Problem po wymianie pompowtrysków i rozrusznika PD

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

Problem po wymianie pompowtrysków i rozrusznika PD

Post autor: Detektor » śr lis 26, 2014 21:58

piotrek233 pisze:A może coś z wiązka od pompowtrysków- coś nie styka?
od tego bym zaczął bo te objawy :
Markoś pisze:Nowe fakty są takie że wyskakuje mi błąd na 3 garze i na logach 13 ( 3 pomka) zauwazyłem, że wariuje mi spalanie, stoi 0,4 a za chwilę leje jak głupia 2,99 .. Ale co może byc tego przyczyną? złe ustawienie ? robił to początkujący mechanik. Drugi fakt to że na zimnym przy przyśpieszaniu czuję trzęsienie na 1,9 tys obrotów, oraz jak źle mi odpali to pracuje na trzech garach..
oznaczają przerwę w obwodzie wiązka pompowtryskiwacz. Dosyć powszechna usterka w leciwych pd-kach.
Weź odłącz na chwilę kostkę od tej 3 pompki, przygnij delikatnie blaszki w kostce zeby mocniej trzymały a przed
podłączeniem na koniec psiknij wd-40 albo innym podobnym preparatem na piny w pompowtryskiwaczu.

A co do dymienia to szukaj przyczyny juz gdzie indziej .


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

Markoś
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: ndz lut 22, 2009 21:48
Lokalizacja: Wysokie Mazowieckie

Problem po wymianie pompowtrysków i rozrusznika PD

Post autor: Markoś » śr lis 26, 2014 23:35

Wiązka nowa,a na trzeciej pompce *#cenzura#* śrubę mocującą ale pojeździłem na tym 90 km nie więcej wiec raczej miejsca nie wyrobiło, teraz siedzi dobrze, zostało nagwintowane na wiekszy rozmiar. Spróbuję jeszcze ustawić pompki u profesjonalnego mechanika dam wrażenie. Ale teraz jest masakra..
pawel99, Próbowałem, od razu gaśnie, nie wejdzie na obroty :(


Markoś :)

Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

Problem po wymianie pompowtrysków i rozrusznika PD

Post autor: Detektor » czw lis 27, 2014 20:43

Markoś pisze:Wiązka nowa
Ale nowa ze sklepu czy nowa uzywana ? Po za tym to ze nowa to nie znaczy ze napewno kontaktuje.
Napisz nam tutaj nr. błędu na tym 3 cylindrze.


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

Markoś
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: ndz lut 22, 2009 21:48
Lokalizacja: Wysokie Mazowieckie

Problem po wymianie pompowtrysków i rozrusznika PD

Post autor: Markoś » pt lis 28, 2014 02:03

Nowa z salonu.
Błąd: 16687 - Cylinder 3 Misfire Detected
P0303 - 35-10 - - - Intermittent


Markoś :)

Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

Problem po wymianie pompowtrysków i rozrusznika PD

Post autor: Detektor » sob lis 29, 2014 00:33

No i tak jak przewidywałem, ten błąd oznacza przerwę w zapłonie na 3 cylindrze. Tak więc odkręcaj pokrywę głowicy
i zrób to co ci wcześniej napisałem a odrazu zobaczysz poprawę. Widzisz, nowa wiązka a i tak są cyrki. Na nic nie czekaj
tylko podwijaj jutro rękawy i do roboty.


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

Markoś
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: ndz lut 22, 2009 21:48
Lokalizacja: Wysokie Mazowieckie

Problem po wymianie pompowtrysków i rozrusznika PD

Post autor: Markoś » ndz gru 14, 2014 15:21

Detektor, Niestety nic to nie dało, dalej leje jak porąbany, błąd na 3 cylindrze na 023 bloku -150 ;/ może uszczelniaczę zmienię... a jeszcze któryś z zaworów jest rąbnięty? jak mogę je sprawdzić ?


Markoś :)

Awatar użytkownika
pinstonvw
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: śr sty 27, 2010 00:33
Lokalizacja: Bogatynia
Kontakt:

Problem po wymianie pompowtrysków i rozrusznika PD

Post autor: pinstonvw » pt gru 19, 2014 15:55

Jak wyglądały gniazda pompowtryskiwaczy? Większość 1.9 TDI po znacznym przebiegu wygląda tak (albo i gorzej):
Obrazek
Przy montażu nowych pompek z nowymi oringami często gęsto dochodzi do problemu ich przecinania ostrymi krawędziami w gnieździe pompki. Może się zdarzyć, że oring przy wciskaniu przekręci się i już nie spełnia swojej roli. Szukaj może tutaj przyczyny? Pompki masz sprawdzone? Piszesz o niebieskiej chmurce oraz o ubytkach oleju więc gdzieś to musi znikać...
Spotkałem się z przypadkiem odbioru auta po wymianie pompek. Pierwszego dnia było ok ale później dopiero zaczęły się dziać cuda i dziwy. Nagle odpalanie wydłużyło się do parunastu sekund, ubytki oleju, kopcenie i chyba dziwne odgłosy. Okazało się, że uszczelnienia na pompkach pomimo iż nowe nadają się na śmietnik, do tego niedokręcone pompki :los2: oraz brak regulacji na krzywkach (jak zdjął tak założył). Po konkretnej naprawie autko odżyło :D i jeździ do dziś.


...

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Problem po wymianie pompowtrysków i rozrusznika PD

Post autor: Michał_1977 » sob gru 20, 2014 08:05

Markoś pisze:Pompki ustawiał mechanik,
Jeżeli tak ustawiał,jak ten magik " onclick="window.open(this.href);return false; ,to pożal się Boże... :panna:
Każda pompka ma być ustawiona dużą suwmiarą (do 400mm) idealnie prostopadle do głowicy i później skok konika popychającego układ pompowtryskiwacza,ma być ustawiony za pomocą czujnika zegarowego,a na koniec regulacja luzu na 180* lub 225* jak podaje fabryka.
Tutaj poczytaj i zwróć uwagę na fragment prawidłowe osadzenie pompowtryskiwaczy http://turbodiesel.hswg.pl/montaz-i-reg ... tdi-i-sdi/" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek

Obrazek
piotrek233 pisze:A może coś z wiązka od pompowtrysków- coś nie styka?
Też może być,bo często-gęsto sygnał dla pompki zanika na pinach samego pompowtrysku. Zaleca się zdjąć kostkę i w pompce delikatnie podgiąć piny,dla poprawy styku.
Haki pisze: bo ten niebieski dymek za sobą ... nie jest na pewno z źle spalonego paliwka
Uwierz mi Haki,potrafi i na niebiesko dymić jak dobrze leje. Wtedy z wydechu wydobywa się charakterystyczny,mocno gryzący w nozdrza smród,natomiast spalany olej śmierdzi mdło :bajer:
Markoś pisze:dalej leje jak porąbany, błąd na 3 cylindrze na 023 bloku -150 ;/ może uszczelniaczę zmienię
Co to za mechanik Ci robi,który nie zasugeruje wymiany uszczelniaczy na nowe podczas zmiany pompek?... :panna:
Markoś pisze:a jeszcze któryś z zaworów jest rąbnięty? jak mogę je sprawdzić ?
Pomiarem ciśnienia sprężania na zimnym silniku. Z tym zaworem to też pomysł tego mechanika? :chytry:
Oczywiście nie można tego wykluczyć,ale taka jednoznacznie postawiona diagnoza,przynajmniej mi dałaby do myślenia :hmm:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9233
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Problem po wymianie pompowtrysków i rozrusznika PD

Post autor: wesol » sob gru 20, 2014 09:51

wytarte gniazdo na pompowtrysku tym co wali duzymi korekcjami. Daje tam zapewne spaliny z sprezania z cylindra w uklad paliwowy. To czesta sprawa po wymianie gumek na pompkach jak glowica juz niestety nie ma idealnych gniazd.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Markoś
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: ndz lut 22, 2009 21:48
Lokalizacja: Wysokie Mazowieckie

Problem po wymianie pompowtrysków i rozrusznika PD

Post autor: Markoś » wt gru 23, 2014 00:42

Panowie wasze 3 ostatnie posty są jak najbardziej słuszne, właśnie wymieniłem uszczelniacze bo zostały przyjęte spaliny waliło do pompki... blaszki miedziane były całe okopcone. Wszystko wróciło do normy, spalanie odpalanie dymienie no poprostu wszystko... więcej takich mechaników ... Dla Panów nalezy się bardzo dużo piwko :pub: :pub:

Dziękuję ślicznie i pozdrawiam :bigok:


Markoś :)

Awatar użytkownika
wojti2001
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: czw lut 24, 2005 21:00
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Problem po wymianie pompowtrysków i rozrusznika PD

Post autor: wojti2001 » śr gru 24, 2014 08:35

Panowie mam pytanko. Jak wymienic sworzen kulisty podczas wymiany uszczelniaczy ?? Sworzen ten jest w zestawie tylko nie wiem jak sie zabrac za jego wymiane.


MK IV AJM

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9233
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Problem po wymianie pompowtrysków i rozrusznika PD

Post autor: wesol » śr gru 24, 2014 08:42

Ruszasz na boki i ciagniesz.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 230 gości