Tak się kończy gibanie koła pasowego
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Tak się kończy gibanie koła pasowego
Śruby mogły być od różnych producentów i jak to bywa z zamiennikami są różnej jakosci. W aso jest jedna śruba do wszystkich i chyba najkorzystniej wychodzi.
Jeśli chodzi o twardość walu to trzeba wykonać pomiar żeby to stwierdzić.
Jeśli chodzi o twardość walu to trzeba wykonać pomiar żeby to stwierdzić.
Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: pn gru 22, 2014 21:33
Tak się kończy gibanie koła pasowego
Miałem to samo. Przy ruszaniu z parkingu silnik zazgrzytał i zgasł. Urwał sie jeden zawór, pękł tłok i wygiął sie korbowód. Po za tym wszystko było w porządku. Lecz niestety lepiej opłaca sie kupić drugi silnik. Ja za cały silnik z osprzętem z Vento zapłaciłem 600 zł a stary silnik puściłem na części i wyszedłem 50 zł na plusie:D Pozdrawiam
- el Kozako
- Forum Master
- Posty: 1471
- Rejestracja: ndz cze 06, 2010 11:08
- Lokalizacja: CK - City Kielcowo
Tak się kończy gibanie koła pasowego
Śruba nowa już leży, kółko SWAG muszę zamówić, w środę będę miał frez czołowy do wału i zmontuję wsio na klej - tylko mam pytanko żeby się upewnić dokręcam 90nm + 1/4 obrotu, czy 90nm i 1/2 obrotu??
R.I.P. CzarnyCzarnuch
R.I.P. PiaskowyCzarnuch
Third MKII in progress - jurney to the vr6
viewtopic.php?f=87&t=565756
R.I.P. PiaskowyCzarnuch
Third MKII in progress - jurney to the vr6
viewtopic.php?f=87&t=565756
- Michał_1977
- _
- Posty: 14228
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Tak się kończy gibanie koła pasowego
To najprawdziwsza prawdaKamilP pisze:może chodzi że wał korbowy jest w TD słabszy niż w TDi, bo to chyba akurat prawda, jeszcze pamiętam post Michała na temat frezowania wałów
Nawet niedawno bo 3 tygodnie temu zmieniałem nierząd w 1Z i frezowałem,to frez skrobał wał,natomiast tydzień temu rozebrałem nierząd w moim 1Y bo koło latało jak żyd po pustym sklepie i podczas frezowania,frez wchodził jak w rzepę
Wersja nr.1,ale jak uda Ci się dokręcić nieco więcej,to też będzie dobrze i pewniej.el Kozako pisze:dokręcam 90nm + 1/4 obrotu, czy 90nm i 1/2 obrotu??
- el Kozako
- Forum Master
- Posty: 1471
- Rejestracja: ndz cze 06, 2010 11:08
- Lokalizacja: CK - City Kielcowo
Tak się kończy gibanie koła pasowego
Michał_1977 dziękuję
a koło pasowe duże oglądałem i guma jest w takim stanie, że nawet nie widać że to guma - zero pęknięć, na wale leciutkie próżki przy wycięciu na klin - chyba miałem farta z silnikiem że w takim stanie kółko i śruba ori vw, więc może nawet od nowości nie ruszane
a koło pasowe duże oglądałem i guma jest w takim stanie, że nawet nie widać że to guma - zero pęknięć, na wale leciutkie próżki przy wycięciu na klin - chyba miałem farta z silnikiem że w takim stanie kółko i śruba ori vw, więc może nawet od nowości nie ruszane
R.I.P. CzarnyCzarnuch
R.I.P. PiaskowyCzarnuch
Third MKII in progress - jurney to the vr6
viewtopic.php?f=87&t=565756
R.I.P. PiaskowyCzarnuch
Third MKII in progress - jurney to the vr6
viewtopic.php?f=87&t=565756
Tak się kończy gibanie koła pasowego
Gwint i kołnierz śruby powinno na olej, klej ewentualnie na czoło wału, jednak ja bym nie ryzykował bo to może spowodować bicie, ale zrobisz jak chcesz. Ja jak dokręcałem to bardzo ciężko było uzyskać + 90° więc klejenie moim zdaniem jest zbędne.el Kozako pisze:zmontuję wsio na klej - tylko mam pytanko żeby się upewnić dokręcam 90nm + 1/4 obrotu, czy 90nm i 1/2 obrotu??
Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;
- el Kozako
- Forum Master
- Posty: 1471
- Rejestracja: ndz cze 06, 2010 11:08
- Lokalizacja: CK - City Kielcowo
Tak się kończy gibanie koła pasowego
Cały czas piszemy o klejeniu gwintu - smaruje się czubek śruby, tak np. mają nówki śruby do zamachu, może "wsio" niepotrzebnie użyłem
R.I.P. CzarnyCzarnuch
R.I.P. PiaskowyCzarnuch
Third MKII in progress - jurney to the vr6
viewtopic.php?f=87&t=565756
R.I.P. PiaskowyCzarnuch
Third MKII in progress - jurney to the vr6
viewtopic.php?f=87&t=565756
- Michał_1977
- _
- Posty: 14228
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Tak się kończy gibanie koła pasowego
I tutaj moja teoria jest nieco inna,tzn. nie tyle on tam ma zabezpieczyć przed odkręcaniem tych śrub,co uszczelnić. Zauważ że za kołnierzem wału jest skrzynia korbowa silnika i tymi otworami po gwincie mógłby się przeciskać olej,który siłą odśrodkową dostałby się na powierzchnię trącą tarczy sprzęgłowej,dalej to już chyba wiadomo co by nastąpiłoel Kozako pisze:tak np. mają nówki śruby do zamachu
- el Kozako
- Forum Master
- Posty: 1471
- Rejestracja: ndz cze 06, 2010 11:08
- Lokalizacja: CK - City Kielcowo
Re: Tak się kończy gibanie koła pasowego
Bardzo prawdopodobneMichał_1977 pisze:I tutaj moja teoria jest nieco inna,tzn. nie tyle on tam ma zabezpieczyć przed odkręcaniem tych śrub,co uszczelnić. Zauważ że za kołnierzem wału jest skrzynia korbowa silnika i tymi otworami po gwincie mógłby się przeciskać olej,który siło odśrodkową dostałby się na powierzchnię trącą tarczy sprzęgłowej,dalej to już chyba wiadomo co by nastąpiłoel Kozako pisze:tak np. mają nówki śruby do zamachu
R.I.P. CzarnyCzarnuch
R.I.P. PiaskowyCzarnuch
Third MKII in progress - jurney to the vr6
viewtopic.php?f=87&t=565756
R.I.P. PiaskowyCzarnuch
Third MKII in progress - jurney to the vr6
viewtopic.php?f=87&t=565756
Tak się kończy gibanie koła pasowego
Mi chodzi cały czas o gwint, i fabrycznie na tej śrubie nie ma kleju. Co gorsza jeden mechanik z aso poradził mi ze tam trzeba klejuel Kozako pisze:Cały czas piszemy o klejeniu gwintu - smaruje się czubek śruby, tak np. mają nówki śruby do zamachu, może "wsio" niepotrzebnie użyłem
Zauważ że nowa śruba nie ma kleju za to jest tłusta. Z resztą podałem link do manualna jedną albo dwie strony temu. Ale jak już wspomniałem zrobisz jak uważasz.
Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;
Tak się kończy gibanie koła pasowego
No nie wiem, moja śruba z ASO do 1P była sucha jak pieprz. Wkręciłem ją z niebieskim klejem.OsteR9019 pisze:Zauważ że nowa śruba nie ma kleju za to jest tłusta.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14228
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Tak się kończy gibanie koła pasowego
To tak jak śruby sprzedawane na kiligramy- tłuste,żeby nie rdzewiały w magazynachOsteR9019 pisze:Zauważ że nowa śruba nie ma kleju za to jest tłusta.
- el Kozako
- Forum Master
- Posty: 1471
- Rejestracja: ndz cze 06, 2010 11:08
- Lokalizacja: CK - City Kielcowo
Tak się kończy gibanie koła pasowego
Czolo zrobine, sruba febi, zebatka swag - tylko jest jeden szkopul: dokrecilem 90NM + ok 60/70 stopni bo dalej nie szlo, klucz ustawiony na 150NM i wybijal - czy tyle starczy, czy jeszcze przedlucha dolozyc?
Pozdro
Pozdro
R.I.P. CzarnyCzarnuch
R.I.P. PiaskowyCzarnuch
Third MKII in progress - jurney to the vr6
viewtopic.php?f=87&t=565756
R.I.P. PiaskowyCzarnuch
Third MKII in progress - jurney to the vr6
viewtopic.php?f=87&t=565756
Tak się kończy gibanie koła pasowego
90 Nm + 90° i jeśli trzeba to 2 m rura. To 90 + 90 to jest nic. Sprubój raz t4 2,5 TDI. Tam jest 160Nm + 180°i czasem 2 m rura to za mało.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 39 gości