Swapp pompy Lucas na Bosch -problem

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

jedrysekjarek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: sob lis 22, 2014 16:10

Swapp pompy Lucas na Bosch -problem

Post autor: jedrysekjarek » ndz lis 23, 2014 00:09

Witam wszystkich bardzo serdecznie. Na wstępie muszę się przyznać że nie jestem posiadaczem VW :( Szukając informacji na dręczące mnie pytania trafiłem na wasze forum które od jakiegoś czasu przeglądałem posiłkując się informacjami. Mam problem z mechanikami i ekspertami od pomp. Dwa miesiące temu siadła mi pompa Lucasa w Volvo v40 1.9 TD . Każdy w okolicy jak słyszał o pompie na literę L odmawiał mi pomocy. Dlatego postanowiłem zrobić przeszczep na Boscha na którym rzekomo wszyscy się znają i nie boja. Znalazłem pompę Bosch VE z wtryskami z peugeota 405 1.9 TD i przystąpiłem do działania. Po montażu pompy , wtrysków i ustawieniu początku wtrysku odpaliłem auto które nawet nienagannie pracowało. Później został dopieszczony kąt wtrysku żeby ładnie pracowało i dobrze odpalało. Po wszystkich zabiegach auto trafiło na CPN i wskazówka poziomu paliwa podniosła się na full. Po zrobieniu 100km wróciłem na ten sam CPN i dystrybutor oraz tak samo zatankowałem z wynikiem 11 litrów. Troszkę dużo ale spodziewałem się tego ponieważ kopcił na czarno. Dlatego znalazłem w FAQ VWGOLF jak się reguluje pompę mechaniczną i zmniejszyłem dawkę o jeden obrót i znów trasa 100km. Na CPN zatankowałem już 8 litrów wiec wynik zadowalający ale apetyt rośnie w miarę jedzenia. Auto nie straciło na mocy,stało się głosniejsze, dobrze odpalało więc jeszcze parę razy zmniejszałem dawkę paliwa ale wykręcając śrubę o jakieś 10 stopni co tankowanie. Spalanie spadło do 6 litrów , auto troszkę się zmuliło ale nie przeszkadzało mi to. Dodam również że po każdej zmianie dawki odbywała się regulacja obrotów i kąta wtrysku ponieważ ze zmniejszeniem spalania silnik pracował jak stary jelcz. Klekotał twardo oraz mechanicznie na wolnych obrotach a podczas jazdy nie dało się słuchać silnika powyżej 2500obr. Zadne próby przestawienia pompy nie poprawiały tego metalicznego, twardego dźwięku. Czy jest coś o czym nie wiem przy regulacji dawki paliwa ??? Dlaczego wraz ze zmniejszeniem dawki paliwa silnik pracuje sztywno , głośno i metalicznie >????



jarekzgora
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: śr wrz 03, 2008 17:51
Lokalizacja: FZ
Kontakt:

Re: Swapp pompy Lucas na Bosch -problem

Post autor: jarekzgora » ndz lis 23, 2014 00:35

Szukałeś tam http://volvoforum.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;?
Poza tym, nie wiem skąd jesteś, ale sam mam volvo tyle, że v70 '08r i też miałem problem z którym magicy z Zielonej Góry nie mogli sobie poradzić. Poczytałem tam trochę i... trafiłem do volvotech ul.Wrocławska 85, Byków koło Wrocławia. Pomogli i polecam ich, jeśli nie masz do nich za daleko, choć wiem, że ludzie tam jeżdżą i z końca Polski.
Pozdrawiam


najpierw: Astra1 1.4 +lpg,
potem:
Vectra B 1.6 16V,
Golf MK4 1.9 ALH
teraz: premacy 1.8 + lpg, V70 III 2.0d

jedrysekjarek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: sob lis 22, 2014 16:10

Swapp pompy Lucas na Bosch -problem

Post autor: jedrysekjarek » ndz lis 23, 2014 00:53

Tak szukałem i niestety nie znalazłem. Dlatego pompa została wymieniona. Jest prawie taka sama jak w starych golfach na Linke wiec dlatego szukam tutaj pomocy. Auto odpala i jeździ super ale niestety dużo pali

Obrazek



Q_mac
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 730
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Swapp pompy Lucas na Bosch -problem

Post autor: Q_mac » ndz lis 23, 2014 14:54

Robiłem taki przeszczep wraz kompletna rozbiórka pompy wtryskowej. Silnik w 306 pali ok 5,5-6,5l, przy dawce niemal na maks. Sprawdź wtryskiwacze, wycieki, rozrząd i kat wtrysku. Pompa nie jest zostana?



jedrysekjarek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: sob lis 22, 2014 16:10

Swapp pompy Lucas na Bosch -problem

Post autor: jedrysekjarek » ndz lis 23, 2014 16:06

Tata ma 306 i na jego szczęście ma takie spalanie. A ja muszę jakość do tego dojść:) Pompa była zdemontowana z auta które jeździło ale dostało strzała w tył i nie opłacało się naprawiać. Więc pompa raczej nie jest zastana.
1. Wtryskiwacze sprawdzałem na takiej ręcznej pompce i rozpylały ale dam je do sprawdzenia żeby być pewnym
2.Wycieków nie mam żadnych. Wszędzie sucho
3.Rozrząd jest na znakach , przy wymianie pomp został wymieniony
4. Kąt wtrysku był ustawiany lampa stroboskopową i później poprawiony na słuch - jest jakiś sposób lepszego sprawdzenia niż słuch i wzrok ??? jakiś przyrząd ??



Q_mac
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 730
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Swapp pompy Lucas na Bosch -problem

Post autor: Q_mac » ndz lis 23, 2014 16:41

A co z zaworem elektr. na pompie? W bosch-u wygląda z obserwacji, że przyspiesza kat wtrysku. Spróbuj jeździć na odłączonym przez jakiś czas



jedrysekjarek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: sob lis 22, 2014 16:10

Swapp pompy Lucas na Bosch -problem

Post autor: jedrysekjarek » ndz lis 23, 2014 17:24

Zawór przestawiacza kąta mam podpięty pod włącznik i wprowadzony na deskę rozdzielczą na czas testów. Ale niestety nie jeżdżę z włączonym ponieważ auto strasznie klekocze . A masakra jest około 3000 obrotów



Q_mac
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 730
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Swapp pompy Lucas na Bosch -problem

Post autor: Q_mac » pn lis 24, 2014 00:00

No właśnie taki objaw powinien wystąpić, jeśli byś go podłączył. Czym regulowałeś przy pompie ? Spalanie masz teraz na poziomie 6l ?



jedrysekjarek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: sob lis 22, 2014 16:10

Swapp pompy Lucas na Bosch -problem

Post autor: jedrysekjarek » pn lis 24, 2014 00:10

Regulowałem srubą od dawki. Klucz 13 i srubokręt. Jak zmniejszałem dawkę wykrecając srubę auto głośniej pracowało. Dlatego robiłem dodatkowo korektę na fasolkach ale nic to nie wnosiło. Ze spalaniem zeszedłem do 8 litrów bo dało sie wytrzymać w samochodzie. Teraz wróciłem z ustawieniami i pewnie wyjdzie jakieś 10 może 12 litrów bo kopci na czarno przy maksymalnym gazie , ale ładnie pracuje w każdym zakresie obrotów bez metalicznej i sztywnej pracy silnika



jedrysekjarek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: sob lis 22, 2014 16:10

Swapp pompy Lucas na Bosch -problem

Post autor: jedrysekjarek » pn lis 24, 2014 13:14

Jak znaleźć informację na temat parametrów pomp. Chciałbym je porównać i może uda się to jakoś ustawić. W końcu każda pompa jest stworzona do jakiegoś silnika. Może są jakieś tabele.
Pompa bosch :
Nr 0 460 949 278
Ve R 445
Xud 203
015 364 00066

Pompa lucas
Oznaczenie DPC R8448B032A



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 79 gości