Stałe cisnienie doładowani i nie więcej jak 140km/h

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Djalo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 192
Rejestracja: czw sty 23, 2014 17:56
Lokalizacja: Lubsko

Stałe cisnienie doładowani i nie więcej jak 140km/h

Post autor: Djalo » sob sty 24, 2015 11:50

Dobra, będę coś kombinował i podeślę zdjęcia. :)



Awatar użytkownika
Djalo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 192
Rejestracja: czw sty 23, 2014 17:56
Lokalizacja: Lubsko

Stałe cisnienie doładowani i nie więcej jak 140km/h

Post autor: Djalo » sob lut 07, 2015 12:37

Dobra, jednak wężyk był odczepiony przy komputerze. Przymocowałem go porządnie i wartości w grupie 11 zaczęły się zmieniać :)
Zauważyłem że są wyższe od tych teoretycznych czy tam wymaganych. Zamiast np. 1008 bylo 115X ( Nie pamiętam dokładnie, mówię tak na oko )
Niestety nie rozwiązało to problemu. Jest w sumie jeszcze gorzej mu teraz :goof:
110 km/h - stop, chwila przerwy i znowu but do 120 - stop, chwila przerwy i znowu but do 140 :banghead:
Ma takie przerwy co około 200 obrotów. Logi może uda mi się dzisiaj zrobić, blędy które zczytałem wczoraj z komputera:

Kod: Zaznacz cały

Friday, 06 February 2015, 12:27:35:0
VCDS-Lite Version: Release 1.2
Control Module Part Number: 028 906 021 C
  Component and/or Version: 1,9l R4 EDC SG      D60
           Software Coding: 00002
            Work Shop Code: WSC 00000
                      VCID: 0F51303F5E45
2 Faults Found:

00575 -  Intake Manifold Pressure
        17-10 -  Control Difference - Intermittent

00519 -  Intake Manifold Pressure Sensor (G71)
        28-10 -  Short to Plus - Intermittent
---------------------------------------------------------------------------
Błąd 00575 został tak jak jest.. Do tego doszedł 00519. Z tego co wiem jest on w komputerze ten czujnik ?



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Stałe cisnienie doładowani i nie więcej jak 140km/h

Post autor: munior » sob lut 07, 2015 13:16

Djalo pisze:Błąd 00575 został tak jak jest.. Do tego doszedł 00519
Nadal coś nie tak z doładowaniem ,być może przeładowanie ,co jest najczęstszą usterką ,być może uszkodzony mapsensor w sterowniku ...zrób logi ,i dobrze by było zmierzyć dodatkowo cisnienie w dolocie manometrem ,wtedy będzie widać czy ciśnienie jest jak nalezy ,czy tylko mapsensor żle go odczytuje
Djalo pisze:Z tego co wiem jest on w komputerze ten czujnik ?
Jak w kazdym z seri 028906021 ,jest wewnątrz sterownika i co prawda rzadko ,ale czasem pada ,mam ze trzy sztuki padnięte, po wymianie :hmm: ...zdarza się też ,że jest zawalony olejem z dolotu ,co też zakłóca jego prawidłowe działanie.Ale najczesciej przyczyną jest zaworek n75 ,nieszczelności jego wężyków ,a czasem zacinająca się klapa WG ,czy sama gruszka-siłownik ,która w silnikach umieszczonych poprzecznie ,z racji umiejscowienia ,często łapie korozje od środka i się przycina


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
Djalo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 192
Rejestracja: czw sty 23, 2014 17:56
Lokalizacja: Lubsko

Stałe cisnienie doładowani i nie więcej jak 140km/h

Post autor: Djalo » śr lut 18, 2015 10:24

A więc chyba mam przyczynę. Ostatnio ominąłem zawór n75, logi mam zrobione, wrzucę później .
Wczoraj wracałem z trasy i podłączyłem zawór...
Bez zaworu auto przyspiesza pięknie, przez tydzień "testowania"
Wczoraj po połączeniu n75 auto już przy 120 i kaputt.
Czy mogę jeździć z ominiętym? Albo może podmienic go z tym od egr ?( Chyba jest zaślepiony)
Na razie brak kasy na drugi a ten boje się rozebrać bez jakiegoś zastępczego.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Stałe cisnienie doładowani i nie więcej jak 140km/h

Post autor: Sztomel » śr lut 18, 2015 13:28

Jeżdżąc z pominiętym N75 turbo jest stale wysterowane na osiąganie maksymalnego ciśnienia doładowania czyli ciśnienie mierzone z czujnika G71 uzyskiwać ma przy sprawnym czujniku G71 wartość 2750 mb i dlatego doszedł z tej przyczyny błąd 00519 (uzyskanie granicznego zakresu pomiaru ciśnienia przez ten czujnik co sterownik odczytuje jako jego zwarcie) . To również powoduje że wałek turbosprężarki kręci się z maksymalnymi obrotami co nie wróży dobrze dla samego turbo więc jeżdżąc tak narażasz się na jej uszkodzenie. Przy sprawnym N18 od EGR możesz go z powodzeniem zastosować zamiast N75.


Obrazek

Awatar użytkownika
Djalo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 192
Rejestracja: czw sty 23, 2014 17:56
Lokalizacja: Lubsko

Stałe cisnienie doładowani i nie więcej jak 140km/h

Post autor: Djalo » śr lut 18, 2015 13:37

Dzięki za poradę, będę próbować :) Wczoraj podłączyłem n75 więc już jest spokojnie :bigok:
Jakby co logi bez N75:
http://vaglog.pl/log_203303.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Będę próbował z n18. Dam znać ;)



Awatar użytkownika
Djalo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 192
Rejestracja: czw sty 23, 2014 17:56
Lokalizacja: Lubsko

Stałe cisnienie doładowani i nie więcej jak 140km/h

Post autor: Djalo » śr lut 18, 2015 20:10

Czy wężyki mają być tak podłączone ;) ?
Obrazek



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Stałe cisnienie doładowani i nie więcej jak 140km/h

Post autor: munior » śr lut 18, 2015 23:23

Sztomel pisze: Przy sprawnym N18 od EGR możesz go z powodzeniem zastosować zamiast N75.
W 1Z ? :hmm: niepowiedział bym :chytry:


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Stałe cisnienie doładowani i nie więcej jak 140km/h

Post autor: Sztomel » czw lut 19, 2015 11:08

Sorry !
Dopiero teraz uświadomiłem sobie, że chodzi o silnik 1Z a więc podmiana N18 w miejsce N75 nie ma zastosowania ani też i to co pisałem, że pominięcie N75 z układu generuje maksymalne doładowanie.
Proszę zatem czytając ten wątek na tej stronie całkowicie pominąć mój powyższy post :oops:


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 107 gości