Skąd wiesz że u ciebie też jest problem z zaworkiem zwrotnym w deklu nastawnika ? kolega dawidk92, miał z nim problem ,co zdiagnozowałem mu po logach dynamicznych bloku 004 ,gdzie widać jak pompa przestawia kąt wtrysku w czasie jazdy ...w jego przypadku widać był o ewidentnie że nie przestawia jak należy,za co zwykle odpowiada nie trzymający odpowiedniego cisnienia zaworek powrotny na nastawniku , co sobie sam sprawdził pózniej przy pomocy sprężarki i manometru .Wymiana osprzetu na chybił trafił ,bez upewnienia się co jest niesprawne ,to najdroższa metoda i w tym modelu ,prostego jak konstrukcja cepa auta ,metoda kompletnie bez sensu ,bo dobry spec od tego typu aut,znajdzie ci przyczynę nie domagania w kilkanaście minut przy pomocy vaga i kilku prostych testów Jęśli ci żle odpala ,to akurat zaworek powrotny na nastawniku ,na odpalanie nie ma praktycznie większego wpływuwoj_gothic pisze:Gdzie można kupić taki zawór i jako co go szukać ? Jakieś numery/ oznaczenia ?
[1Z] Ciężko odpala i brakuje mocy w okolicy 3k rpm.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
[1Z] Ciężko odpala i brakuje mocy w okolicy 3k rpm.
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
-
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: czw kwie 10, 2014 23:45
[1Z] Ciężko odpala i brakuje mocy w okolicy 3k rpm.
Spokojnie, spokojnie. Akurat odnośnie kupowania na zapas to ja jestem do tego niezbyt skory. Narazie pytam orientacyjnie. Chcę po prostu wiedzieć co i za ile. Tym bardziej, że kolega w moim wątku viewtopic.php?f=80&t=563466&p=6663538#p6663538" onclick="window.open(this.href);return false; przekierował mnie do tego tematu.
Munior jeśli możesz to spójrz w moje logi w ww. wątku. Dla mnie przynajmniej w większości to może nie wróżenie z fusów ale nie do końca znam zależności co od czego zależy. A co do speca od tego typu aut ...to próżno go szukać w mojej okolicy. Tym bardziej, że auta używam dzień w dzień.
Munior jeśli możesz to spójrz w moje logi w ww. wątku. Dla mnie przynajmniej w większości to może nie wróżenie z fusów ale nie do końca znam zależności co od czego zależy. A co do speca od tego typu aut ...to próżno go szukać w mojej okolicy. Tym bardziej, że auta używam dzień w dzień.
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
[1Z] Ciężko odpala i brakuje mocy w okolicy 3k rpm.
Spojrzałem na logi ...doładowanie trochę niedomaga ,przepływka w związku z tym przycina dawkę ...poza tym faktycznie masz ten sam problem z nieprzestawianiem kąta wtrysku w czasie jazdy ...lezy to u ciebie totalnie ,gorzej niż u kolegi dawidk92...także najprawdopodobniej też masz niesprawny zaworek powrotny na nastawniku ...wygląda jakby w ogóle nie trzymał cisnienia ,więc najprawdopodobniej po odkręceniu go ,będziesz mógł w niego dmuchnąć i puści ,co ewidentnie świadczy o jego niesprawnosci ,bo ma puszczać dopiero przy ok.4,5 bara .To ze nie przestawia prawidłowo kąta wtrysku ,może też być przyczyną lekkiego niedoładowania u ciebie ,bo paliwo nie spala się prawidłowo ,co na pewno ma wpływ na ilosc spalin ,a te jak wiadomo rozkręcają turbinę ...Co do twojego pytania o części ,to jako że od kilku lat" bawię "się z takimi pompami ,to mam tego trochę ,także mam każdą najdrobniejszą cześć do takiej pompywoj_gothic pisze:Munior jeśli możesz to spójrz w moje logi w ww. wątku.
Ostatnio zmieniony pt lis 28, 2014 23:32 przez munior, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
-
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: czw kwie 10, 2014 23:45
Re: [1Z] Ciężko odpala i brakuje mocy w okolicy 3k rpm.
W między czasie udało dorobić mi się klucz do tego zaworka. Ustami dmuchnąć nie idzie (jak rozumiem dmuchać należy od spodu ) . Z tego co czytam zaworek powinien utrzymywać do 4-5 barów czyli pozostaje sprawdzić sprężarką ile trzyma. Jeśli się mylę to mnie poprawcie.
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
[1Z] Ciężko odpala i brakuje mocy w okolicy 3k rpm.
Zaworek o którym mówimy ,jest na deklu nastawnika ,i odkręca się go zwykła płaską 17 nastką ...a ty odkręciłeś zaworek obok wejscia paliwa do pompy ...też odpowiada za ciśnienie wewnętrzne i ''trzymanie ''paliwa w pompie ,ale jak ten na nastawniku ''puszcza '',to ten mimo ze sprawny nic nie pomoże ,bo cisnienia do jego prawidłowej pracy brak Tego sprawdzamy ręcznie , tloczek ma się poruszać płynnie po nacisnieciu ,bez najmniejszych zacięć i wracać z powrotem ,bo cofa go spręzynka...sprężarką sprawdzamy ten na nastawniku ...ale w twoim przypadku podejrzewam że obędzie się bez sprężarki i wystarczy jak w niego dmuchniesz ,bo prawdopodobnie nie trzyma wcalewoj_gothic pisze:W między czasie udało dorobić mi się klucz do tego zaworka.
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
-
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: czw kwie 10, 2014 23:45
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
[1Z] Ciężko odpala i brakuje mocy w okolicy 3k rpm.
Takwoj_gothic pisze:Czy mam rozumieć że zaworek jest w miejscu w które wskazałem na zdjęciu ?
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
-
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: czw kwie 10, 2014 23:45
[1Z] Ciężko odpala i brakuje mocy w okolicy 3k rpm.
To jeszcze jedna fotka. To jest ten zawór. W stronę zaznaczoną zieloną strzałką mogę dmuchnąć tak, że leci przez otworki. W stronę zaznaczoną czerwoną strzałką nie mogę zaworek nie przepuszcza. Czy tak powinno być ?
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
[1Z] Ciężko odpala i brakuje mocy w okolicy 3k rpm.
Hehe a nie mówiłem że prawdopodobnie puszcza od razu Sprawnego nie "dmuchniesz " bo puszcza dopiero przy ok.4,5 bara ....Zaworek do wyrzucenia ,prawdopodobnie pękła spręzynka ,albo stanął tloczek w pozycji otwrtej .Mam kilkanaście takich "trupów "...jedne puszcają od razu jak twój ,inne zapieczone nie otwierają się wcalel i ciśnienie rośnie w nieskończoność ....nigdy tego nie prubowałem nawet rozbierać ,bo zaworek praktycznie nie jest rozbieralny ,wymieniam na sprawny i po problemiewoj_gothic pisze:W stronę zaznaczoną zieloną strzałką mogę dmuchnąć tak, że leci przez otworki.
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
-
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: czw kwie 10, 2014 23:45
Re: [1Z] Ciężko odpala i brakuje mocy w okolicy 3k rpm.
No dobrze. Czyli jesteśmy w domu Tylko teraz jakie oznaczenie ma ten zaworek, gdzie go można kupić ? Ewentualnie munior jeśli posiadasz taki zaworek i go sprzedaż, wyślij mi cenę z wysyłką na priv. Płatność z góry, nie bawię się z reguły w pobrania
-
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: czw kwie 10, 2014 23:45
[1Z] Ciężko odpala i brakuje mocy w okolicy 3k rpm.
Pozwolę sobe sam odpowiedzieć.
Nazwa tego zaworka to : zawór zwrotny przelewowy pompy wtryskowej
Numer tego zaworka to :2 467 413 025
Cena na dzień 1.12.2014 w zależności od sklepu/hurtowni waha się między 180 a 230 zł za nowy. Używka na popularnym portalu aukcyjnym w granicach 60zł z wysyłką.
Po wymianie dam znać jakie dało efekty.
Nazwa tego zaworka to : zawór zwrotny przelewowy pompy wtryskowej
Numer tego zaworka to :2 467 413 025
Cena na dzień 1.12.2014 w zależności od sklepu/hurtowni waha się między 180 a 230 zł za nowy. Używka na popularnym portalu aukcyjnym w granicach 60zł z wysyłką.
Po wymianie dam znać jakie dało efekty.
- VW_seller
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2625
- Rejestracja: sob cze 21, 2014 09:33
- Lokalizacja: okolice kutna
[1Z] Ciężko odpala i brakuje mocy w okolicy 3k rpm.
ja oddam za 20zł sztuka lezy u mnie tego z 6 sztuk .woj_gothic pisze:Używka na popularnym portalu aukcyjnym w granicach 60zł z wysyłką.
naprawa Smartfonów Telefonów,pc, laptopy tablety, diagnostyka vag, delphi itp actia multidiag PRO. serwis vag i innych samochodów wymiana podzespów oraz modyfikacje . regeneracja lub naprawa pomp vp37 wtryskow vp pompo wtrysków pd oraz CR . proszę pisać na priv
Re: [1Z] Ciężko odpala i brakuje mocy w okolicy 3k rpm.
Przepraszam bardzo. Jeżeli zaworek dławiący nie dławi, logicznym jest, że pompa łopatkowa przemiata paliwo z całą siłą z baku, przez pompę, zpowrotem do baku, zaś typowo jak to w vagach, przekroje zaworków przeciwzwrotnych w smokach oporują jak cholera. Czyż nie jest w stanie, w taki sposób zasysać powietrza w jakimś słabym punkcie między bakiem a pompą (choćby zaworek/podgrzewacz) i w taki sposób zapowietrzać pompę? Mnie się wydaje, że jak najbrdziej. A zapowietrzenie, wiadomo, wpływało by na odpalanie. Zwłaszcza powietrze w przewodach wysokiego ciśnienia.
Ale do sedna:
Zw względu na treść tematu, domniemywam, że zajmują się jeszcze nim osoby będące w stanie odpowiedzieć na pytanko:
Czy znane są komuś takie przypadki uszkodzenia zaworu przelewowego, że zaworek jest nadpsuty, trzyma pod sprężarką do powiedzmy +/- 3 bary, pompa łopatkowa z zaworem stabilizacyjnym bez trudu radzą sobie z utrzymaniem prawidłowego ciśnienia w pompie, lecz okupione było by to zwiększonym przepływem paliwa na pompie? Efekt miał by być taki, że ze względu na opór powstający w smoku i zbyt duże ssanie pompy powodowało by zasysanie powietrza przez jakiś słaby punkt na torze paliwa z baku do pompy (zworek/ogrzewacz bądź zawór odwadniający).
Re: [1Z] Ciężko odpala i brakuje mocy w okolicy 3k rpm.
Jest. Trzeba tylko nakręcić nakrętkę przeznaczoną na straty, na stronę, która wchodzi do dekla (krótsza), dając przy tym kilka podkładek o grubości w sumie 5 mm. Cały zaworek przymocować do długiego, mocnego kija (ok 1m) i nakręconą uprzednio nakrętką porąbać , z dużą prędkością w jakieś dajmy na to kowadło. Jeżeli nie jest to zbyt bardzo zardzewiałe to tłoczek wybije blaszkę, która go trzyma.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 53 gości