Dziwne zachowanie silnika AHF, drgawki!!!!
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Dziwne zachowanie silnika AHF, drgawki!!!!
Mam pytanie czy z tom nierówną pracą silnika zaznaczam obiawy są znaczniejsze na zimnym silniku moze mieć zwiazek pulsowanie światel i skaczący napinacz paska wielorowkowego napinacz sprzegiełoko alternatora i koło prowadzące są nowe a napinacz dalej skacze jak szalony i światła pulsója niewiem dlaczego tak jest.Pozdrawiam
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: ndz kwie 07, 2013 20:55
Re: Dziwne zachowanie silnika AHF, drgawki!!!!
Koledzy jeżeli szarpie wam silnik podczas hamowania przy światłach (oczywiście na ciepłym silniku), to odepnijcie impulsator. Jeżeli przestało szarpać to macie wadliwy sterownik. Mój był akurat AHF Golf 4 sterownik 038906018J. Sprawę załatwił sterownik 038906018GQ . Inne raczej odpadają, wyminiłem już chyba trzy inne (nie licząc dwumasy, poduszek silnika, pompy wtryskowej, wtrysków, dużo wieczorów nieprzespanych ) tylko ten ma poprawione sterowanie silnika. Bosch spaprał sterowniki w początkowej fazie produkcji. Mam nadzie, że rozwiązałem tę przeklętą zagadkę Trzymajcie się fani tdi!
Dziwne zachowanie silnika AHF, drgawki!!!!
Czy miał ktoś takie objawy, że na luzie delikatnie co jakiś czas nie regularnie czuć podrygnięcie, chodzi normalnie i za jakiś czas znowu coś podrygnie. Wymieniłem komplet sprzęgła, koła dwumasowego i łożysko oporowe i jest tak samo, wcześniej przed wymianą było bardziej odczuwalne bo mi całe drzwi drgały . Dziwne jest natomiast to, że po wciśnięciu sprzęgła nie podryguje . Innych objawów ani niepokojących dźwięków nie zauważyłem.
-
- ->|<-
- Posty: 1750
- Rejestracja: sob mar 20, 2010 16:44
- Lokalizacja: northern
Dziwne zachowanie silnika AHF, drgawki!!!!
Prawie potwierdzam, już któryś raz się przewija ta informacja i z czasem może u siebie spróbuję.wojciechzycz1 pisze:Sprawę załatwił sterownik 038906018GQ
sebo77 Naucz się polskiego proszę, bo nawet nie czytam "tego czegoś".
Kupię:
- HBM'y,
- W8 pod szyber,
- kratki nawiewów z Bory.
" What does the World, mean to You ? "
- HBM'y,
- W8 pod szyber,
- kratki nawiewów z Bory.
" What does the World, mean to You ? "
Re: Dziwne zachowanie silnika AHF, drgawki!!!!
Potwierdzam. Też długi czas walczyłem z tym problemem i teraz jest ok. Pompa wtryskowa, koło dwumasowe nie pomogły, a wymiana sterownika od razu.wojciechzycz1 pisze:Koledzy jeżeli szarpie wam silnik podczas hamowania przy światłach (oczywiście na ciepłym silniku), to odepnijcie impulsator. Jeżeli przestało szarpać to macie wadliwy sterownik. Mój był akurat AHF Golf 4 sterownik 038906018J. Sprawę załatwił sterownik 038906018GQ . Inne raczej odpadają, wyminiłem już chyba trzy inne (nie licząc dwumasy, poduszek silnika, pompy wtryskowej, wtrysków, dużo wieczorów nieprzespanych ) tylko ten ma poprawione sterowanie silnika. Bosch spaprał sterowniki w początkowej fazie produkcji. Mam nadzie, że rozwiązałem tę przeklętą zagadkę Trzymajcie się fani tdi!
And remember respect is everything! VCDS 18.5.2, BDM , liczniki grupa VAG (od najstarszych do najnowszych).
Re: Dziwne zachowanie silnika AHF, drgawki!!!!
Odswieze temat
Golf iv 1,9 alh 303 tys przelotu:
Gdy odpalam rano silnik drga na biegu jalowym po dodaniu lekko gazu mija i za chwile znow drga
Na cieplym silniku zdarza to sie rzadko
I teraz czy to wina brudnego nastawnika czy dwumasy?3 lata temu oddawalem pompe do sprawdzenia a te drgania zaczely sie na jesien w chlodniejsze dni
Golf iv 1,9 alh 303 tys przelotu:
Gdy odpalam rano silnik drga na biegu jalowym po dodaniu lekko gazu mija i za chwile znow drga
Na cieplym silniku zdarza to sie rzadko
I teraz czy to wina brudnego nastawnika czy dwumasy?3 lata temu oddawalem pompe do sprawdzenia a te drgania zaczely sie na jesien w chlodniejsze dni
Dziwne zachowanie silnika AHF, drgawki!!!!
Chyba bym zaczal od nastawnika.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Dziwne zachowanie silnika AHF, drgawki!!!!
Odlaczylem dzis impulsator ze skrzyni biegow i nic sie nie zmienilo auto nadal drzy. Wiec nastawnik mozna wykluczyc?
Edit: w czasie drgan obroty skacza 880-924(gdy jest ok trzyma rowno 903) a dawka paliwa skacze od 2,0 do 4,8 mg
Edit: w czasie drgan obroty skacza 880-924(gdy jest ok trzyma rowno 903) a dawka paliwa skacze od 2,0 do 4,8 mg
Dziwne zachowanie silnika AHF, drgawki!!!!
Czyli nadal nastawnika nie można wykluczyć, bo dawka skacze. Ja bym zaczął od próby ustawienia dawki i sprawdził dokładnie kąt wtrysku.
And remember respect is everything! VCDS 18.5.2, BDM , liczniki grupa VAG (od najstarszych do najnowszych).
Dziwne zachowanie silnika AHF, drgawki!!!!
Kat wtrysku ustawilem na 48,a dawka wynosi 3,2.
A nie jest tak ze sterownik probuje wyrownac prace silnika i dlatego wtedy dawka skacze?
Bo spotkalem sie z takim czyms juz w dieslach francuskich(co prawda nowsze modele).
Powalcze z tym w weekend bo auto ma ponad 303 tys przelotu wiec do sprzegla i tak trzeba zajrzec
A nie jest tak ze sterownik probuje wyrownac prace silnika i dlatego wtedy dawka skacze?
Bo spotkalem sie z takim czyms juz w dieslach francuskich(co prawda nowsze modele).
Powalcze z tym w weekend bo auto ma ponad 303 tys przelotu wiec do sprzegla i tak trzeba zajrzec
Dziwne zachowanie silnika AHF, drgawki!!!!
Mam dokładnie takie same problemy po zmianie pompy na 107J (nówka). Wydaje się że sterownik zbyt agresywnie próbuje stabilizowany obroty przez duże zmiany dawki.
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Dziwne zachowanie silnika AHF, drgawki!!!!
Stawiam reczej na winę dwumasu ...choć objawy są podobne w obu przypadkach .Winę nastawnika można szybko wykluczyć odkręcając go z pompy i sprawdzając od spodu ...jak na wystających od spodu końcówkach gwintu 4 szpilek widać "przyczepione " opiłki ,to raczej winny jest zawalony nimi nastawnik ...jak nie widać żadnych sladów opilków ,to ewidentnie nastawnik jest czysty i winny jest dwumas
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
Dziwne zachowanie silnika AHF, drgawki!!!!
No a co powiesz na moje telepawki? Jedna pompa to 107D z tłoczkiem od R988 (nastawnik czysty), a druga - całkowicie nowa 107J.
Na zmodzonej 107D telepało mniej. Na 107J - bardziej. Na starej zużytej ori pompie AFN - w ogóle. Bardzo prosto obstawić jest dwumas, ale dlaczego problem pojawił się wraz ze zmianą pompy ?
Oczywiście cały rozrząd jest w porządku - nowe wszystkie koła pasowe, wzmocniony pasek oraz napinacz od AHH, problem z czopem wału wykluczony (fabrycznie nowy wał)
Na zmodzonej 107D telepało mniej. Na 107J - bardziej. Na starej zużytej ori pompie AFN - w ogóle. Bardzo prosto obstawić jest dwumas, ale dlaczego problem pojawił się wraz ze zmianą pompy ?
Oczywiście cały rozrząd jest w porządku - nowe wszystkie koła pasowe, wzmocniony pasek oraz napinacz od AHH, problem z czopem wału wykluczony (fabrycznie nowy wał)
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Dziwne zachowanie silnika AHF, drgawki!!!!
Raczej normalne...często po modach gdzie podlewamy paliwem ,wymieniajac tłoczek z 10 na 11mm ,czy całą pompę na ori 107J ,kończy się własnie jakimiś telepawkami ,których na ori pompie nie było ...tak niestety moze się dziać i czesto się dzieje ,bo każda taka zmiana wymagała by zmiany map w ecu ,które zostały napisane pod ścisle okreslone graty ,czyli pompę,falę , nastawnik czy wtryski .Zmieniajac choćby jeden z tych elementów trzeba się liczyć że mogą dziać się takie rzeczy .Spróbuj założyć ECU z auta gdzie w orginale śmiga 107 J podejrzewam że wszystkie szarpania znikną.Co do objawów dwumasu ,to mnie wystarczy opis ,który jest aż nadto charkterystyczny ...."przy dojezdzaniu do świateł telepie,po dodaniu gazu przestaje,dzieje się to nie zawsze "....w takim przypadku raczej nie mam najmniejszych wątpliwości że przyczyną na 100% jest koło dwumasowe Nastawnik zawalony opiłkami zwykle objawia się szarpaniem w podobnym zakresie obrotów na 5 i 4 biegu ,wtedy jeszcze można go zdiagnozować odpianając wtyczkę impulsatora ,bo zwykle przestaje szarpać ...w miarę gdy coraz bardziej zawalają go opilki szarpanie sie nasila i jest już na kazdym biegu ,dochodzi do tego "przebieranie " obrotów na biegu jałowym i wtedy odpinanie impulsatora już nic nie daje ....po zdjęciu takiego nastawnika opiłki widać juz od spodu na szpilkachAndrzejP4 pisze:a co powiesz na moje telepawki?
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 217 gości