mk 4 tdi wali odma olej do coolera

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Xandar
Grupa Pomorze
Grupa Pomorze
Posty: 562
Rejestracja: czw lip 08, 2010 16:31
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: mk 4 tdi wali odma olej do coolera

Post autor: Xandar » sob gru 27, 2014 12:41

alli gattor pisze:zdjalem dzis przedni zderzak, wyczyscilem i obejrzalem dokladnie IC, czarna czesc zderzaka jest przetarta na wylot i kawalek aluminiowej obejmy IC rowniez. w tym miejscu jest tez widoczne nagromadzenie czarnej masy (olej z pylem czy cos) + po kilku godzinach znowu olej. rury mam zamiar obejrzec jutro. szukam juz nowej cholodnicy IC. jakies porady w sprawie rozbierania tego ustrojstwa?
dziekuje Xandar za szybka odpowiedz..
pozdrawiam

Ja bym dołożył trochę i zamiast standardowego IC zrobił FMIC. Ja tak zrobiłem ;) i nie narzekam



Awatar użytkownika
alex_7692
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 748
Rejestracja: sob sty 14, 2012 16:09
Lokalizacja: Grudziądz/ Toruń

mk 4 tdi wali odma olej do coolera

Post autor: alex_7692 » ndz gru 28, 2014 14:10

Xandar, Od czego założyłeś IC? Jaka jest różnica? Pewnie w upały się lepiej zbiera co?


Moje MKII http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=452768" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
Xandar
Grupa Pomorze
Grupa Pomorze
Posty: 562
Rejestracja: czw lip 08, 2010 16:31
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: mk 4 tdi wali odma olej do coolera

Post autor: Xandar » ndz gru 28, 2014 14:41

alex_7692 pisze:Xandar, Od czego założyłeś IC? Jaka jest różnica? Pewnie w upały się lepiej zbiera co?
Na obecną chwilę nie zrobiłem korekty softu więc mało mogę powiedzieć. Oprócz większej turbodziury to nic nie ma, powiem więcej na przełomie stycznia-lutego ;)



alli gattor
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pt gru 26, 2014 01:25

mk 4 tdi wali odma olej do coolera

Post autor: alli gattor » ndz gru 28, 2014 15:54

zdjalem IC polalo sie oleju tak ze 100 ml moze troche mniej, czy to normalne ze zbiera sie tam olej? IC wyglada wporzadku tylko ta aluminiowa obejma jest przetarta i w miejscu przetarcia sa slady cieknacego oleju. czy jest szansa na zalozenie nowej obejmy? czy trzeba caly IC wymienic? Xandar nie bede wymienial na FMIC, bo moj golfik ma juz prawie 250k za soba i nie ma co w niego wkladac wiecej niz konieczne. (mieszkam na barce i zawsze jest jakis inny wydatek zwiazany z zegluga).
pozdrawiam



Awatar użytkownika
Xandar
Grupa Pomorze
Grupa Pomorze
Posty: 562
Rejestracja: czw lip 08, 2010 16:31
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: mk 4 tdi wali odma olej do coolera

Post autor: Xandar » ndz gru 28, 2014 18:09

alli gattor pisze:zdjalem IC polalo sie oleju tak ze 100 ml moze troche mniej, czy to normalne ze zbiera sie tam olej? IC wyglada wporzadku tylko ta aluminiowa obejma jest przetarta i w miejscu przetarcia sa slady cieknacego oleju. czy jest szansa na zalozenie nowej obejmy? czy trzeba caly IC wymienic? Xandar nie bede wymienial na FMIC, bo moj golfik ma juz prawie 250k za soba i nie ma co w niego wkladac wiecej niz konieczne. (mieszkam na barce i zawsze jest jakis inny wydatek zwiazany z zegluga).
pozdrawiam
Olej w IC bez separatora to normalna rzecz. Póki nie zamontujesz takiego małego ustrojstwa będzie tam Olej.
Wymień to co masz nieszczelne i jeździj najlepiej niech ktoś sprawdzi ci szczelność i wymieni co konieczne.

Odgłosy nieszczelności słychać po przez dodanie gazu i charakterystyczny syk.



alli gattor
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pt gru 26, 2014 01:25

mk 4 tdi wali odma olej do coolera

Post autor: alli gattor » ndz gru 28, 2014 19:05

Xandar dzieki za pomoc, twoje posty byly naprawde pomocne. znalazlem juz IC teraz musze tylko go jakos odebrac.
dziekuje raz jeszcze



Awatar użytkownika
Xandar
Grupa Pomorze
Grupa Pomorze
Posty: 562
Rejestracja: czw lip 08, 2010 16:31
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: mk 4 tdi wali odma olej do coolera

Post autor: Xandar » ndz gru 28, 2014 19:26

alli gattor pisze:Xandar dzieki za pomoc, twoje posty byly naprawde pomocne. znalazlem juz IC teraz musze tylko go jakos odebrac.
dziekuje raz jeszcze
http://fmic.pl/inne/253-oil-catch-tank.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeżeli chcesz mieć czysty układ to polecam ten.
Dobrze sprawdziłeś IC ? żeby nie było, że kupiłeś niepotrzebnie jak może być coś w rurach dolotowych.



alli gattor
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pt gru 26, 2014 01:25

mk 4 tdi wali odma olej do coolera

Post autor: alli gattor » ndz gru 28, 2014 22:59

rury sa ok tylko maly wyciek przy uszczelce od strony zderzaka gdzie jest lekko przytarta i odgieta obejma IC. myslalem czy by nie sprobowac tego jakos naprawic, ale nie bede kombinowal bo bedzie mnie to kosztowalo wiecej jak mi turbo kleknie. a gdzie sie ten zbiorniczek montuje? przed czy za IC?



Awatar użytkownika
Xandar
Grupa Pomorze
Grupa Pomorze
Posty: 562
Rejestracja: czw lip 08, 2010 16:31
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: mk 4 tdi wali odma olej do coolera

Post autor: Xandar » pn gru 29, 2014 03:58

Zbiornik montujesz pod maską tam gdzie odma jest wyprowadzana z silnika odpinasz wężyk i montujesz filtr i dalej łączysz żeby między wyprowadzeniem węża odmy a odpływem był ten separator. Na forum wiele info na temat montażu. ;-)



alli gattor
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pt gru 26, 2014 01:25

mk 4 tdi wali odma olej do coolera

Post autor: alli gattor » czw sty 01, 2015 18:09

zalozylem IC (nissens)90 euro trwalo to troche bo czujnik byl inny, ale jak sie okazalo jest tam plastikowa nakladka ktora mozna dopasowac rozna srednice czujnika.najwiecej problemu sprawily mi te metalowe obejmy na wezach. ale koniec koncow udalo sie, z 2 godziny zrobilem calosc. autko smiga, nie slychac zadnych swistow ani gwizdow:), nastepne co to zaloze ten zbiorniczek do zbierania oleju.
Pozdrawiam I dziekuje za pomoc



Awatar użytkownika
-=RAFAL=-
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 594
Rejestracja: wt wrz 01, 2009 00:23
Lokalizacja: Piastów
Kontakt:

mk 4 tdi wali odma olej do coolera

Post autor: -=RAFAL=- » pn mar 16, 2015 22:01

Witam
miałem dokładnie to samo - w całym dolocie sporo oleju, wszystkie rury zasyfione.
zdemontowałem wszystko co się dało, porządnie umyłem i całość zmontowałem na nowo
zamontowałem catch tank olia ale mam wrażenie że coś jest nie tak
zamontował jak na fotce niżej czyli z dekla dałem rurę do zbiorniczka a króciec z rurze dolotu zaślepiłem
Obrazek

wcześniej miałem zbiorniczek z dwoma króćcami i był wpięty szeregowo czyli z dekla zaworowego do zbiorniczka i ze zbiorniczka do dolotu ale słabo to działało bo rury były całe zawalone syfem a w zbiorniczku gromadziła się tylko woda. zmieniłem zbiorniczek na taki tylko z wejściem i całość syfu gromadzi się w zbiorniczku a czyste powietrze ulatnia się przez filterek

zauważyłem że przy takim połączeniu (jak na foto) auto zaczęło więcej palić
czy to normalne? i czemu tak się dzieje? a może to tylko mi się wydaje?
przy dłuższej jeździe ok 60km w miarę ze stałą prędkością wzrostu spalania nie zauważyłem, natomiast przy krótkich dystansach ok 5km wzrosło o ok litra



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 157 gości