Różnica silników AFN

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10581
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Różnica silników AFN

Post autor: doggie » śr lip 06, 2011 15:37

nie wiem czy to prawda ale słyszałem że ASV jest lepszy, że ma mocniejszy słupek, wydajniejszą pompę, wtryski i turbosprężarkę ale oczywiście nie będę się sprzeczał ze specjalistami :gora:



arwam

Różnica silników AFN

Post autor: arwam » śr lip 06, 2011 18:57

i dobrze słyszałeś



Awatar użytkownika
21Golfista21
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 717
Rejestracja: ndz lut 15, 2009 14:00
Lokalizacja: Strzelin

Re: Różnica silników AFN

Post autor: 21Golfista21 » czw gru 18, 2014 16:59

Witam, podpowie ktoś czy dół z silnika z PD podejdzie mi do bloku 1Z? lub może sam blok jest taki sam?


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=351409 nowy nabytek
to nie, że ja się boję prędkości to prędkość boi się mnie :D

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Różnica silników AFN

Post autor: Michał_1977 » czw gru 18, 2014 17:57

21Golfista21 pisze:Witam, podpowie ktoś czy dół z silnika z PD podejdzie mi do bloku 1Z? lub może sam blok jest taki sam?
Całkiem inna konstrukcja silnika,nic nie podejdzie :?


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
stefano189
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 789
Rejestracja: śr gru 15, 2010 15:15
Lokalizacja: Gliwice

Różnica silników AFN

Post autor: stefano189 » pt gru 19, 2014 12:31

21Golfista21 pisze:Witam, podpowie ktoś czy dół z silnika z PD podejdzie mi do bloku 1Z?

Spasuje na 100% doł z dowolnego PD z czapką z nowszych VP ( ASV, AHF, ALH ). 1Z nie podejdzie, bo ma inne szerokości panewek, inne jest mocowanie czujnika położenia wału.


MK3 bon jovi TDI + FMIC + heble R32 + 280 mm rear + 216-tki + VKLR + kolektor SDI+ 051C + "11 mm"
WYNIK :D = --- PS / --- Nm

LINK do mojego mk3 --->> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=462883
Zapraszam --> https://www.facebook.com/asostefan" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek

Awatar użytkownika
VW_seller
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2625
Rejestracja: sob cze 21, 2014 09:33
Lokalizacja: okolice kutna

Różnica silników AFN

Post autor: VW_seller » sob gru 20, 2014 09:36

ja w asv miałem turbine taką jak w afn vnt15 ,w alh tak samo vnt 15 wiec to byly ori suszarki do tych silników


naprawa Smartfonów Telefonów,pc, laptopy tablety, diagnostyka vag, delphi itp actia multidiag PRO. serwis vag i innych samochodów wymiana podzespów oraz modyfikacje . regeneracja lub naprawa pomp vp37 wtryskow vp pompo wtrysków pd oraz CR . proszę pisać na priv

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Różnica silników AFN

Post autor: Michał_1977 » ndz gru 21, 2014 08:31

VW_seller, tylko jest jeden szczegół,otóż ASV,ALH mają suszarki zespolone z kolektorem,a AFN nie :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
wojtas83
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: ndz sty 13, 2013 20:40

Różnica silników AFN

Post autor: wojtas83 » ndz gru 21, 2014 19:38

stefano189, dobrze prawi. Jeśli chce się zbudować naprawdę mocnego VP TDI to można złożyć taką hybrydę. Natomiast jeśli pomodzić w granicach rozsądku to w nowszych konstrukcjach ( ASV, ALH i AHF) korby potrafią się giąć, natomiast w starszych sprawdzonych 1Z, AHU, AFN to zjawisko raczej nie występuje.


Obrazek

Awatar użytkownika
VW_seller
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2625
Rejestracja: sob cze 21, 2014 09:33
Lokalizacja: okolice kutna

Re: Różnica silników AFN

Post autor: VW_seller » pn gru 22, 2014 15:59

Michał_1977 pisze:VW_seller, tylko jest jeden szczegół,otóż ASV,ALH mają suszarki zespolone z kolektorem,a AFN nie :bajer:
ano chyba ,że tak :)


naprawa Smartfonów Telefonów,pc, laptopy tablety, diagnostyka vag, delphi itp actia multidiag PRO. serwis vag i innych samochodów wymiana podzespów oraz modyfikacje . regeneracja lub naprawa pomp vp37 wtryskow vp pompo wtrysków pd oraz CR . proszę pisać na priv

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Różnica silników AFN

Post autor: Sztomel » czw gru 25, 2014 21:01

ASV i AHF - no cóż. AHF ma pewny defekt, którego źródła nie można do tej pory jednoznacznie wyczuć - trzęsawki przy hamowaniu i dojeżdżaniu np. do świateł - temat obszerny na tym forum i jak na razie bez konkretnej diagnozy. ASV w zasadzie bez wad. ALH - niektórzy narzekają na nadmierne spalanie - ja nie i cieszę się, że go mam dlatego, że te silniki pracują najaksamitniej z gamy AHF, AGR i ASV mimo, że ASV jest praktycznie najnowszą jednostką z tych wymienionych a przecież to bliźniaki z odmiennymi wtryskiwaczami i sterownikami w ptzypdku AHF i ASV oraz osprzętem w przypadku AGR'a. Zanim kupiłem Golfa IV to miałem na uwadze silnik ARL bo był już montowany od 1999 roku ale niestety nie trafiłem - padło na G IV z silnikiem ALH i mimo, że ma tylko 90 KM ale za to turbo ze zmienną geometrią to byłem usatysfakcjonowany - nie chciałem AGR'a z turbo z WG.


Obrazek

Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Re: Różnica silników AFN

Post autor: JABcok20 » pt gru 26, 2014 00:56

AFN z passata b5 ma na pewno inne mocowanie pompy wodnej. Idzie to przespawać.


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Awatar użytkownika
VW_seller
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2625
Rejestracja: sob cze 21, 2014 09:33
Lokalizacja: okolice kutna

Re: Różnica silników AFN

Post autor: VW_seller » pt gru 26, 2014 07:32

JABcok20 pisze:AFN z passata b5 ma na pewno inne mocowanie pompy wodnej. Idzie to przespawać.
słupki sa takie same , tylko ten osprzet co do silnika przykrecony jest inny ,wiem bo taki silnik wsadzaliśmy do golfa III i wszystko to samo po za osprzetem ,wiskoza i inne głupoty.


naprawa Smartfonów Telefonów,pc, laptopy tablety, diagnostyka vag, delphi itp actia multidiag PRO. serwis vag i innych samochodów wymiana podzespów oraz modyfikacje . regeneracja lub naprawa pomp vp37 wtryskow vp pompo wtrysków pd oraz CR . proszę pisać na priv

brabus124
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: pn gru 26, 2011 00:27
Silnik: 1Z

Różnica silników AFN

Post autor: brabus124 » czw sie 20, 2015 20:48

VW_seller, W ALH była inna VNT15 niż w AFN. To że na obu turbosprężarkach pisze vnt15 to nie znaczy że są takie same. W ALH były 1749v - większe vnt15. Jest dużo wydajniejsza, dlatego afn +216 + chip robi 140KM-145KM a ALH +216+ chip = 145-155KM


Na sprzedaż turbo garrett gt1549s (WG)pod montaż w vw 1z na moce 150-160KM lub model na moc ok. 160-170KM. info priv
Na sprzedaż wałek 28E SDI i 28D- AAZ

Awatar użytkownika
VW_seller
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2625
Rejestracja: sob cze 21, 2014 09:33
Lokalizacja: okolice kutna

Różnica silników AFN

Post autor: VW_seller » śr wrz 02, 2015 19:48

nie tylko słupki silników się różnią ale równiez osprzęt ,np w golfie mk3 map sensor jest w ecu gdzie w paskach b5 map sensor jest juz na weżu oraz posiada zupełnie inny sterownik silnika inną przepływke chyba bosch-a z wkładem .w mk3 były jeszcze pierburgi . nie które róznią się też pompą wtryskową ale tylko dekielkiem od tłoczka dynamicznego kąta wtrysku oraz czasami mają inne flansze od turbo ale to detale :grin: .
arwam pisze:powiedziałbym że najbardziej udanymi są silniki ASV i AHF oraz pochodne
nie zgodze się z tym , pompy szybciej padają(luz na wałku ,gorzej ustawic kąt wtrysku bo na fasolkach itp ) i jest problem z elektroniką tych silników gdzie w starym afn była jeszcze stara pompa .luzy na wału bywały rzadko i kąt wtrysku ustawić jest łatwo . ecu nie świrowało jak w tych asv.ahf gdzie po jakimś przebiegu trzeba robić korekte w programie żeby odpalał na ciepłym silniku . do tego miska stalowa i pokrywa zaworów stalowa ,gdzie w asv.ahf aluminium :?
adam.g pisze:Czy można zamontować silnik AFN z Passata do Golfa?
zależy z jakiego ,z paska b5 do mk3 golfa nie zbyt pasuje . z paska b4 seata toledo 1 cordoby 1 ibizy 1 pasuje p&p z leona na bank nie pasuje bo chyba nie było tam takiego silnika , słupki asv i ahf można wsadzić do afn-a po paru przeróbkach . jak mi sie coś przypomni do dopisze


naprawa Smartfonów Telefonów,pc, laptopy tablety, diagnostyka vag, delphi itp actia multidiag PRO. serwis vag i innych samochodów wymiana podzespów oraz modyfikacje . regeneracja lub naprawa pomp vp37 wtryskow vp pompo wtrysków pd oraz CR . proszę pisać na priv

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 72 gości