MK7 wypalanie filtra DPF

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
spwod
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: czw lip 09, 2009 19:49
Lokalizacja: Pomorze albo niepomoże ;D

MK7 wypalanie filtra DPF

Post autor: spwod » sob gru 28, 2013 21:55

Nie masz takiej kontrolki??? :shock:
Obrazek

stąd dalsze pytanie - skąd wiesz że wypalanie filtra DPF się zaczęło?


Nigdy nie dyskutuj z debilem, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem!

Awatar użytkownika
bmbl80
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 490
Rejestracja: sob sty 30, 2010 17:57
Lokalizacja: Wawa

MK7 wypalanie filtra DPF

Post autor: bmbl80 » ndz gru 29, 2013 08:49

Ano nie mam

Skąd wiem? Bo byłem z tym w serwisie. Do tego czuć charakterystyczny zapach i wiatrak chodzi z 20 min po wyłączeniu auta



Awatar użytkownika
spwod
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: czw lip 09, 2009 19:49
Lokalizacja: Pomorze albo niepomoże ;D

MK7 wypalanie filtra DPF

Post autor: spwod » ndz gru 29, 2013 10:25

Więc znowu coś zmienili :P


Nigdy nie dyskutuj z debilem, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem!

serdzio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: śr paź 29, 2014 18:15

MK7 wypalanie filtra DPF

Post autor: serdzio » wt gru 02, 2014 02:28

Witam co by nie zakładać nowego tematu to napisze tutaj. Posiadam Golfika Mk7 2.0 TDI. Przeczytałem z milion postów na temat dpf wypalania itd. I do tej pory nie wiem bo jedni piszą tak drudzy inaczej czy jak wzrosną mi obroty do 1k i zacznie się wypalanie (o ile to wypalanie bo auto potrafi mi trzymać 1k nawet na zimnym ale gdzieś czytałem ze w ten sposób się dogrzewa żeby uzyskać szybciej 90stopni ? ) i zgaszę auto to wypalanie dalej trwa czy zostało przerwane ? bo bardzo często wraz z podniesionymi obrotami na ciepłym silniku po zgaszeniu pracuje mi wentylator z reguły od 5 do 10 min. I pytanie z trochę innej beczki gdyż zakupiłem auto używane nie posiadam go od nowości ma ono skrzynie DSG czy każda ta skrzynia jest taka mułowata ze startu , wiadomo jak wcisnę w podłogę to i zerwie przyczepność ale jeździłem audi tt 2.0 fsi turbo w dsg i tam już ono się ładnie odpychało a to jedzie jak by chciało i nie mogło :)

Pozdrawiam :okej:



Awatar użytkownika
lupo4801
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: śr kwie 02, 2008 21:39
Lokalizacja: ROW

MK7 wypalanie filtra DPF

Post autor: lupo4801 » wt gru 02, 2014 18:17

Wypalanie dpf to warunek temperatura oleju 70st. Zwiększone odroty, praca wentylatorów, praca silnika twarda(drgania) kontrolki się nie świecą. Oczywiście zgaszenie silnika przerywa proces wypalania a kolejne odpalenie po uzyskaniu temp. będzie chciał dopalić. Zimny i wyższe obr. to tzw. dogrzewanie. W swoim sprawdzam programem kiedy było ostatnie dopalanie i +/- wiem kiedy następne ale to też uwarunkowane jest stylem jazdy, mój co około 500km.
Skąd jesteś?



serdzio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: śr paź 29, 2014 18:15

MK7 wypalanie filtra DPF

Post autor: serdzio » wt gru 02, 2014 19:41

Dzięki wielkie za odpowiedz. Jestem z Łodzi. Jak podepnę pod vcdsa to pokaże mi poziom zapełnienia filtra? To to już wiem pytanie teraz bardziej o ta skrzynie czy coś z nią nie tak czy specjalnie vw zrobiło tak żeby nie nadwyrężać układu ? Dodatkowo mam problem ze przy puszczeniu pedału hamulca nie idzie on płynnie do przodu tylko odrazu jak by ktoś puścił pedał sprzęgła :P Tak zrywa :grrr: Utrudnia to wjeżdżanie do garażu na milimetr :P Umówiłem sie do ASO z tym na następną środę , ale może ten typ tak ma ?



Awatar użytkownika
lupo4801
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: śr kwie 02, 2008 21:39
Lokalizacja: ROW

MK7 wypalanie filtra DPF

Post autor: lupo4801 » wt gru 02, 2014 19:59

Pokaże zapełnienie a na oil asch volume popiół. Co skrzyni nie pomoge, kiedyś robiłem adaptacje bo też świrowała ale inne objawy. AutoHold-u nie masz?



serdzio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: śr paź 29, 2014 18:15

MK7 wypalanie filtra DPF

Post autor: serdzio » wt gru 02, 2014 20:16

Mam ale to nie chodzi o autohold u mnie wyłączony jakoś bardziej denerwuje niż pomaga przynajmniej u mnie ;P



Kozicki
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 120
Rejestracja: sob mar 02, 2013 22:23
Lokalizacja: Rzeszów / Gorlice

MK7 wypalanie filtra DPF

Post autor: Kozicki » pn lip 20, 2015 08:11

Tutaj fajnie i prosto gość opisuje na czym polega wypalanie filtra DPF z grupy VW:

" onclick="window.open(this.href);return false;

A tutaj wypalanie na postoju:

" onclick="window.open(this.href);return false;

A tutaj niespodzianka :)

" onclick="window.open(this.href);return false;


VW Golf VII 1.6 TDI 5D Highline White http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=180&t=520185

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

MK7 wypalanie filtra DPF

Post autor: t0mal » wt lip 21, 2015 04:29

Oczywistą rzeczą jest to że DPF powinno się na dzień dobry wywalić, naiwni ci, którzy wierzą, że zbawią planetę.
Dobrą taktyką przedłużenia przetrwania tego wynalazku jest podłączenie diody pod instalację grzania lusterek albo tylnej szyby - podczas wypalania filtra DPF silnik jest maksymalnie obciążany, bo trzeba podnieść temperaturę spalin, dlatego włączane są zbędne odbiorniki prądu (bardzo ekologiczne) żeby przez alternator bardziej obciążyć silnik.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 153 gości