TDI 1Z 90 KM, ustawienie rozrządu

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

TDI 1Z 90 KM, ustawienie rozrządu

Post autor: Michał_1977 » pn sty 06, 2014 19:24

MK2_DZA pisze: wałek też jest ustawiony źle bo jak się nie mylę(dwa wypusty od lewej mają być skierowane w górę)
Nie mylisz się,mają być w górę,ale obróć jeszcze raz wałem o 360*,to wszystko wróci do normalności.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
MK2_DZA
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 230
Rejestracja: ndz sty 05, 2014 22:00
Lokalizacja: DZA/DDZ

TDI 1Z 90 KM, ustawienie rozrządu

Post autor: MK2_DZA » wt sty 07, 2014 00:37

NO tak! :banghead: Na jeden obrót wału przypadają dwa obroty wałka rozrządu i pompy wtryskowej! Czyli jeszcze raz obrócę 360* wałem to te 2 koła zrobią obrót 180* Czyli to by się zgadzało. Jutro będe dalej działał:) Dzięki wielkie Michał_1977,


Moje MK3 - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=534603
Moje MK2 -
ETKA ONLINE!
http://ifinterface.com/page/page3.php?langid=1
KLIKAMY "CarProg2", WYBIERAMY AUTO I DALEJ JUŻ Z GÓRKI ;-)

Awatar użytkownika
bartek18150
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: pt lut 01, 2008 15:11
Lokalizacja: Mojsławice- lubelskie
Kontakt:

TDI 1Z 90 KM, ustawienie rozrządu

Post autor: bartek18150 » wt sty 07, 2014 23:40

Dwa obroty wału to jeden obrut pompy i wąlka rozrzadu i basta :)



vojt1948
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: wt gru 30, 2014 00:50

Re: TDI 1Z 90 KM, ustawienie rozrządu

Post autor: vojt1948 » wt gru 30, 2014 01:16

Witam wymieniam rozrząd w golfie 3 1.9 tdi 1z otóż wał ustawie na 0 , pompe zablokuje i wałek też , lecz jak napinam napinaczem to pasek ciągnie wał i ucieka mi z 0 i za każdym razem wałek rozrządu przestawiony jest z pompa o te pół zęba względem 0 na wale . Wał próbuje przytrzymać jakoś zablokować lecz jak wszystko odblokuje to za każdym razem te pół zęba przestawione.



tsuchonski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: wt mar 28, 2006 14:26
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

TDI 1Z 90 KM, ustawienie rozrządu

Post autor: tsuchonski » śr gru 31, 2014 12:41

Koło zębate wałka rozrządu nie ma klina a jest jedynie mocowane na stożku. Zatem żeby zniwelować te pół zęba różnicy luzujesz śrubę koła rozrządu, następnie niezbyt mocnym uderzeniem luzujesz koło zębate rozrządu, napinasz pasekć. Oczywiście obowiązkowo musisz zablokować wałek rozrządu specjalnym liniałem, którego pewnie nie posiadasz. Zamiennie możesz zastosować kawałek blachy gr. 4 mm. Po ustawieniu wszystkiego tzn, wału na znaku. dokręcasz koło zębate rozrządu i wszystko powinno grać. Pamiętaj jednak aby przed ostatecznym dokręcenie koła rozrządu wyjąć liniał bądź blachę blokującą wałek, bo w przeciwnym wypadku wyszczerbisz wałek rozrządu. Oczywiście po wszystkim kontrola kąta wtrysku VAG-iem. Ma być w granicach 51.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 180 gości