[mk2][1V]Ile ma mocy bez turbiny??

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
daaroo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1784
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 01:33
Lokalizacja: Skarzysko/Krakow
Kontakt:

[mk2][1V]Ile ma mocy bez turbiny??

Post autor: daaroo » śr wrz 20, 2006 03:38

Ile koni pozostanie przy silniki 1V(70KM) po wyjeciu turbiny ??



Awatar użytkownika
adam16v
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 388
Rejestracja: pn lip 17, 2006 08:54
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: adam16v » śr wrz 20, 2006 07:40

No to cię musze na początku zmartwić kolego bo 1V ma 60KM a nie 70KM. Wiem bo sam mam takiego i z poczatku żyłem w podobnym do twojego przeświadczeniu. A co do silnika bez turbo to powinien mieć parametry zbliżone do zwykłego diesla czyli 54 km, z tym że 1V mają dodatkowo katalizator co z pewnościa wpływa na obniżenie mocy. Niewiem jakby się miały ustawienia katów wtrysku jeśli odjął byś doładowanie. No ale jeśli można szacować to z racji tego katalizatora dałbym takiemu silnikowi trochę mniej KM niz zwykłemu dieslowi. Inną sprawą jest to że pompa wtryskowa w 1V niema grzybka więc żeby pompowane przez turbo powietrze nieszło na marne to na sztywno musi być ustawiona trochę większa dawka paliwa, po zdjęciu turbo może więc trochę kopcić na czarno, bo będzie zamały stosunek powietrza do paliwa.


[url=http://www.motofirma.pl/bsp,f165af1ba51506,e898b25902e6b6,adam16v-VW-Golf-16TD.html][img]http://www.motofirma.pl/upload/spalanie/icons/e898b25902e6b6_1.gif[/img][/url]

Awatar użytkownika
sq8bwh
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 201
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 09:33
Lokalizacja: ............................................

Post autor: sq8bwh » śr wrz 20, 2006 13:39

Nie wiem ile tych koni zostaje zle jest bardziej mułowaty niż JP.



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » śr wrz 20, 2006 13:43

zdecydowanie mniej niz zwykly wolnossący diesel, o tej samej pojemnosci.


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
Chmielu
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2331
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:38
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Chmielu » śr wrz 20, 2006 13:50

sq8bwh pisze:Nie wiem ile tych koni zostaje ale jest bardziej mułowaty niż JP.
Zdecydowanie ;)
Przecież silniki uturbione są odprężone w odróżnieniu od wolnossących.
Jak turbo przestaje działać to robi się nie dośc że wolnossący to jeszcze odprężony, podczas gdy fabrycznie wolnossące diesle mają znacznie większy stopień sprężania.


Człowiek może bez końca patrzeć na dwie rzeczy. Na lewego cycka.... i na prawego.

Passat 1.8T - projekt K04

Awatar użytkownika
sq8bwh
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 201
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 09:33
Lokalizacja: ............................................

Post autor: sq8bwh » śr wrz 20, 2006 14:47

Ale niewiem jak by uszczelkę na cieńszą podmienić czy by nie pomogło.. ale fakt że z turbnkami lepiej w zimie palą.



Awatar użytkownika
marek29
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 284
Rejestracja: wt sie 31, 2004 11:59
Lokalizacja: Krzeszowice
Kontakt:

Post autor: marek29 » śr wrz 20, 2006 20:25

Chmielu pisze:Zdecydowanie
Przecież silniki uturbione są odprężone w odróżnieniu od wolnossących.
Jak turbo przestaje działać to robi się nie dośc że wolnossący to jeszcze odprężony, podczas gdy fabrycznie wolnossące diesle mają znacznie większy stopień sprężania.
NIC W 1,6 NIE jest odprężone!
Takie same ciśnienie w garach! (to nie benzyna + turbo) W każdym wolno-ssącym w komorze filta powietrza masz podciśnienie!(filtr stawia opór!) W 1V nie ma grzyba ,ale napełnianie cylindrów jest i z tego bierze się dodatkowe 6 km.NIEMA strat! Jak wyjmiesz z 1V turbo to masz ok. 55km,jak nie wyjmiesz ,a turbo jest kulawe to może być nawet 35............(opór powierza!!!!) jak w każdym TD.



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » czw wrz 21, 2006 00:13

sq8bwh pisze:ale fakt że z turbnkami lepiej w zimie palą
Tak myslisz? A niby co turbina robi w podczas zaplonu? Moim zdaniem nic (poza tym ze jest) ;)



Awatar użytkownika
Chmielu
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2331
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:38
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Chmielu » czw wrz 21, 2006 00:31

marek29 pisze:NIC W 1,6 NIE jest odprężone!
OK, sorka nie znam się w takim razie...
Ale dotychczas uczono mnie, że jak się uturbia silnik to się go odpręża...
Bo którędyś to powietrze musi być tłoczone...
No ale widać nie znam się na dieselkach - spoko, nie wypowiadam się więcej.


Człowiek może bez końca patrzeć na dwie rzeczy. Na lewego cycka.... i na prawego.

Passat 1.8T - projekt K04

Awatar użytkownika
sq8bwh
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 201
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 09:33
Lokalizacja: ............................................

Post autor: sq8bwh » czw wrz 21, 2006 09:49

dziechu, Nie zaczynam z tobą następnej durnej dyskusji.. Mam Golfa MK2 1.6 D (silnik JP) i Jette 1.6 TD już dwie zimy.. Golfa cztery.. Pozatym nie są to jedyne diesle którymi jeździłem..



Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » czw wrz 21, 2006 15:58

sq8bwh, zgodze się z dziechu, przy odpaleniu w zime potrzebne jest ciśnienie na garach, sprawne świece żarowe i wtryski oraz dobry olej w silniku. Chłopaki jeżdziłem TD z amputowanym turbo (na szczęście przez kilka dni) jak dla mnie zbierał się jak zwykły diesel, nawet by zaryzykował że ciut lepiej ;) . kiedyś miałem okazję oglądać silniki TD i zwyklaka. Różnica jest taka że TD ma natrysk oleju na spód tłoka, głowica ma dodatkowy kanał wodny, no i ma turbo ciśnienie na garach jest takie samo.


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

Awatar użytkownika
marek29
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 284
Rejestracja: wt sie 31, 2004 11:59
Lokalizacja: Krzeszowice
Kontakt:

Post autor: marek29 » czw wrz 21, 2006 20:32

vw_vandal pisze: kiedyś miałem okazję oglądać silniki TD i zwyklaka. Różnica jest taka że TD ma natrysk oleju na spód tłoka
+ nadlewane denka tłoków ,+ wycięcie w dole tłoka na "natrysk"
vw_vandal pisze:głowica ma dodatkowy kanał wodny
Może olejowy?
Porównywałeś starszy z płytkami i nowszy z hydrauliką (popychacze)
Po 88r głowice się nie różnią ,poza audi 80Ps ,bo wg. ETKI Do rurba dawano wzmacnianą glowicę.
Potem się z tego wycofali i zakładali jak "leci".



Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » pt wrz 22, 2006 15:17

marek29, ten kanał może i olejowy ale obydwie były na hydrosztosach !!


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 160 gości