Roznice w zaworkach N75 i N18 ??

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Roznice w zaworkach N75 i N18 ??

Post autor: cowboy » sob sie 05, 2006 07:24

mam 2 zaworki N75 1H0 906 627 (czarne) w miejscu gdzie powinien byc zaworek do N18 EGR (biały) z literką A na końcu tez mam n75

Obrazek

tak więc musze kupić ten zaworek 1H0 906 627 A i dopiero potem dochodzić do ładu...

Czy ktoś się orientuje jeakie są funkcjonalne róznice pomiedzy tymi zaworkami ? bo mnie jest takie druciarstwo.. odkryłem to podczas wymiany rurek podciśnieowych..

i jeszcze jedna sprawa - czy ktoś przerabiał wtyczke zaworka 1J0 906 627 na 1H0 906 627

owalną na kwadratową?

na allegro jest full zaworków ale do roczników +99, a tam jest innny tym złącza ... oczywiście można wetknąć piny w gniazdo ale najlepiej to byłoby miec ori wtyczke..

Moze ktoś chce sie zamienić N75 na N18 ? :)
Ostatnio zmieniony śr cze 13, 2007 12:08 przez cowboy, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
spons
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: pt sie 04, 2006 11:08
Lokalizacja: Siewierz
Kontakt:

Post autor: spons » sob sie 05, 2006 10:57

Z czarnym lbem jest od recyrkulacji, a z bialym i literka A jest od turbiny, generalnie niby niczym sie nie roznia ale podobno lepiej nie jezdzic na tym od recyrkulacji zbyt dlugo podpietym jako N75. Pozatym ten od recyrkulacji tylko syf robi wiec u mnie jest zaslepiony :grin:

Co do wtyczki to przerabialem z kwadratowej na owalna, sama wtyczke mozna kupic w ASO za chyba 20zl, ja przerabialem bo nie mialem czasu podjechac do ASO (najlepiej kupic w skodzie, bedzie najtaniej), a auto bylo potrzebne na gwalt wiec obrabalem ranty z tej kwadratowej tak ze zostaly tylko piny i zalalem to klejem z pistoletu :satan: Zrobilem tak juz z 15kkm i wszystko bangla jak ta lala :wink:

Sama wymiana wtyczki to banal, wystarczy cienkim srubokretem wypchnac kable i wlozyc do nowej wtyczki. Kolejnosc nie ma znaczenia.


www.seat-racing.pl

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » sob sie 05, 2006 11:13

spons pisze:Z czarnym lbem jest od recyrkulacji, a z bialym i literka A jest od turbiny, generalnie niby niczym sie nie roznia ale podobno lepiej nie jezdzic na tym od recyrkulacji zbyt dlugo podpietym jako N75
o fukctycznie, dopiero teraz dobrze poptrzyłem na to... czyli musze zmaienić N18 na N75 ...

Banką podciśnienia dzięki koledze Gregowi z naszego forum bede miał dzisiaj po południu..

Dzieki wielkie (kolejny punkcik)

tak to wygląda dla AFN:

Obrazek

[ Dodano: Sob Sie 05, 2006 12:57 ]
Adamm - wysłałem Ci PW - moze w niedziele sie spotkamy i szybko podmienimy zaworki ?



Komas
....::::VW GOLF::::....
....::::VW GOLF::::....
Posty: 525
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 01:47
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: Komas » wt cze 12, 2007 23:36

a ten N18 do czego jest Co on robi?


[img]http://images2.fotosik.pl/231/bf2e679f88c976ca.gif[/img]

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » wt cze 12, 2007 23:45

Komas ale antyki wykopujesz :P zamiast poszukac w szukajce :P

n-18 steruje EGRem


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Komas
....::::VW GOLF::::....
....::::VW GOLF::::....
Posty: 525
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 01:47
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: Komas » śr cze 13, 2007 06:52

hehe przy okazji odświerzam :) nie zakladajac bezsensownie nowych watków.
I tu pojawia sie kolejne pytanie. Co to je EGR? Jakas recylkulacja? Jak to dziala i co daje?
Ostatnio zmieniony śr cze 13, 2007 06:54 przez Komas, łącznie zmieniany 1 raz.


[img]http://images2.fotosik.pl/231/bf2e679f88c976ca.gif[/img]

Awatar użytkownika
djtom
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 32779
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: djtom » śr cze 13, 2007 07:06

exhaust gas recirculation czyli dopalanie spalin. ekologiczny wymysł, najlepiej zaślepić blachą już przy kolektorze.


Nocne Mary Squad :partyman:
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję. :prayer:

Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.

ricco ricco
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: sob lut 21, 2015 23:03

Roznice w zaworkach N75 i N18 ??

Post autor: ricco ricco » sob lut 21, 2015 23:30

witam. szukalem w necie informacji na temat zaworkow n18 i n75, znalazlem ten post. kurcze po przeczytaniu tego az sie zarejestrowalem na Waszym forum tylko po to zeby wylac swoje zlosci na glupie podpowiedzi " fachowcow". wiem, ze temat stary, ale napewno znajdzie sie ktos taki jak ja co bedzie szukal informacji na ten temat i tu trafi. chodzi mi o wypowiedz
Co do wtyczki to przerabialem z kwadratowej na owalna, sama wtyczke mozna kupic w ASO za chyba 20zl, ja przerabialem bo nie mialem czasu podjechac do ASO (najlepiej kupic w skodzie, bedzie najtaniej), a auto bylo potrzebne na gwalt wiec obrabalem ranty z tej kwadratowej tak ze zostaly tylko piny i zalalem to klejem z pistoletu :satan: Zrobilem tak juz z 15kkm i wszystko bangla jak ta lala :wink:

Sama wymiana wtyczki to banal, wystarczy cienkim srubokretem wypchnac kable i wlozyc do nowej wtyczki. Kolejnosc nie ma znaczenia.
kurcze ludzie " opanujta" fantazje. jak kolejnosc nie ma znaczenia?!! jakby tak bylo wtyczka nie mialaby ksztaltu nie pozwalajacego umiescic jej inaczej. to nie jest gniazdo 230v pradu zmiennego. ten zaworek to nic innego jak elektromagnes. dla wytlumaczenia po chlopsku zasady dzialania tego urzadzenia proponuje zrobic sobie w domu doswiadczenie (jak w szkole nie nauczyli fachowca) z glosnikiem i bateryjka. podloczyc plus bateryjki do plusa glosniczka i zobaczyc jak sie zachowa a potem odwrotnie. plus do minusa. podpowiem jakby nie bylo widac. po podlaczeniu prawidlowo glosnik zostanie wypchniety, a odwrotnie wciagniety do wewnatrz. ZAWOR NIE MA MIEJSCA ZEBY SIE COFNAC WIEC STOI W MIEJSCU... ech



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Roznice w zaworkach N75 i N18 ??

Post autor: Adamm » ndz lut 22, 2015 10:32

ricco ricco, to jesli stoi w miejscu to w jaki sposob pracuje i nie powoduje przeladowania ?


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14218
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Roznice w zaworkach N75 i N18 ??

Post autor: Michał_1977 » ndz lut 22, 2015 12:25

ricco ricco pisze:doswiadczenie (jak w szkole nie nauczyli fachowca) z glosnikiem i bateryjka. podloczyc plus bateryjki do plusa glosniczka i zobaczyc jak sie zachowa a potem odwrotnie. plus do minusa. podpowiem jakby nie bylo widac. po podlaczeniu prawidlowo glosnik zostanie wypchniety, a odwrotnie wciagniety do wewnatrz.
Czyli jak do radyjka włożę bateryjki odwrotnie,to radyjko zacznie gadać od tyłu?... :los2: :hehe:

ricco ricco, masz dowód na to,ze faktycznie tak będzie,czy są to tylko Twoje subiektywne przemyślenia? :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

ricco ricco
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: sob lut 21, 2015 23:03

Roznice w zaworkach N75 i N18 ??

Post autor: ricco ricco » ndz lut 22, 2015 13:01

radio nie odpali. dlatego masz opis jak baterie umiescic. przyklad starego walkmana. wloz baterie odwrotnie a siniczek ruszy w druga strone



ricco ricco
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: sob lut 21, 2015 23:03

Roznice w zaworkach N75 i N18 ??

Post autor: ricco ricco » ndz lut 22, 2015 13:04

chodzi tu o kierunek pradu przy napieciu stalym (bateryjnym) samochodzik sterowany jerzczacy do przodu i do tylu nie ma skrzyni biegow. zmienia kierunek pradu (zamienia bieguny)



ricco ricco
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: sob lut 21, 2015 23:03

Re: Roznice w zaworkach N75 i N18 ??

Post autor: ricco ricco » ndz lut 22, 2015 13:22

Adamm pisze:ricco ricco, to jesli stoi w miejscu to w jaki sposob pracuje i nie powoduje przeladowania ?
nie jestem fachowcem w tych sprawach dlatego szukalem info na ten temat. dzialanie cewek indukcyjnych to szkola podstawowa. pytasz czemu nie wyskakuje blad przeladowania... jezdziles tym autem?? wiesz jak przyspiesza ? znasz wartosci doladowania wymaganego i aktualnego?? moze po prostu geo stoi w miejscu. nie ma doladownia odpowiedniego, a tym bardziej przeladowania. (to tylko moje sugestie. nie jestem fachowcem. jak ktos udowodni ze jest inaczej to zachecam do nauczenia mnie czegos w tych sprawach. poprzyjcie to naukowo, a nie smiechem. wytlumaczmy to dla pokolen) PROSZE TEZ O WYTLUMACZENIE DLACZEGO WTYCZKA PASUJE TYLKO W JEDNYM POLOZENIU. GRUPA VAG MA TAKIE ZACHCIANKI??



szymo1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: wt sty 03, 2006 16:37
Lokalizacja: Świerkol

Roznice w zaworkach N75 i N18 ??

Post autor: szymo1 » ndz lut 22, 2015 14:44

Niech kolega ricco ricco podłączy sobie najzwyklejszy przekaźnik DC 12V do akumulatora. Podłączy go raz tak raz tak( jeśli chodzi o polaryzację) i sprawdzi czy różne podłączenie przekaźnika (elektromagnesu) do prądu stałego(DC) ma jakiś wpływ na jego pracę ;-)
Pozdrawiam



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 93 gości