Wałek napędowy pompy oleju

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

wertys
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: pn gru 15, 2014 23:05

Wałek napędowy pompy oleju

Post autor: wertys » czw sty 15, 2015 19:07

Witam. Sprawa dotyczy pompy oleju silnika 1Z. Moja pompa powoli zaczęła odmawiać posłuszeństwa gdyż ciśnienie na obrotach było trochę niższe niż dopuszczalne. Wyjąłem pompę i od razu zauważyłem że ma luz na tulejce w którą wchodzi wałek napędowy przez co trybko pięknie wytarło dość głęboki rowek w obudowie. Również mierząc szczelinomierzem luz międzyzębny wynosi ok 0,20mm czyli nie przekracza normy ale między szczytem zęba a obudową wchodzi listek 0,18mm a chyba max jest 0,15mm. Ale do rzeczy. Kupiłem od znajomego pompę która nie ma luzów ale ten języczek na końcu wałka napędowego jest mocniej wytarty niż u mnie. Nowy w tym miejscu ma 4mm, w mojej starej pompie ma 3,5mm a ta która kupiłem ma 3mm. Gdzieś czytałem że nadmierne wytarcie może mieć wpływ na ciśnienie oleju. Jest dla tego jakaś norma? Rozumiem jeśli ten języczek się wytrze to pompa traci napęd ale czy jeśli jest tylko przytarty to tez ma wpływ na ciśnienie?



Awatar użytkownika
21Golfista21
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 717
Rejestracja: ndz lut 15, 2009 14:00
Lokalizacja: Strzelin

Wałek napędowy pompy oleju

Post autor: 21Golfista21 » czw sty 15, 2015 19:55

nowa pompa nie jest strasznie droga do tego silnika, zobacz na panewki jak masz miskę w dole, przez podjechane panewki może uciekać ciśnienie.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=351409 nowy nabytek
to nie, że ja się boję prędkości to prędkość boi się mnie :D

wertys
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: pn gru 15, 2014 23:05

Re: Wałek napędowy pompy oleju

Post autor: wertys » czw sty 15, 2015 20:25

Nowa pompa tylko z toprana także dziękuję. Wole kupić używkę. Powiem ci szczerze że nie znam się zbytnio na grubszych naprawach a robię z tym sam dlatego wolał bym nie ruszać panewek. Nawet nie wiem jak się do tego zabrać by je sprawdzić. Na razie mam zamiar wymienić pompę bo moja ma lekki luz. Jest tez spore wytarcie na obudowie pompy które widać na zdjęciu. Luz międzyzębny jest 0,20mm czyli dopuszczalne max. następny listek mam 0,23mm także nie wiem czy np 0,21-0,22mm by nie wszedł a to już ponad normę. Luz między góra zeba a obudowa z boku mam 0,18mm a max ma być 0,15mm czyli normy są przekroczone. No i ciśnienie jeszcze jest ale trochę niższe niż powinno.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



wertys
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: pn gru 15, 2014 23:05

Wałek napędowy pompy oleju

Post autor: wertys » pt sty 16, 2015 08:58

A jak jest z tym napędem pompy? Na końcu Walek jest ścięty i ma kształt prostokąta. Jak jest już trochę wyrobiony to ma kształt rąbu. Czy to robi jakąś różnice? Co przez to też może być problem z ciśnieniem?
Mam jeszcze pytanie o zmianę tryb z jednej pompy do drugiej? Czy można przełożyć jedno luz oba tryba do innej obudowy? Czy dwa różne tryba będą normalnie pracowały jeśli przez tyle lat działały z innym trybkiem?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 57 gości