Cieknące węże od układu chłodniczego...

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

majuDJ
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: ndz sty 16, 2011 00:30

Cieknące węże od układu chłodniczego...

Post autor: majuDJ » sob gru 20, 2014 19:00

Mam problem z przeciekającymi wężami okładu chłodzenia w silniku 1.9TDI AHF.
Mianowicie cieknie z węża oznaczonego czerwoną obwódką na zdjęciu od spodu, i ścieka w pewne miejsce na silniku pokazane na zdjęciu nr 2. Na tym wężu nie jest oryginalny zacisk. Wystarczyło lekko poluzować zacisk i ciekło jak z kapiącego kraju. Poprawiłem wąż i dokręciłem go na maxa ile się dało, ale to nie pomogło. Mianowicie na trzecim zdjęciu ściśnięciu węża w oznaczony miejscu zaczął tryskać pod ciśnieniem płyn z miejsca zaznaczonego obwódką. Wydaję mi się, że zacisk fabryczny dobrze zaciska. Nie wiem czemu takie objawy są. Co radzicie?

Obrazek

Obrazek

Obrazek



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Cieknące węże od układu chłodniczego...

Post autor: italiano_83 » sob gru 20, 2014 19:29

Trzeba te węże pościągać i sprawdzić czy nie są spękane czy sparciałe, mogły zostać uszkodzone po tym jak je ktoś ściągał.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

majuDJ
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: ndz sty 16, 2011 00:30

Cieknące węże od układu chłodniczego...

Post autor: majuDJ » sob gru 27, 2014 16:14

Problem rozwiązany. Wszystkie opasy wymienione, węże były całe. Wycieków już brak. Niestety teraz po tym zabiegu mam drugi problem z strasznie wolno nagrzewającym się silnikiem



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Cieknące węże od układu chłodniczego...

Post autor: Sztomel » ndz gru 28, 2014 01:15

Teraz weź Vaga i porównaj temperatury z G62 - w 01 Engine, grupa 007 i od razu też w 17 Instruments, grupa 003 - w obydwu grupach jeśli temperatura jest taka sama lub zbliżona z tolerancją +/-5*C to masz termostat do wymiany jeśli wskazuje zaniżone odczyty. Przykładowo - odczytujesz temp. w 01 Engine, grupa 007 - i w kolumnie Coolant temp. masz +75 a w tym samym czasie w 17 Instruments w grupie 003 masz +90*C to masz walnięty czujnik G62/G2 a jeśli temperatury są zbliżone to termostat do wymiany.


Obrazek

Awatar użytkownika
Adek99
_
_
Posty: 991
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 14:26
Lokalizacja: Lubelskie
Kontakt:

Re: Cieknące węże od układu chłodniczego...

Post autor: Adek99 » ndz gru 28, 2014 01:27

Sztomel teraz to i ja nie rozumiem. To jakie mają być te temp? Oczywiście mówisz żeby sprawdzać na rozgrzanym silniku?



Awatar użytkownika
ja4rqu
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 635
Rejestracja: czw kwie 22, 2010 15:14
Lokalizacja: Okolice Przemyśla

Cieknące węże od układu chłodniczego...

Post autor: ja4rqu » ndz gru 28, 2014 10:43

chodzi o to że, np po 20 km jazdy powinieneś mieć bezwzględnie rozgrzany silnik. Patrzysz w vaga w instruments i tam masz 70 stopni, w engine również pokazuje 70 stopni (+/- 5) więc termostat do wymiany, jeżeli w instruments masz np 60 a w engine 80-90 tzn że masz czujnik do wymiany.



majuDJ
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: ndz sty 16, 2011 00:30

Cieknące węże od układu chłodniczego...

Post autor: majuDJ » ndz gru 28, 2014 19:45

Termostat wymieniałem 5000km na Wahlera. Możliwe żeby tak nagle padł? Ile taki czujnik G2/62 kosztuję i jaki ma oznaczenia żeby kupić nowy w ASO, lub jakiś dobry zamiennik.
Przez 15minut chodzenia na wolnych obrotach i ogrzewaniu na maxa przy średnim nawiewie temperatura na wskazówka nawet nie drgnęła. Wąż górny który jest po prawej stronie ciepły, obudowa plastikowa silnika można powiedzieć, że zimna. Czyli na 99% termostat?
Temperatura otoczenia -4stopnie. Dodam że godzinę wcześniej przejechałem autem z 20km więc płyn nie był zmrożony.


UWAGA
Wczoraj przejechałem trasę Zakopane - Kraków -Rzeszów - Jarosław i ani razu temperatura nie spadła poniżej pionu. Nawet w korkach na Zakopiance, czy też po przejeździe autostradą A4. Temperaturę też w miarę złapał szybko. Możliwe żeby po 700km termostat się odwiesił lub coś samo się naprawiło? Zapowietrzony układ? Dziś przejechałem trasę 90km, silnik osiągnął temperaturę 90 stopni po około 9km spokojnej jazdy przy temperaturze 2 stopni C, ani razu temperatura podczas tej trasy nie spadła :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 251 gości