stuki przy walku rozrzadu TDI

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

stuki przy walku rozrzadu TDI

Post autor: italiano_83 » sob lis 29, 2014 19:50

Ten dźwięk wyraźnie milknie po chwil, więc to nie może być nic z osprzętu, ani przytarty wałek, bo wtedy słychać było by ten dźwięk cały czas.
Jakiej firmy zostały wymienione szklanki ? To można samemu sprawdzić, wystarczy ściągnąć pokrywę zaworów i przez drewniany kołek mocno naciskać na szklanki czy któraś się zapadnie.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

daniel23584
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: sob sie 06, 2011 11:38

Re: stuki przy walku rozrzadu TDI

Post autor: daniel23584 » sob lis 29, 2014 20:03

A czemu jak jest mroz to klepanie trwa dluzej? Szklanki INA


ALH -> 205 -> soft

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

stuki przy walku rozrzadu TDI

Post autor: italiano_83 » sob lis 29, 2014 20:18

daniel23584 pisze:A czemu jak jest mroz to klepanie trwa dluzej? Szklanki INA
Dłużej olej dopływa.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
daniel.wwe
TDI PoweR
TDI PoweR
Posty: 752
Rejestracja: wt lip 05, 2011 14:04

Re: stuki przy walku rozrzadu TDI

Post autor: daniel.wwe » sob lis 29, 2014 20:25

Ja tez uwazam ze to popychacze... moze gniazda wyrobione? To nie moze byc jakas powazna usterka mechaniczna bo auto w zyciu by nie zrobilo 100 tys tylko juz dawno by sie wykrzaczylo. Powiedz kolezance niech jeszcze nagra odpalanie jak bedzie mroz.


“Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty dla szybkich kierowców”

daniel23584
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: sob sie 06, 2011 11:38

Re: stuki przy walku rozrzadu TDI

Post autor: daniel23584 » ndz lis 30, 2014 15:43

Dzisiaj w nocy na suwalszczyznie troche przymrozilo wiec jest nagranie z odpaleniem na mrozie. Podczas rozruchu bylo -9°, w nocy pewnie wiecej
" onclick="window.open(this.href);return false;


ALH -> 205 -> soft

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

stuki przy walku rozrzadu TDI

Post autor: italiano_83 » ndz lis 30, 2014 15:51

Czym ten silnik jest zalany ? 10w40 5w40 ?


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

daniel23584
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: sob sie 06, 2011 11:38

Re: stuki przy walku rozrzadu TDI

Post autor: daniel23584 » ndz lis 30, 2014 15:52

5W40


ALH -> 205 -> soft

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

stuki przy walku rozrzadu TDI

Post autor: italiano_83 » ndz lis 30, 2014 15:57

daniel23584 pisze:5W40
To spływa olej z kasatorow, bo nie ma bata żeby tak długo milkł silnik na 5w40 chyba, że wyjeżdżonej ponad 10kkm.
Czasami też tak klepie sprzęgło na alternatorze, ale to nie milknie. Ściągnąć pokrywę sprawdzić czy kasatory zostały faktycznie zmienione, sprawdzić krzywki wałka rozrządu czy któraś nie jest przytarta i sprawdzić kasatory czy się nie zapadają pod naciskiem.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

daniel23584
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: sob sie 06, 2011 11:38

Re: stuki przy walku rozrzadu TDI

Post autor: daniel23584 » ndz lis 30, 2014 16:16

Ale jakby byla krzywka przytarta to sam pisales ze wtedy klepanie nie milknie... a tutaj milknie, w temp roboczej tez klepania nie slychac. Popychacze na pewno byly zmienione na nowe bo zmienial je ojciec wlascicielki auta. Chyba ze ktorys z nowych byl trefny.


ALH -> 205 -> soft

lg1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: czw kwie 05, 2012 20:16

Re: stuki przy walku rozrzadu TDI

Post autor: lg1984 » pn gru 01, 2014 08:46

Gdzies tu na forum kiedys czytalem ze komus tez stukaly popychacze (tylko chyba bylo je slychac caly czas), zrobil przed zmiana oleju plukanke i to prawdopodobnie pomoglo, wiec moze i w tym przypadku by pomoglo



Awatar użytkownika
speedi93
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: śr paź 31, 2012 16:01
Lokalizacja: Jelenia Góra
Auto: Golf IV
Silnik: ALH+
Kontakt:

Re: stuki przy walku rozrzadu TDI

Post autor: speedi93 » pn gru 01, 2014 09:57

Podłączę się pod temat. W moim alh mam dokładnie takie samo klepanie... Jak temp. Jest powyżej zera to tez klepie ale przestaje po 3-5s po odpaleniu, a ostatnio przy - 7 klepało z 30-50s :'(


ALH + GTB17 + FMIC + WZM230 + 107J = 194HP 397Nm

daniel23584
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: sob sie 06, 2011 11:38

Re: stuki przy walku rozrzadu TDI

Post autor: daniel23584 » pn gru 01, 2014 12:52

Robiles cos w tym kierunku tzn wymiana popychaczy itp?


ALH -> 205 -> soft

przemlin
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 922
Rejestracja: wt sty 06, 2009 20:31
Lokalizacja: kwidzyn

stuki przy walku rozrzadu TDI

Post autor: przemlin » pn gru 01, 2014 13:20

Ja miałem takie stukanie na oleju 5w40 motul x-clean, zrobiłem płukanke licuy-moly, silnik tak nie stuka przy rozruchu już. Coś tam zastuka ale znacznie mniej, nie wiem czy to prawda ale wyczytałem gdzieś ze coś sie przytyka w pompie olejwej i dlatego zrobiłem płukanke. I jeszcze jedno po zrobieniu płukanki na korku wlewu oleju pojawił sie taki "szlam" olejowy koloru , nie wiem, stalowego??, a że mam nieszczelny korek wlewu to spłyneło troche tego "szlamu" tez po pokrywie zawórów jakby silniik coś wypluł, Na zegarach jest 270 tyś nie wiem czy orginalny.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 200 gości