1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnieniem

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

slawek317
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: śr cze 20, 2007 22:11
Lokalizacja: Lubelszczyzna
Kontakt:

1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnieniem

Post autor: slawek317 » pn sty 05, 2015 22:36

wymień zaworek biało czarny koszt ja dałem 10zł i ciśnienie teraz jest prawidłowe, wzrosło o -0,13 z -0,5 na -0,63bara czyli dla silnika ahf prawidłowe



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnieniem

Post autor: Sztomel » wt sty 06, 2015 04:20

czy tam nikt w Twojej okolicy nie jest w stanie Ci zajrzeć pod maskę i sprawdzić co powoduje spadek podciśnienia - oczywiście mowa o forumowiczu a nie o mechaniku ?


Obrazek

iiktorn
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: pn gru 12, 2011 19:49
Lokalizacja: żyrardów

1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnieniem

Post autor: iiktorn » wt sty 06, 2015 15:00

jeżeli ktoś by mógł to ja chętnie podjadę



iiktorn
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: pn gru 12, 2011 19:49
Lokalizacja: żyrardów

1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnieniem

Post autor: iiktorn » pn sty 12, 2015 19:26

i jednak mapy sterowania n75 w afn automat i manual są trochę inne i to właśnie na wolnych obrotach.
z tego wynika takie małe podciśnienie na biegu jałowym :)


ObrazekObrazek



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnieniem

Post autor: wesol » pn sty 12, 2015 19:39

ale co to ma za znaczenie czy sie odrobine roznia czy nie. Ja swoim AHF smigalem chyba rok czy dwa z przeprogramowanym na automat by odpalal dobrze i zadnej roznicy nie czulem w jezdzie.
Kazdy moze zawsze przemodizc autko z automata na manual przekladajc skrzynie i graty i przeprogramowujac ecm. Nikt ci teog nei zabroni. I auto ma chodzic poprawnie.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

iiktorn
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: pn gru 12, 2011 19:49
Lokalizacja: żyrardów

1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnieniem

Post autor: iiktorn » pn sty 12, 2015 19:51

jak to co ma za znaczenie.
cały czas mi mówicie że mam nieszczelność.
a okazuje się że wysterowanie n75 na automacie nie pozwoli (na jałowym) na podciśnienie rzędu -0,60.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnieniem

Post autor: wesol » pn sty 12, 2015 20:09

ale Ty nie rozumiesz ze tak czy ciak czy jest tyle czy wiecej to gruszka ma byc wciagnieta. Rozumiesz to?? Turbo ma byc ustawione na max doladowanie tak jak w tescie sztangi masz on i off i slychac ja suszara pompuje lub nie pompuje jak cisnienie jest na off mneijsze od atmosferycznego i na on jest wieksze jak atmosferyczne.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

iiktorn
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: pn gru 12, 2011 19:49
Lokalizacja: żyrardów

1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnieniem

Post autor: iiktorn » pn sty 12, 2015 22:34

czyli to wszystko powinno tak lekko chodzić że nie ważne jakie jest podciśnienie- na jałowym sztanga musi być max w górze???????
czy o to ci chodzi?
jeżeli tak to:
albo mam za długą sztangę - choć to chyba mało prawdopodobne patrząc na log 011 (proszę o komentarz czy się nie mylę)
albo muszę wyjąć turbinę i sprawdzić gruszkę czy czasem nie zardzewiała w środku i z tego powodu ciężko chodzi no i na wszelki wypadek wyczyścić geometrię.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnieniem

Post autor: wesol » pn sty 12, 2015 23:22

kolego odpal silnik. Wejdz pod auto. Tam masz wezuk na gruszce. Odpinasz i podpinasz jedna reka wezyk a druga reka macasz palcem na dzwignie na turbinie. Ona ma sie wciagac i przestawiasz jak podpinasz i odpinasz ten wezyk. Czy to taki tródne. Miales to powiedziane juz duzo postów wczesniej. Tka jest i tak ma byc. Jak nie masz to tak jak pisalem: gruzka N75 wezyki albo pompa vaq.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

iiktorn
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: pn gru 12, 2011 19:49
Lokalizacja: żyrardów

1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnieniem

Post autor: iiktorn » wt sty 13, 2015 16:41

kolego wesol.
czy mam przestawiać sztangę czy nie?

gruszkę mam na górze i wężyk też (AFN)
tak jak już pisałem sztanga chodzi płynnie ale na jałowym nie wciąga się na maxa . wężyki szczelne. n75 przy takim wysterowaniu ok 47% podaje -0,4 więc chyba w miarę ok. pompa vaq też mi się wydaje że jest ok.

jeżeli ma być wciągnięta na maxa przy takim podciśnieniu to albo gruszka albo zanieczyszczona geometria.
chyba że mam przestawiać sztangę?



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnieniem

Post autor: wesol » wt sty 13, 2015 17:45

Napewno nie majstrowac przy sztandze.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

przemlin
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 922
Rejestracja: wt sty 06, 2009 20:31
Lokalizacja: kwidzyn

Re: 1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnie

Post autor: przemlin » śr lut 18, 2015 09:03

Mam pytanie.
Czy po nocy , jak rano zdejme weżyk z AKUMULATORA podcisnienia/tej plastykowej kuli do ktorej idzie wezyk/ to powinno wydać dzwięk powietrza , innymi słowy czy podcisnienie po zgaszeniu silnika utrzymuje sie cały czas w układzie , czy "spieprza" a dopiero po odpaleniu sie pojawia ?



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnieniem

Post autor: Sztomel » śr lut 18, 2015 13:32

Podciśnienie przy sprawnym i szczelnym układzie ma się utrzymywać stale więc po odłączeniu wężyka powinieneś usłyszeć odgłos zrównania się podciśnienia z ciśnieniem atmosferycznym. Jeśli układ będzie nieszczelny to tego syku powietrza nie usłyszysz.


Obrazek

przemlin
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 922
Rejestracja: wt sty 06, 2009 20:31
Lokalizacja: kwidzyn

1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnieniem

Post autor: przemlin » śr lut 18, 2015 13:54

A jak nie ma zaworka zwrotnego, tego biało-czarnego na schemacie układu/wymontowałem, uporscilem układ/?? Bo mam uszkodzona vacupompe /kruciec/ pokleilem zaklepałem, auto odżyło ale to jeszcze nie to co było.Kombinuje.Nowa 600zł.. no ale pociesznie ze "na 500tyś"...



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 162 gości