Alternator i pasek

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Rahemos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz kwie 17, 2011 10:29

Alternator i pasek

Post autor: Rahemos » sob gru 20, 2014 16:49

Witam
Kupiłem niedawno golfa III z silnikiem 1.9 TD. Po tygodniu zaczął mi piszczeć pasek alternatora.
Okazało się że ktoś go wcześniej źle założył i pompa wody kręciła się w drugą stronę ...
Kupiłem nowy pasek 5PK taki jak do tego modelu ale po pewnym czasie problem z piszczeniem znowu się pojawił, a do tego zobaczyłem, że pasek się wysuwa na bok i zamiast na 5 rowkach pracuje na 4 co prowadzi do jego niszczenia. Założyłem nowy pasek tylko 4PK. Problem znikł na jakieś 2 tygodnie. Pasek 4PK naciągnął się i zaczął znowu piszczeć. Prawdopodobnie wynika to z tego, że nie leży na rolkach tak jak powinien. na pracującym silniku czuć wycierającą się gumę i widać czarny pył.

I tutaj jest moje pytanie. Jaki oryginalnie jest montowany alternator w takim golfie 1.9 td.? Bo przypuszczam, że jeśli ktoś nie potrafił wcześniej paska założyć to mógł też założyć w ogóle alternator niepasujący do tego silnika... Bo jeśli ktoś np. zamontował alternator od silnika benzynowego to może rolka od niego jest mniej lub więcej wysunięta, co doprowadza do ścinania paska.
Alternator który mam tam zamontowany ma 70A. Oglądałem na szrotach jakie alternatory były montowane w 1.9 i widziałem np. 120A.

Jeśli źle myślę to poprawcie mnie. Nie chciałbym na darmo wydawać kasy na nowy alternator gdyby to miało nie pomóc.
Może problem tkwi gdzieś indziej, a nie w alternatorze.



Awatar użytkownika
lxxx20
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: wt cze 10, 2014 11:40
Lokalizacja: Płock / Sierpc

Alternator i pasek

Post autor: lxxx20 » sob gru 20, 2014 18:08

Jeśli chodzi o 1.9TD to pasek powinien być 6PK zresztą masz link http://www.gatesautocat.com/drive/VOLKS ... 2-97/37520" onclick="window.open(this.href);return false; to katalog GATES tam masz zdjęcie koła pasowego alternatora i jakie paski są do twojego silnika.

A sam alternator był montowany 70A, 90A i 120A



Q_mac
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 730
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Alternator i pasek

Post autor: Q_mac » sob gru 20, 2014 21:30

Ogladnij kolo pasowe na wale. Moze ktoś juz naprawiał klin na wale



Rahemos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz kwie 17, 2011 10:29

Re: Alternator i pasek

Post autor: Rahemos » ndz gru 21, 2014 11:46

No popatrzę dokładnie co tam mogło być jeszcze w nim robione ale to pewnie jutro.

Dzięki za odpowiedzi, jak się dowiem czegoś jeszcze to będę pisał.
A tak w ogóle te alternatory różnią się czymś oprócz wytwarzanego natężenia prądu? Chodzi mi o to czy np. alternator włożony z benzynowca mógłby mieć wpływ na niszczenie paska.

Bo na szrotach widziałem też, że w benzynowych wersjach były takie alternatory jak w moim 1.9 TD.



Rahemos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz kwie 17, 2011 10:29

Alternator i pasek

Post autor: Rahemos » ndz sty 11, 2015 18:39

No i już wszystko jasne. mechanik rozebrał mi to auto i okazało się, że jakiś pseudo mechanik z frezował ok 3 mm wału. To jest przyczyną tego że rolki nie leżą w jednej płaszczyźnie i paski są ścinane ...

Widać naciąłem się z tym autem, ale jak można sprawdzić coś takiego przed zakupem? ...

No ale nic, mój problem rozwiązany, dzięki za chęci pomocy. Teraz mam następny co z tym autem zrobić, bo na pewno nikomu takiego nie sprzedam, chyba tylko złom czeka tego golfa bo już nie mam do niego siły, ciągle wychodzi w nim coś nowego.



Awatar użytkownika
lxxx20
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: wt cze 10, 2014 11:40
Lokalizacja: Płock / Sierpc

Alternator i pasek

Post autor: lxxx20 » ndz sty 11, 2015 21:40

Rahemos pisze:chyba tylko złom czeka tego golfa

Szczerze to nie wiem co ci poradzić, musisz sobie przekalkulować ile jest wart a ile trzeba włożyć kasy. Chociaż jak buda zdrowa to ja bym inwestował sam dobrze wiesz że każde używane auto wymaga wkładu finansowego od tego nie uciekniesz zawsze coś trzeba zrobić a tu wiesz przynajmniej z czym masz do czynienia co wymaga twojego zaangażowania. Prawda jest taka że części są tanie do tych samochodów a jak się trochę znasz to sam wszystko naprawisz nie wielkim nakładem finansowym. Ale decyzja nalezy do cb :)



Awatar użytkownika
OsteR9019
Forum Master
Forum Master
Posty: 1072
Rejestracja: czw gru 02, 2010 17:02
Lokalizacja: Toruń

Alternator i pasek

Post autor: OsteR9019 » ndz sty 11, 2015 21:55

Rahemos pisze:Teraz mam następny co z tym autem zrobić, bo na pewno nikomu takiego nie sprzedam, chyba tylko złom czeka tego golfa bo już nie mam do niego siły, ciągle wychodzi w nim coś nowego.
Wymień wał albo ten co masz daj do napawania do zakładu obróbki skrawaniem. Przy starym wale nie będziesz musiał zmieniać panewek jeśli są w porządku. Możesz przerobić silnik na wał z TDI podobno rzadziej zdarzają się awarie/uszkodzenia czoła wału.
Albo wytocz podkładkę pod koło pasowe żeby je zdystansować i pozostałe koła będą w jednej linii.


Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 196 gości