ajm mk4 dziwna praca silnika

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

ajm mk4 dziwna praca silnika

Post autor: Detektor » pt gru 05, 2014 20:37

Adi wwl pisze:A jak chodzi silnik to na vagu pokazuje który cylinder odstaje od reszty.?
Mozna to ocenić po pracy wtrysków w blokach pomiarowych ale to nie jest rzetelny pomiar. To moze być tylko
wskazówką ze moze być coś nie tak. Nie ma to jak bezpośredni pomiar kompresji przez otwór świec w głowicy.


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

ajm mk4 dziwna praca silnika

Post autor: Sztomel » sob gru 06, 2014 03:39

Odpowiadając na powyższe pytanie napiszę tak : odczyt wartości dawek paliwa z grupy 013 na poszczególne cylindry daje odpowiedź (który lub które z cylindrów wykazują mniejszą sprawność a tym samym, które mogą mieć problemy z kompresją i/lub itd.) Patrzeć należy tylko na te cylindry, które wykazują wartość dużą dawki paliwa ale tylko te na plusie. Nie patrzmy na wysokie dawki z wartością ujemną bo te akurat cylindry wykazują lepszą sprawność nad tymi z dodatnimi. Nie ma takiego silnika, który pokazując nawet duże wartości na minusie wskazywałby zaniżoną sprawność danego cylindra. Np. wartości takie : -0,95, -0,195, 0.95, 1,95 wskazują, że tylko ostatni czyli czwarty i trzeci pompowtrysk wskazuje zaniżone wskazanie dawki wtryskiwanego paliwa do silnika a nie każde z nich i tylko tymi dwoma ostatnimi należy się zająć. Wartość ujemną, choćby nawet -2.05 mg/skok będzie zawsze pokazywał sprawny wtrysk a nie uszkodzony bo nigdy sterownik jakiegokolwiek silnika nie poda mniejszej dawki paliwa na konkretny cylinder o mniejszej sprawności niż na ten o większej a im sprawniejszy silnik tym i dawki są na minusie na dany cylinder. Pytam się kto wymyślił, że duże ujemne wartości dawek pokazują lejący wtrysk - pytam się jakim cudem - cylindry z dużą ujemną wartością pokazują nadal nadsprawny cylinder . Zatkany lub lejący wtrysk nadal będzie wskazywał cylinder o dodatniej wartości korekcji bo będzie wskazywał mniejszą sprawność tego cylindra itd.


Obrazek

mich77bor
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 319
Rejestracja: ndz gru 18, 2011 15:50
Lokalizacja: DW

ajm mk4 dziwna praca silnika

Post autor: mich77bor » pn gru 08, 2014 13:31

Moje logi :http://vaglog.pl/log_195630.html. Podejrzewam krzywe korby. Auto po dłuższym postoju puści bąka. Pompki sprawdzone, gniazda w dobrym stanie, uszczelki na pompkach nowe, nowa pompa vacum. Pozostało zdjęcie głowicy i pomiar wysokości korbowodów.


Sprzedam nową półkę nad radio

adamSA
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: sob wrz 15, 2007 17:23
Lokalizacja: Morąg

ajm mk4 dziwna praca silnika

Post autor: adamSA » śr gru 10, 2014 23:40

niestety pierscionek poleciał jeden tłok nad topiony :bigok: w niedługim czasie montuje drugi silnik tez ajm ;;dzięki za pomoc ,z dolotu nic nie poszło raczej zbiek okoliczności silnik miał swoje przelatane ,, dwumas przy okazji, silnik ,rozrząd :banghead: i coś jeszcze przy okazji doleci wienc spory wydatek


adamAS

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 247 gości