[MK3 1Z] N-75 panowie pomocy spadek mocy

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

martinsurf
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: czw lis 10, 2005 14:38
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

[MK3 1Z] N-75 panowie pomocy spadek mocy

Post autor: martinsurf » pt wrz 15, 2006 16:26

Koledzy nie maiłem czasu się tym zająć ale już mnie wkurza że czasami brakuje mu mocy po przekroczeniu 120 idzie jak zmulowny. Zawor nie cyka po przekręceniu stacyjki a czasami jak mu cos odbije to dziala. Podejrzewam ze sie wiesza. nie sadze zeby był to problem nieszczelnych wezykow bo sprawdzalem.

Jeszcze jedno pytanie czy przez ten uszkodzony zawor moze palic wiecej.
Jest to denerwujace bo czasami 150 km/h osiaga szybko a czasami sie zastanawia szczegolnie w okolicach 120. Rozumiem ze wtedy jest w trybie awaryjnym. Turbina dziala ma dobre doladowanie oleju nie bierze.

Znacie kogos w łódzkim co się zna na temacie i mógłby mi to zrobić?
Czy sądzicie że jest to główna przyczyna.
Ile powinno polecieć na maxa 1.9 TDI ja jechalem 170 i 180. Mysle ze przez ten spadek mocy na wysokich obrotach jest slabszy.
Dajcie znac:)

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pt paź 06, 2006 16:14 przez martinsurf, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pt wrz 15, 2006 17:30

wiec tak ja swoim TDi polecialem ok 190 km/h

cykanie n-75 nie ma nic do tego czy jest sprawny czy nie u mnie kiedys cykal teraz nie cyka a auto pracuje sprawnie i nie ma notlaufu.

najlepiej byloby podmienic od kogos na spawny w 1005 i sprawdzic czy jest roznica


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
fructo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 123
Rejestracja: sob kwie 16, 2005 17:18
Lokalizacja: ..
Kontakt:

Post autor: fructo » pt wrz 15, 2006 18:14

Witam

Cykanie lub nie nie jest jego stanem diagnostycznym. U mnie cykal -- potem przestal cykac--potem go wymontowalem- popsikalem wd40 (nie wiem czy powinienem :)) ale znowu zaczol cykac a samochod byl caly czas zamulony tzn nie mial przyspieszenia ale moglem go rozbujac do 180. Wymienilem wezyki i dalej bylo to samo--zlukalem jak tam dolot i okazalo sie ze wydmuchalo mi oring na tej plastikowej rurze co idzie do turbo - wymienilem oring i dalej byl mulowaty- potem zrobilem diagnoize dynamiczna i okazalo sie ze przeplywka dziala ale nie tak jak powinna---kupilem uzywke za 180zl i odczulem poprawe mocy--a max jechalem cos okolo 200



Awatar użytkownika
marsell
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: czw sty 27, 2005 22:45
Lokalizacja: SosnoVWiec
Kontakt:

Post autor: marsell » pt wrz 15, 2006 18:49

U mnie były takie same objawy, przyczyną był N75, nic nie pomagało jego przedmuchiwanie czy zapsikanie WD-40 a cykał wręcz ślicznie. Diagnoza dynamiczna wykazała, że ciśnienie doładowania zmieniało się skokowo, czasami było za duże i wtedy komp przechodził w tryb awaryjny. Wymiana zaworu usunęła problem.


...życie to nie bajka, nie smyra nas po jajkach...

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » sob wrz 16, 2006 00:47

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=654516#654516
Looknij na ten temat, jest dość świeży.
Na tym spadku mocy w 1Z to ktoś mogłby doktorat zrobic :metal:



Awatar użytkownika
uysy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 559
Rejestracja: pt lis 19, 2004 14:37
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: uysy » sob wrz 16, 2006 08:24

co się zna na temacie i mógłby mi to zrobić?
Ja :) dzwoń 508146945



martinsurf
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: czw lis 10, 2005 14:38
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: martinsurf » wt wrz 19, 2006 13:51

Dzieki panowie za info. W piatek podjade do Sebastiana w Lodzi, mam nadzieje ze szybko znajdziemy przyczyne.

Pozdro



Karolina Anna
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: wt wrz 12, 2006 18:15
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Karolina Anna » śr wrz 20, 2006 15:15

sprawdz przeplywomierz


Karolina Anna

Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: Razal » śr wrz 20, 2006 15:27

Karolina Anna pisze:sprawdz przeplywomierz
jest taka możliwość że przepływka pada powoli jak pisze Karolka :)

znam taki przypadek jak opisujesz - VAG wykazywał błąd 575 w momęcie przyśpieszania przy okolo 3000 obr. na 3 i 4 biegu - potem wpadał w tryb awaryjny i nie chciał jechać - poprostu zamuła i tak aż do usunięcia błędu. Przeczyszczenie zaworka N75 czasem wystarczy - a jak to zrobić jest gdzieś na forum - wymiana to ostateczność - ale przed takim kosztem warto zrobić diagnoze VAG'iem dynamiczną najlepiej oczywiście :)

Pozdroooooooooooooo :pub:


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » śr wrz 20, 2006 15:45

Razal pisze:
Karolina Anna pisze:sprawdz przeplywomierz
jest taka możliwość że przepływka pada powoli jak pisze Karolka :)
podobne zachowanie też jest jak pada czujnik temperatury zasysanego powietrza ..



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw wrz 21, 2006 09:07

podobne zachowanie też jest jak pada czujnik temperatury zasysanego powietrza ..
a gdzie jest taki czujnik ? bo ja nie mam takiego ?

nie ma znaczenia temp zasysanego powietrza tylko temp. w dolocie po przejściu przez turbinę i intercooler....

zanim cokolwiek wymienisz zrób diagnoze dynamiczną..



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » czw wrz 21, 2006 09:35

cowboy pisze:
podobne zachowanie też jest jak pada czujnik temperatury zasysanego powietrza ..
a gdzie jest taki czujnik ? bo ja nie mam takiego ?
hmm w przepływomierzu wbudowany termistor (są chyba napewno dwa jeśli nie trzy rodzaje przepływek)
ale czy wogóle masz przepływomierz w swoim , czy jest w TDI, kurcze musze zerknąć ?

[ Dodano: Czw Wrz 21, 2006 09:46 ]
byłem u kumpla z pracy przed chwilką w pasku zerknąć w 1Z jest jakaś ... :-)
cowboy pisze:zanim cokolwiek wymienisz zrób diagnoze dynamiczną..
to na bank w pierwszej kolejności ...



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw wrz 21, 2006 10:16

ale czy wogóle masz przepływomierz w swoim ,
no to pisz że przepływomierz, a nie czujnik temp zasysanego :)

to jak działa przepływka i że faktycznie jest tam wbudowany termistor i na tej zasadzie mierzy się ilość zasysanego powietrza to jakby inna bajka :)

[ Dodano: Czw Wrz 21, 2006 10:18 ]
w przepływce mierzona jest ilość nie temperatura powietrza :P



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » czw wrz 21, 2006 10:25

cowboy pisze:
ale czy wogóle masz przepływomierz w swoim ,
no to pisz że przepływomierz, a nie czujnik temp zasysanego :)
to jak działa przepływka i że faktycznie jest tam wbudowany termistor i na tej zasadzie mierzy się ilość zasysanego powietrza to jakby inna bajka :)
no niby tak ale w pierwszych wersjach przepływomierzy termistor siedział w środku i spełniał rolę czujnika temperatury zasysanego powietrza
cowboy pisze:w przepływce mierzona jest ilość nie temperatura powietrza :P
ależ oczywiście i nie twierdzę inaczej :bigok:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 182 gości