"gwizd turbiny "
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- darekdaroo
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 14:42
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
hehe a ja stawiam ze przy zbijaniu muszli wydechowej (która jest zapieczona i ja ciezko zbic) skrzywili lopaty lub walek i dlatego turbo wyje najczestsza przyczyna po czyszczeniu kierownic
turbo nie moze wyc bo skonczy sie to wczesniej czy pózniej taka awarja ze turbo bedzie sie nadawac na zlom a w najgorszym wypadku moze dojsc do powaznej awarji silnika wzszystko zalezy kto jak jezdzi jak ktos ma ciezka noge i lubi ladowac V-maxem to dlugo nie pojezdzi a jak ktos jezdzi spokojnie to pojezdzi
widzialem tez takie takich partaczy (pseldo regeneratorów) ze turbo bylo dobre naciagneli goscia na regeneracje i po robocie bylo tak ze turbo wylo maxymalnie powiedzialem gosciowi ze zamiast naprawic to popsuli
pozdrawiam
turbo nie moze wyc bo skonczy sie to wczesniej czy pózniej taka awarja ze turbo bedzie sie nadawac na zlom a w najgorszym wypadku moze dojsc do powaznej awarji silnika wzszystko zalezy kto jak jezdzi jak ktos ma ciezka noge i lubi ladowac V-maxem to dlugo nie pojezdzi a jak ktos jezdzi spokojnie to pojezdzi
widzialem tez takie takich partaczy (pseldo regeneratorów) ze turbo bylo dobre naciagneli goscia na regeneracje i po robocie bylo tak ze turbo wylo maxymalnie powiedzialem gosciowi ze zamiast naprawic to popsuli
pozdrawiam
- darekdaroo
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 14:42
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
"gwizd turbiny "
Panowie, u mnie też jest gwizd przy ponad 2000 obrotów,golf 3 1.9tdi 90KM 1z.
Zauważyłem że mam plecionke-łącznik elastyczny układu wydechowego naderwana dookoła.
Ale jest w miarę sztywno i się trzyma.
Czy powodem takiego przerazliwego dzwieku może być ten łącznik?
Zawsze było delikatnie słychać tą turbine, ale tak normalnie,a teraz,poprostu dzwiek jakby pasek piszczal .
Zauważyłem że mam plecionke-łącznik elastyczny układu wydechowego naderwana dookoła.
Ale jest w miarę sztywno i się trzyma.
Czy powodem takiego przerazliwego dzwieku może być ten łącznik?
Zawsze było delikatnie słychać tą turbine, ale tak normalnie,a teraz,poprostu dzwiek jakby pasek piszczal .
2011-2013 Golf III 1.8 90KM ABS 1992r.
2013-2015 Golf III 1.9 TDI 90KM 1994r.
2013-2015 Golf III 1.9 TDI 90KM 1994r.
"gwizd turbiny "
to takie diagnozowanie na odległość.
może jest dziura w dolocie i powietrze pod ciśnieniem ucieka bokiem dla tego gwiżdże a może i turbina umiera...
może jest dziura w dolocie i powietrze pod ciśnieniem ucieka bokiem dla tego gwiżdże a może i turbina umiera...
Re: "gwizd turbiny "
temat trochę odgrzewany ale może komuś się przyda...
wczoraj mieliśmy problem z gwizdaniem po powrocie auta od "mechanika", okazało się że EGR nie był dokręcony (dolna śruba).
Jeżeli ktoś doświadcza podobnego problemu to można sprawdzić czy któraś śruba się nie popuściła i nie zrobiła się nieszczelność
wczoraj mieliśmy problem z gwizdaniem po powrocie auta od "mechanika", okazało się że EGR nie był dokręcony (dolna śruba).
Jeżeli ktoś doświadcza podobnego problemu to można sprawdzić czy któraś śruba się nie popuściła i nie zrobiła się nieszczelność
"gwizd turbiny "
U mnie się rozwiązało.
Miałem walnieta rurę od intercoolera, poza tym była nieoryginalna,miała nieszczelność i nie była spasowana perfect.
Owinalem ją izolacją i szarą taśmą, zlaczylem starymi cybantami, myślałem że to ona wydaje taki dzwiek.
Ale dzwiek był dalej taki sam,więc myslalem że to jednak turbo się rozwaliło.
Ale kupiłem od jednego z.naszych z.forum oryginalną rurę lekko używaną ale w.bdb stanie,dwa nowe cybanty.
Zmontowalem i jak.ręka odjal.
Błoga cisza
Miałem walnieta rurę od intercoolera, poza tym była nieoryginalna,miała nieszczelność i nie była spasowana perfect.
Owinalem ją izolacją i szarą taśmą, zlaczylem starymi cybantami, myślałem że to ona wydaje taki dzwiek.
Ale dzwiek był dalej taki sam,więc myslalem że to jednak turbo się rozwaliło.
Ale kupiłem od jednego z.naszych z.forum oryginalną rurę lekko używaną ale w.bdb stanie,dwa nowe cybanty.
Zmontowalem i jak.ręka odjal.
Błoga cisza
2011-2013 Golf III 1.8 90KM ABS 1992r.
2013-2015 Golf III 1.9 TDI 90KM 1994r.
2013-2015 Golf III 1.9 TDI 90KM 1994r.
"gwizd turbiny "
Podepnę się pod temat bo mam podobny problem Turbo zaczęło mi dosyć głośno gwizdać. Tylko pod obciążeniem (tzn jak się załącza) nawet na 1 biegu słychać. Myślałem że jest jakaś nieszczelność w dolocie ale nic nie znalazłem. W sumie na stracie mocy nic nie zauważyłem i oleju również nie ubywa. Dzisiaj dostałem się do turbiny i mniej więcej tak to wygląda jak na fotkach. Na wirniku jest niewielki luz. Łopatki wyglądają chyba dobrze? Czy może być jakaś nieszczelność w miejscu gdzie pracuje sztanga? Bo jak widać na foto jest tam trochę okopcone. Mozliwe że gdzieś w tamtym miejscu pękła obudowa turbiny?
"gwizd turbiny "
To okopcenie jest przez już trochę wyrobioną ośkę dźwigni sterowania kierownicami na pewno nie przez jakieś tam pęknięcie, nigdy się z tym nie spotkałem
Gwizd może dawać wirnik od strony ssącej który dotkną do obudowy przy wysokich obrotach co może oznaczać zbyt duży luz lub rozważenie niestety , czasami bywa że jest szybki zgon wirnik zaczepia o obudowę i się urywa, miałem tak osobiście jak jechałem z właścicielem i robiłem diagnostykę
Gwizd może dawać wirnik od strony ssącej który dotkną do obudowy przy wysokich obrotach co może oznaczać zbyt duży luz lub rozważenie niestety , czasami bywa że jest szybki zgon wirnik zaczepia o obudowę i się urywa, miałem tak osobiście jak jechałem z właścicielem i robiłem diagnostykę
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
"gwizd turbiny "
Nie ma reguły, jedna świata druga nie, moja pogwizduje odkąd kupiłem golfa prawie 6 lat i żyje. Zrób logi może doładowanie się podwiesza. Że dostała luzu to nie ma co się dziwić, przebieg robi swoje. Nikt tego nie robił żeby wytrzymało 300kkm +.
- daniel.wwe
- TDI PoweR
- Posty: 752
- Rejestracja: wt lip 05, 2011 14:04
Re: "gwizd turbiny "
To ze turbo pogwizduje jeszcze o niczym nie swiadczy. Niektorzy mowia ze jak gwizdze to zlom. U mnie podobnie jak u kolegi italiano_83 odkad kupilem auto (5 lat) tez pogwiazuje i ma sie dobrze
Chyba ze gwizdze Ci dosc glosno i gwizd pojawil sie z dnia na dzien.. ale w pierwszej kolejnosci zrob logi
Chyba ze gwizdze Ci dosc glosno i gwizd pojawil sie z dnia na dzien.. ale w pierwszej kolejnosci zrob logi
“Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty dla szybkich kierowców”
"gwizd turbiny "
Wcześniej żadnego gwizdania nie było. Stało się to po tym jak przeleciałem autostradą odcinek ok 10 km. Autko ma już obecnie 270tys km (wcześniej nic z turbiną nie było robione).
Dzisiaj nagrałem filmik z jazdy... posłuchajcie https://www.dropbox.com/s/v8prql0008ili ... 9.mp4?dl=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Lekko okno od pasażera uchylone. Tel leży na siedzeniu.
Dzisiaj nagrałem filmik z jazdy... posłuchajcie https://www.dropbox.com/s/v8prql0008ili ... 9.mp4?dl=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Lekko okno od pasażera uchylone. Tel leży na siedzeniu.
- stefano189
- Gadatliwa bestia
- Posty: 789
- Rejestracja: śr gru 15, 2010 15:15
- Lokalizacja: Gliwice
"gwizd turbiny "
nie chcę Cię martwić, ale to już chyba ostatnie podrygi tej turbiny. Ona nie gwiżdże, ona już wyje, a to nie najlepiej o niej świadczy. Lepiej do niej zajrzyj, sprawdź luz. W razie konieczności wymień .
MK3 bon jovi TDI + FMIC + heble R32 + 280 mm rear + 216-tki + VKLR + kolektor SDI+ 051C + "11 mm"
WYNIK = --- PS / --- Nm
LINK do mojego mk3 --->> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=462883
Zapraszam --> https://www.facebook.com/asostefan" onclick="window.open(this.href);return false;
WYNIK = --- PS / --- Nm
LINK do mojego mk3 --->> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=462883
Zapraszam --> https://www.facebook.com/asostefan" onclick="window.open(this.href);return false;
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 152 gości