[MK4] Dymienie, nie rowna praca na zimnym.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
konrad79
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: sob kwie 15, 2006 19:53
Lokalizacja: Łódż
Kontakt:

[MK4] Dymienie, nie rowna praca na zimnym.

Post autor: konrad79 » wt paź 26, 2010 18:19

Ja jeszcze dzisiaj gadałem z kumplem i on stwiedził żebym zaobserwował czy mi płynu chłodniczego nie ubywa,bo on miał takie same objawy i skończyło się uszczelką pod głowicą. Podobno gdzieś kanałem przez noc dostaje się woda na tłoki i dlatego rano dopóki tego nie przepali to się telepie i kopci na biało.Ciekawe muszę obserwować ten płyn i zobaczymy ile w tym prawdy !



mewa2002
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: ndz maja 31, 2009 20:07
Lokalizacja: ---

[MK4] Dymienie, nie rowna praca na zimnym.

Post autor: mewa2002 » wt paź 26, 2010 19:28

Problem z porannym dymieniem mam rowniez ja. Świece sprawne, wtryski zmienione na 216 i jest dalej ten sam problem, czujnik temp wymieniony i dalej to samo, egr zaslepiony i tez nic nie pomoglo, oleju nie bierze i płynu tez nie. Podejrzewam albo pompe albo przeplywke.



Freon
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: wt kwie 17, 2007 10:59
Lokalizacja: z domu

Re: [MK4] Dymienie, nie rowna praca na zimnym.

Post autor: Freon » czw lis 04, 2010 09:50

wolq pisze:p r z e p ł y w k a
raczej radzę od tego zacząć.
We trzech mamy w robocie golfiacze i podobne objawy mieliśmy już od jakiegoś czasu. Najpierw na siłe wymieniłem u siebie i pomogło jak reką odjął. Mechaniory zaczeli coś gaić że wtrysk albo inne paciarajstwo... nonsens i marnowanie kasy.
Po kilku dniach obaj kumple równierz wymienili przepływki na nowe i baja.

Ps. Czy wie ktoś jak zregenerować ori bosch´a 5-pinowego?
Dzisiaj rano na próbę odłączyłem przepływkę i objawy były takie same jak z podłączoną przepływką.

Teraz powtało pytanie:
Czy fakt, że "bez przepływki" objawy są takie same jak "z przepływką" wskazuje na jej uszkodzenie (brak różnicy) czy z odłączoną przepływką powinno się coś zmienić (na lepsze lub gorsze) ???



lukaszmarki
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: sob paź 24, 2009 19:35
Lokalizacja: marki

[MK4] Dymienie, nie rowna praca na zimnym.

Post autor: lukaszmarki » czw lis 04, 2010 16:58

koledzy .. a po nocy jak odpalicie wcisnijcie sprzegło.. bo u nie troszke lepiej wtedy chodzi



Freon
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: wt kwie 17, 2007 10:59
Lokalizacja: z domu

[MK4] Dymienie, nie rowna praca na zimnym.

Post autor: Freon » pt lis 05, 2010 10:16

Dzisiaj zrobiłem troszkę inny test, a mianowicie odłączyłem czujnik temperatury (G2/G62) i chyba lepiej.
Napewno kontrolka świec świeciła się dłużej ok. 5-6s (cześniej tylko mignęła). Silnik po uruchomieniu jakoś tak równiej chodził, a dymienie zaraz po uruchomieniu było, ale stopniowo zaczęło się zmniejszać. Potem znowu podłączyłem czujnik i przez chwilkę było ok a potem znów zaczał robić straszną zadymę :-/
Muszę jeszcze zrobić ze dwa lub trzy test z tym czujnikiem i porannym uruchamianiem.

Czy takie zachowanie silnika z czujnikiem i bez czunika jest możliwe czy to tylko jakieś moje "złudzenie" ???



Awatar użytkownika
Bmx
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: ndz lip 18, 2010 21:44
Lokalizacja: Łańcut/Gliwice

[MK4] Dymienie, nie rowna praca na zimnym.

Post autor: Bmx » śr sty 26, 2011 11:04

No niestety problem dalej jest. Został wyregulowany trzeci wtrysk, gdyz lał. Lecz niestety nie pomoglo.
Druga sprawa, to iż doszlo mi takie przerywanie,obcieranie, przy przyspieszaniu,(pojawilo sie jeszcze przed regulacja wtrysku) i golf nie chce przyspieszac tak dobrze. Dzwiek taki jakby tak cos szczekało.
Czy ktos spotkal sie z takim czyms ?
Czasem (zadko) tego nie ma, i golf jedzie calkiem inaczej, przyspiesza owiele lepiej.
Prosze o jakas rade.



tomi2780
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: śr paź 15, 2014 21:21

[MK4] Dymienie, nie rowna praca na zimnym.

Post autor: tomi2780 » śr paź 15, 2014 22:59

Bmx,
Witam. Kolego bmx powiedz udało się tobie rozwiązać problem z tym dymieniem na zimnym ? Bo mam ten sam problem w Audi a3 1.9 tdi ahf i nie wiem na co mam jeszcze zwrócić uwagę.
-kol.ssący wyczyszczony (był bardzo zaklejony)
- turbo wyczyszczone (stawała geometria
- wtryski sprawdzone nawet włożone drugie (nie pomogło)
- pompa wtryskowa TRZECIA! na pewno od 100% sprawnego (nie pomogło)
- przepływomierz podłożony nowy PIERBURGA (to samo)
- kompresja na zimnym i rozgrzanym 30-31bar
- kąt wtrysku i dawka ok.4mg ustawione na vcds
-czujnik ciśnienia doładowania drugi (bez zmian
- zawór n75 nowy PIERBURG (bez zmian)
-rozrząd sprawdzony
- sterownik silnika 3 (to samo!)
- OLEJU NIE UBYWA ANI PŁYNU CHŁODNICZEGO

CO MOŻE BYĆ JESZCZE NIE TAK?!?!



Arekkwiatek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: pn paź 05, 2009 20:55
Lokalizacja: Bielsko

[MK4] Dymienie, nie rowna praca na zimnym.

Post autor: Arekkwiatek » pt lut 13, 2015 11:43

Kolego tomi2780 wszystko bardzo ładnie sprawdziłeś ale nie zwróciłeś uwagi na jedną bardzo ważną rzecz mianowicie powietrze w paliwie. Diesle nie lubią jak dostają zamiast paliwa powietrze. Przerobiłem wiele tych silników i uwierz możesz mieć nowy z fabryki,a będzie dostawał pęcherze powietrza i tak będzie się działo na zimnym silniku. Rozwiązaniem jest oczywiście sprawdzenie szczelności przewodów paliwowych oraz zamiast samego pływaka zamontuj pompę paliwa z np.130 pd. Jak to zrobić jest tego pełno na forum.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 151 gości