku przyciągnie stalowy rdzeń, za pracę w drugim kierunku odpowiada sprężyna/membrana elastyczna. Podawany przykład z głośnikiem tutaj nie ma zastosowania bo głośnik to układ magnes - magnes(elektromagnes) gdzie biegunowość wywołana przepływem prądu stałego przez cewkę ma znaczenie.
W każdym bądź razie jakbyś N75 nie podpiął do aku (na sztywno) zawsze będzie wciągał rdzeń - sprawdzałem sam na rozebranym
Zamiana N75 z N18 zwykle nie powoduje żadnych negatywnych konsekwencji, ale przez mniejszą średnicę wykonawczą otworu N18 może wywołać przeładowanie (były takie wątki na forum passata). Ja tak jeździłem z miesiąc na zamienionych zaworkach dopóki nie kupiłem dobrego N75 i nic się nie działo, logi były ok, samochód normalnie reagował na gaz.
-
ricco ricco
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: sob lut 21, 2015 23:03
Post
autor: ricco ricco » pn lut 23, 2015 23:12
nie wiem dlaczego nie wyswietlaja mi sie moje wpisy. chcialem cos edytowac a nie pisac na nowo. trudno. podam swoje przyklady takich cewek jaka jest w zaworze n75.
jezeli ktos z Was kiedys mial rozrusznik w reku (mysle, ze wiekszosc majserkowiczow z forum) zna cewke automatu. zna jej podlaczenie. jedna szpileczka grubsza niz druga zeby kabli nie popierdzielic. w przeciwnym wypadku tloczek nie zostalby wciagniety a wypchniety. proponuje sprawdzic na starym rozruszniku.
drugim przykladem jest zawor butli lpg. wystarczy odkrecic dekielek przy butli znalesc zaworek i zamienic dwie wtyczki. chociaz jak byk jest tam napis + i- i sprobowac odpalic gazidlo.
przemyslalem tez wypowiedz kolegi dla ktorego podlaczenie nie ma znaczenia i wszystko mu hula. mam wytlumaczenie. koles mial 50% szans na dobre podlaczenie. trafil po prostu. nigdzie nie napisal ze podlaczyl odwrotnie. pozdrawiam
-
ricco ricco
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: sob lut 21, 2015 23:03
Post
autor: ricco ricco » pn lut 23, 2015 23:26
owcy2 pisze:No też tak mi się wydaje że polaryzacja nie ma tu znaczenia bo każde pole magnetyczne niezależnie od znaku przyciągnie stalowy rdzeń, za pracę w drugim kierunku odpowiada sprężyna/membrana elastyczna.
hmm tylko ze w tym zaworze sprezyna przeciwdziala ruchowi tloczka poruszanego elektromagnetycznie a nie nadaje kierunek. stawia odpowiedni opor a komp dobiera napiecie w cewce i tym reguluje jak bardzo ma sie tloczek przesunac (jak mocno ma napierac na sprezyne) musisz zrozumiec ze to nie jest jakis pelny elektromagnes ktory cos ciagnie. tloczek jest jego skladowa czescia. prosze nie mylcie tego z przekaznikiem
-
szymo1
- Mały gagatek
- Posty: 94
- Rejestracja: wt sty 03, 2006 16:37
- Lokalizacja: Świerkol
Post
autor: szymo1 » wt lut 24, 2015 16:39
Podłączałem rozebrany N75 dowolnie i zawsze stalowa zwora była przyciągana. Wszystko na temat.
-
owcy2
- Ma gadane
- Posty: 225
- Rejestracja: sob wrz 08, 2007 09:48
- Lokalizacja: tu i tam
Post
autor: owcy2 » śr lut 25, 2015 08:12
To jest tylko elektrozawór, komp żadnego napięcia tam nie mierzy, jak jest za duże doładowanie to po prostu upuszcza Vacum i tyle - działa w systemie 0-1. Cewka przyciąga rdzeń, a jak napięcie zostaje wyłączone to sprężyna powoduje powrót tłoka na swoje miejsce. To nie jest skomplikowany sprzęt i nie ma co teorii dorabiać i jak kolega szymo1 mówi ja też go rozbierałem i jak nie podłączysz to przyciąga.
-
wesol
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 9269
- Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
- Lokalizacja: Goleniów
Post
autor: wesol » śr lut 25, 2015 17:39
Tak tylko stopien wypelnienia impulsu decyduje o tym jakie duze podcisnienie bedzie podane na gruszke.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 133 gości