1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnieniem
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnieniem
iiktorn, opisane przez Ciebie objawy wskazywać mogą na niesprawnie działające serwo hamulca ale też i na nieszczelny układ hamulcowy - raz pedał hamulca twardy (słabe podciśnienie) a raz pedał sam opada (zapowietrzony układ hamulcowy). Wyeliminuj te przypadłości to potem zajmiemy się układem ciśnienia doładowania - niestety nikt Ci nie ujawni usterki w układzie hamulcowym przez internet bo to najzwyczajniej albo niemożliwe albo strzał na ślepo może pomóc w usunięciu usterki. Miałem kolegów z różnych for, którzy się zarzekali, że układ podciśnienia był szczelny ale gdy tylko do mnie podjechali to okazywało się zupełnie inaczej więc...Masz Passata B5 a tam poza samymi wężykami podciśnienia jeszcze plastikowe długie kapilary podciśnieniowe - zwłaszcza jedna - któr ciągnie się pod całą rynną podszybia w komorze silnika i też ulega czasami pęknięciu lub przetarciu - chodzi o te przewody plastikowe, na które nachodzą wężyki podciśnienia : http://allegro.pl/passat-b-5-fl-komplet ... 66078.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Trochę ich jest więc masz co sprawdzać na szczelność. Niektóre mogą być przetarte pod kątem i ta nieszczelność będzie widoczna tylko przy dokładnym sprawdzeniu każdego centymetra takiego przewodu - tak było w kilku Passatach B5 i Audi A4 gdzie kolegom tylko w pewnych warunkach brakowało dynamiki - przewody miały przetarcie ale przetarcie dawało o sobie znać tylko chwilami a nie cały czas.
Trochę ich jest więc masz co sprawdzać na szczelność. Niektóre mogą być przetarte pod kątem i ta nieszczelność będzie widoczna tylko przy dokładnym sprawdzeniu każdego centymetra takiego przewodu - tak było w kilku Passatach B5 i Audi A4 gdzie kolegom tylko w pewnych warunkach brakowało dynamiki - przewody miały przetarcie ale przetarcie dawało o sobie znać tylko chwilami a nie cały czas.
1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnieniem
jeżeli była by jakakolwiek nieszczelność to po zgaszeniu silnika podciśnienie by uciekało a tak nie jest.
czy mam rację?
a czy na biegu jałowym jak są za niskie obroty to n75 może tak działać jak u mnie?
po zmianie sterowania na manual zwiększa sobie obroty na jałowym - może to jest to?
jutro jak będę miał chwilę to podniosę mu obroty vagiem i zobaczę jakie jest podciśnienie na gruszce.
układ hamulcowy też raczej szczelny - nigdy nie dolewałem płynu a on cały czas jest.
czy mam rację?
a czy na biegu jałowym jak są za niskie obroty to n75 może tak działać jak u mnie?
po zmianie sterowania na manual zwiększa sobie obroty na jałowym - może to jest to?
jutro jak będę miał chwilę to podniosę mu obroty vagiem i zobaczę jakie jest podciśnienie na gruszce.
układ hamulcowy też raczej szczelny - nigdy nie dolewałem płynu a on cały czas jest.
1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnieniem
Wez odepnij podcisnienei od serwa hamulcowego i poprostu pomin to. nie bedizesz mial wspomy hamulcow ale na testy moze byc. Zobaczy sie czy podcisnienia jest na tyle duzo zeby spokojnie pracowalo turbo i reszta. Poma vaq produkuje normalnei tyle podcisnienia ze N75 to pikus. Tu wyglada jakbys mial faktycznie jakies nieszczlenosci.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnieniem
podniosłem dzisiaj obroty.
udało mi się tylko z 819 na 861 - dalej się nie dało.
ale nic to nie zmieniło.
wciskając pedał gazu to dopiero przy obrotach około 1050rpm osiąga -0,60.
po przekodowaniu na manual przy obrotach 861 podciśnienie było -0,62.
podłączyłem wężyk bezpośrednio z zaworka na przegrodzie do n75 pomijając wszystko łącznie z serwem -na gruszce i tak -0,42.
więc to nie jest wina nieszczelności . wężyk od vacum do zaworka też jest szczelny sprawdzałem w wodzie.
jedyne co znalazłem to chyba ten zaworek na przegrodzie powinien działać w jedną stronę a i w drugą stronę też puszcza nie dużo ale puszcza może to jest przyczyna opadającego pedału hamulca?
udało mi się tylko z 819 na 861 - dalej się nie dało.
ale nic to nie zmieniło.
wciskając pedał gazu to dopiero przy obrotach około 1050rpm osiąga -0,60.
po przekodowaniu na manual przy obrotach 861 podciśnienie było -0,62.
podłączyłem wężyk bezpośrednio z zaworka na przegrodzie do n75 pomijając wszystko łącznie z serwem -na gruszce i tak -0,42.
więc to nie jest wina nieszczelności . wężyk od vacum do zaworka też jest szczelny sprawdzałem w wodzie.
jedyne co znalazłem to chyba ten zaworek na przegrodzie powinien działać w jedną stronę a i w drugą stronę też puszcza nie dużo ale puszcza może to jest przyczyna opadającego pedału hamulca?
1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnieniem
przekodowanie nie ma nic do tego. Ja jezdzilem i po pol roku z przekodowaniem i zero zmian. Wez chlopie uproscij ten uklad mozliweie i wtedy próbuj. Moze twoja pompa vaq samo pdocisnienei jest w stanie wypracowac ale nie ma takiego wydatku by tyle utryzmac. TO tak jak ze sprezarką powietrza do malowania aut. Mala tez nadyma i 9 atmosfer tyle ze jak podlaczysz piec pistoletów to nawet roweru nie pomalujesz. Tu tez w ukladzie mozesz wywalic wezyki od EGR i klap i to nieszczesne serwo. Zadnych tprojnikow tylko ten zaworek pryz pompoe vaq co masz i dalej do N75 i do gruchy. Zadnych dlugich wezy i tprojnikow od EGR i klapy gaszacej nie zostawiaj. Wtedy rob pomiary. Ja tez walczylem u siebie w lato w golfie i tez wychodzilem z siebie. A to krucien na ompie vaq byl luzny ale to nei to bo troche tylko lepiej. N75 rozebralem i wyczyscilem, zamienilem z drugiego auta. nadal nic a pozniej zaczolem grzebac przy wezykach. Wymienilem nadal nic. Potem juz ruszam sztangą. Chodzi dobrze. Mowie sobie nie ma co sciagam gruche zobacze jak to jest osobno. bo moze sztanga w turbo jednak. A tu co? Grucha grzechotka. A ze mialem w piwnicy druga to szybka akcja i ze zdziwu nie moglem wyjsc ze to tylko to bylo.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnieniem
podłączyłem wężyk bezpośrednio z zaworka na przegrodzie do n75 pomijając wszystko łącznie z serwem -na gruszce i tak -0,42.
więc to nie jest wina nieszczelności . wężyk od vacum do zaworka też jest szczelny sprawdzałem w wodzie.
jedyne co znalazłem to chyba ten zaworek na przegrodzie powinien działać w jedną stronę a i w drugą stronę też puszcza nie dużo ale puszcza może to jest przyczyna opadającego pedału hamulca?
chyba edytowałem post a ty w tym czasie odpisywałeś
grucha też na pewno szczelna zaciągając powietrze przy podłączonym vacuometrze nie ucieka nawet po 10 min.
a może chciałoby ci się sprawdzić czy na 100% jak zmieni się kodowanie silnika to podciśnienie nie obniża się?
przy automacie u mnie wysterowanie zaworu na jałowym jest 46,2 % a w manualu jest 24,7 %
może ja mam coś spierniczone w samym kompie?
na manualu jest ok a jak przekoduję na automat już jest źle.
więc to nie jest wina nieszczelności . wężyk od vacum do zaworka też jest szczelny sprawdzałem w wodzie.
jedyne co znalazłem to chyba ten zaworek na przegrodzie powinien działać w jedną stronę a i w drugą stronę też puszcza nie dużo ale puszcza może to jest przyczyna opadającego pedału hamulca?
chyba edytowałem post a ty w tym czasie odpisywałeś
grucha też na pewno szczelna zaciągając powietrze przy podłączonym vacuometrze nie ucieka nawet po 10 min.
a może chciałoby ci się sprawdzić czy na 100% jak zmieni się kodowanie silnika to podciśnienie nie obniża się?
przy automacie u mnie wysterowanie zaworu na jałowym jest 46,2 % a w manualu jest 24,7 %
może ja mam coś spierniczone w samym kompie?
na manualu jest ok a jak przekoduję na automat już jest źle.
1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnieniem
iiktorn, weź tę Audicę lub Passata do kogoś kumatego z Warszawy i niech się w końcu temu przyjrzy bo jest prosta rzecz - łączysz pompę podciśnienia bezpośrednio z gruchą przy turbo i wtedy jedziesz i zdajesz relację z dynamiki auta - są wtedy tylko dwie przyczyny - albo pompa podciśnienia klęka albo turbo się spierd... skoro twierdzisz, że grucha przy turbo jest szczelna. . Żadne kodowanie na skrzynię automat czy manual nie poprawi tego stanu. Jak chcesz to wezmę swojego grta i najpierw zrobię mu logowanie n manualu - statycznie i dynamicznie a potem zmienię mu na automat i też zloguję i zobaczysz, że nie ma żadnej różnicy - przynajmniej w 011 BS.
1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnieniem
ja nie mówię że kodowanie ma coś poprawić.
tylko dlaczego na jałowym w manualu na gruszce jest -0,6 i są zamknięte łopatki a w automacie -0,4 i łopatki są częściowo otwarte?
jutro jeszcze sprawdzę jak jest w 11 BS.
no i może uda się zrobić logi - ostatnie kilka dni ślisko jak cholera.
tylko dlaczego na jałowym w manualu na gruszce jest -0,6 i są zamknięte łopatki a w automacie -0,4 i łopatki są częściowo otwarte?
jutro jeszcze sprawdzę jak jest w 11 BS.
no i może uda się zrobić logi - ostatnie kilka dni ślisko jak cholera.
1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnieniem
basic setting
Grupa 004: http://vaglog.pl/log_198119.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 003: http://vaglog.pl/log_198120.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 011: http://vaglog.pl/log_198121.html" onclick="window.open(this.href);return false;
statyczne
Grupa 003: http://vaglog.pl/log_198123.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 018: http://vaglog.pl/log_198124.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 001: http://vaglog.pl/log_198125.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 007: http://vaglog.pl/log_198126.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 013: http://vaglog.pl/log_198127.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 023: http://vaglog.pl/log_198128.html" onclick="window.open(this.href);return false;
dynamiczne
Grupa 007: http://vaglog.pl/log_198130.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 008: http://vaglog.pl/log_198132.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 004: http://vaglog.pl/log_198133.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 003: http://vaglog.pl/log_198134.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 010: http://vaglog.pl/log_198135.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 011: http://vaglog.pl/log_198136.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 003, 010, 011: http://vaglog.pl/log_198129.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 003, 008, 011: http://vaglog.pl/log_198131.html" onclick="window.open(this.href);return false;
po zalogowaniu 12233 nie wiem dlaczego ale nic się nie zapisuje z bloku 000 BS więc przepiszę: 039 050 000 026 099 203 073 180 123 128
jeszcze zrobiłem loga z pominięciem wszystkiego oprócz serwa (wężyk podłączony do zaworka na przegrodzie bezpośrednio do gruszki):
Grupa 011: http://vaglog.pl/log_198141.html" onclick="window.open(this.href);return false;
widać że turbina już dobrze pompowała przy 1700 rpm i właśnie było takie wrażenie że z dołu było dużo lepiej.
w bloku 011 BS na gruszkę na przemian podaje podciśnienie 0 i -0,8 .
jeżeli jeszcze brakuje jakiegoś bloku to zrobię
a co z tym zaworkiem na przegrodzie? mam go wymienić - jak tak to gdzie to można kupić (nowy) najlepiej z całym wężykiem do vacum- nie mogę nigdzie tego znaleźć.
Grupa 004: http://vaglog.pl/log_198119.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 003: http://vaglog.pl/log_198120.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 011: http://vaglog.pl/log_198121.html" onclick="window.open(this.href);return false;
statyczne
Grupa 003: http://vaglog.pl/log_198123.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 018: http://vaglog.pl/log_198124.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 001: http://vaglog.pl/log_198125.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 007: http://vaglog.pl/log_198126.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 013: http://vaglog.pl/log_198127.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 023: http://vaglog.pl/log_198128.html" onclick="window.open(this.href);return false;
dynamiczne
Grupa 007: http://vaglog.pl/log_198130.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 008: http://vaglog.pl/log_198132.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 004: http://vaglog.pl/log_198133.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 003: http://vaglog.pl/log_198134.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 010: http://vaglog.pl/log_198135.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 011: http://vaglog.pl/log_198136.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 003, 010, 011: http://vaglog.pl/log_198129.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 003, 008, 011: http://vaglog.pl/log_198131.html" onclick="window.open(this.href);return false;
po zalogowaniu 12233 nie wiem dlaczego ale nic się nie zapisuje z bloku 000 BS więc przepiszę: 039 050 000 026 099 203 073 180 123 128
jeszcze zrobiłem loga z pominięciem wszystkiego oprócz serwa (wężyk podłączony do zaworka na przegrodzie bezpośrednio do gruszki):
Grupa 011: http://vaglog.pl/log_198141.html" onclick="window.open(this.href);return false;
widać że turbina już dobrze pompowała przy 1700 rpm i właśnie było takie wrażenie że z dołu było dużo lepiej.
w bloku 011 BS na gruszkę na przemian podaje podciśnienie 0 i -0,8 .
jeżeli jeszcze brakuje jakiegoś bloku to zrobię
a co z tym zaworkiem na przegrodzie? mam go wymienić - jak tak to gdzie to można kupić (nowy) najlepiej z całym wężykiem do vacum- nie mogę nigdzie tego znaleźć.
1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnieniem
teraz to ci nie powiem ale wydaje mi sie ze ten bialo-czarny zaworek jakis czas temu wywalilem u siebie na tydzien i nie bylo problemow z doladowaniem i moca auta. Moim zdaniem cos masz nie tak z pompą vaq. Niepotrzbenie usilujesz tez sie czepiac tych wartosci mierzonych vakuometrem na wezykach to nie jest tak ze zawsze musi byc dana wartosc w kazdym takim aucie z tym samym silnikiem. Inne skrecenie sztangi i tez musi ECM inaczej wysterowywac N75 a co za tym idzie inne podcisnienie. Chyba ze tak jak juz bylo wspominane masz jakis problem z serwem hamulcowym i zaworkiem na tym grubym wezu od vaq do serwa.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnieniem
mi właśnie chodzi o ten zaworek na grubym wężu od pompy vakum do serwa puszcza on w obie strony- w jedną normalnie całą średnicą (do vaq) a w drugą tylko trochę ale przepuszcza.
gdzie można kupić taki zaworek łącznie z wężem?
a co z tym skręceniem sztangi może tu jest coś nie tak? może muszę ją podregulować?
z tego co kolega sztomel pisał to sztanga po odpaleniu na jałowym powinna iść na maksa w górę a u mnie nie idzie w związku ze zbyt małym podciśnieniem podawanym przez n75 .
z tego co napisałeś to po przeregulowaniu sztangi może zmienić się wysterowanie n75 przez ecu a co za tym idzie wartość podciśnienia? czy dobrze rozumiem?
gdzie można kupić taki zaworek łącznie z wężem?
a co z tym skręceniem sztangi może tu jest coś nie tak? może muszę ją podregulować?
z tego co kolega sztomel pisał to sztanga po odpaleniu na jałowym powinna iść na maksa w górę a u mnie nie idzie w związku ze zbyt małym podciśnieniem podawanym przez n75 .
z tego co napisałeś to po przeregulowaniu sztangi może zmienić się wysterowanie n75 przez ecu a co za tym idzie wartość podciśnienia? czy dobrze rozumiem?
Re: 1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnie
W manualu wartość 1948mbar pojawia się w mapie przy 1900rpm
Nic dziwnego że zawór zbija ciśnienie (bo od tego jest) jak taka mapa tam jest, albo zafałszowane są wskazania ECU. U ciebie ciśnienie idzie po mapie, tylko ta mapa ma dziwne wartości. Przekoduj na manual i zobacz czy jest inaczej.
Coś w tych logach nie tak (no może automat tak ma) ale zadana wartość 1948mbar (Specified MAP) pojawia się dopiero przy 2800rpm?
Program w ECU jakiś dziwny, albo ten czujnik atmo w ecu uwalony??
Nic dziwnego że zawór zbija ciśnienie (bo od tego jest) jak taka mapa tam jest, albo zafałszowane są wskazania ECU. U ciebie ciśnienie idzie po mapie, tylko ta mapa ma dziwne wartości. Przekoduj na manual i zobacz czy jest inaczej.
Coś w tych logach nie tak (no może automat tak ma) ale zadana wartość 1948mbar (Specified MAP) pojawia się dopiero przy 2800rpm?
Program w ECU jakiś dziwny, albo ten czujnik atmo w ecu uwalony??
1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnieniem
ostatnio robiłem loga z manualem tylko nie była to typowa jazda z pedałem w podłodze:
Grupa 011: http://vaglog.pl/log_198165.html" onclick="window.open(this.href);return false;
zadana wartość 1948 prawdopodobnie pojawia się dlatego dopiero przy 2800 ponieważ ja nie mogę od razu wcisnąć pedału w podłogę ze względu na kick-down.
mam skrzynie AG4 nie mam tiptronica.
chyba że jest jakiś sposób żeby kick-down nie zadziałał to zrobię logi jeszcze raz.
czy ten czujnik atmo można jakoś sprawdzić? kilka razy już robiłem logi i nie widziałem żeby było inaczej niż 1000 1010 1020.
Grupa 011: http://vaglog.pl/log_198165.html" onclick="window.open(this.href);return false;
zadana wartość 1948 prawdopodobnie pojawia się dlatego dopiero przy 2800 ponieważ ja nie mogę od razu wcisnąć pedału w podłogę ze względu na kick-down.
mam skrzynie AG4 nie mam tiptronica.
chyba że jest jakiś sposób żeby kick-down nie zadziałał to zrobię logi jeszcze raz.
czy ten czujnik atmo można jakoś sprawdzić? kilka razy już robiłem logi i nie widziałem żeby było inaczej niż 1000 1010 1020.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 175 gości