[mk3 1Z] - Dziwne brzmienie zimnego silnika.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
yoobi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 205
Rejestracja: pn lip 17, 2006 22:12
Lokalizacja: Rzeszów/Kraków
Kontakt:

[mk3 1Z] - Dziwne brzmienie zimnego silnika.

Post autor: yoobi » sob wrz 16, 2006 20:36

Witajcie,
ostatnio zauważyłem, że zaraz po zapaleniu zimnego silnika (np. po nocy) słychać takie niskie powolne dudnienie (tak jakbym miał jakiś woofer pod maską i robił buuu .... buuu .... buuu). Nie przypominam sobie żeby to było wcześniej. W miarę rozgrzewania się silnika dudnienie ustaje. Jak jest ciepły to zanika całkowicie.
Co to może być takiego i czy powinienem się tym martwić ??

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam
yoobi


OSPF chodzi własnymi ścieżkami. :-)

BruceLee30
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 873
Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: BruceLee30 » sob wrz 16, 2006 20:39

a jak z odpalaniem jak jest zimny ?



Awatar użytkownika
yoobi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 205
Rejestracja: pn lip 17, 2006 22:12
Lokalizacja: Rzeszów/Kraków
Kontakt:

Post autor: yoobi » sob wrz 16, 2006 20:48

Bez różnicy czy zimny czy ciepły. Pali praktycznie na dotyk.

Pozdrawiam
yoobi


OSPF chodzi własnymi ścieżkami. :-)

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Re: [mk3 1Z] - Dziwne brzmienie zimnego silnika.

Post autor: RobertP » sob wrz 16, 2006 21:54

yoobi pisze:ostatnio zauważyłem, że zaraz po zapaleniu zimnego silnika (np. po nocy) słychać takie niskie powolne dudnienie (tak jakbym miał jakiś woofer pod maską i robił buuu .... buuu .... buuu). Jak jest ciepły to zanika całkowicie.
chyba kojarze o czym piszesz ze swoim problemem
wydaje mi sie ze problem jest po stronie oleju
albo masz za mało oleju w silniku albo jest już dawno do wymiany bo był złej jakości
albo masz za dobrego super fullsyntetyka przerzuć sie na "półsyntetyka" albo na dobrego minerala ...
możesz na próbe jak nie chcesz na minerala na zawsze zmienić to zmień jak pisze na pórbę na jakiegoś lotosa czy innego wynalazka
i jak sie odgłos zmieni to zostań przy mineralu ale lepszym a jak sie nie zmieni to zmień ponownie na swój ulubiony po 100km ...



Awatar użytkownika
yoobi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 205
Rejestracja: pn lip 17, 2006 22:12
Lokalizacja: Rzeszów/Kraków
Kontakt:

Post autor: yoobi » sob wrz 16, 2006 22:13

Olej jest nowy (ma 1000 km). Zmieniłem z Castrol GTX 15/W40 na Castrol GTX3 15/W40. GTX3 to wg mojej wiedzy olej mineralny.
Oleju nie jest mało. Jest na mniej więcej 3/4 kratowniczki.
Ale że to niby co dokładnie wydaje takie dźwięki ?? Pompa oleju ??

Pozdrawiam
yoobi


OSPF chodzi własnymi ścieżkami. :-)

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » sob wrz 16, 2006 22:21

yoobi pisze:Olej jest nowy (ma 1000 km). Zmieniłem z Castrol GTX 15/W40 na Castrol GTX3 15/W40. GTX3 to wg mojej wiedzy olej mineralny.
Oleju nie jest mało. Jest na mniej więcej 3/4 kratowniczki.
to niby OK
kurcze no nie wiem
yoobi pisze:Ale że to niby co dokładnie wydaje takie dźwięki ?? Pompa oleju ??
Pozdrawiam
yoobi
dla mnie ten odgłos pochodzi ze skrzni korbowej czyli jakbhy z wału chociaż nigdy samochodom sie nie wsłuchiwalem ...
moze gdzieś niesczelnie sie zrobiło przy kolektorze wydechowym ???
ale wiem że auta z takim odgłosem zrobiły wiecej niż 50tys (ford i dwa VW) i dalej jeżdżą bez problemu
jest jeden T4 znajomego ktory zmienia olej i śmiaga chyba juz ze 100tys i nic sie niestało jeszcze ma też taki dzwięk jak z woofera (zdąrzył sie przyzwyczaic i nie katuje tego transportera jak dzwięk sie pojawił bo nie wiemy co to jest, jeździ to jeździ i nie ma co za bardzo grzebać ...)



Awatar użytkownika
yoobi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 205
Rejestracja: pn lip 17, 2006 22:12
Lokalizacja: Rzeszów/Kraków
Kontakt:

Post autor: yoobi » sob wrz 16, 2006 22:35

Hehe, w zimie to skrzynke w bagażniku będzie można odpiąć tak będzie basować :DDD.

No nic to może się nie będę martwić na zapas.

Pozdrawiam
yoobi


OSPF chodzi własnymi ścieżkami. :-)

Awatar użytkownika
ccinekk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: czw mar 03, 2005 23:44
Lokalizacja: Nowa Ruda
Kontakt:

Post autor: ccinekk » ndz wrz 17, 2006 11:09

A może szklanki na popychaczach Ci tłuką?


POWERED BY IBIZA GT TDI

133KM@314Nm

Awatar użytkownika
yoobi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 205
Rejestracja: pn lip 17, 2006 22:12
Lokalizacja: Rzeszów/Kraków
Kontakt:

Post autor: yoobi » ndz wrz 17, 2006 15:32

ccinekk pisze:A może szklanki na popychaczach Ci tłuką?
A żebym to ja wiedział :>

Pozdrawiam
yoobi


OSPF chodzi własnymi ścieżkami. :-)

km22
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: sob sty 21, 2006 04:22
Lokalizacja: Zagórzany

Post autor: km22 » ndz wrz 17, 2006 16:50

a może to pompa wody miałem coś takiego. Ja to testowałem tak: sciącłem pasek z alternatora i zapaliłem silnik i było cich. wymieniłem pompe wody i jest oki



Awatar użytkownika
yoobi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 205
Rejestracja: pn lip 17, 2006 22:12
Lokalizacja: Rzeszów/Kraków
Kontakt:

Post autor: yoobi » ndz wrz 17, 2006 20:57

Hmm, a może to rzeczywiście ona. Trochę jest wilgotnawa. Orientujecie się ile taka przyjemność ??

Pozdrawiam
yoobi


OSPF chodzi własnymi ścieżkami. :-)

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » pn wrz 18, 2006 09:05

yoobi pisze:Hmm, a może to rzeczywiście ona. Trochę jest wilgotnawa. Orientujecie się ile taka przyjemność ??

Pozdrawiam
yoobi
popma wody koszt od ok.60zł do 110zł z uszczelkami + robocizna ...

[ Dodano: Pon Wrz 18, 2006 09:06 ]
km22 pisze:a może to pompa wody miałem coś takiego. Ja to testowałem tak: sciącłem pasek z alternatora i zapaliłem silnik i było cich. wymieniłem pompe wody i jest oki
oczywiście można sprawdzić tak jak napisał km22



qfel1971
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: pt mar 31, 2006 08:44
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: qfel1971 » pn wrz 18, 2006 11:28

Witam, też mam problem z hałasem rano, dodam jeszcze, że kontrolka oleju potrafi migać 4 razy. Mam dołożony wskaźnik ciśnienia oleju i faktycznie po jego wskazaniach wynika, że tego ciśnienia nie ma na początku, ale po około 2 sek. ciśnienie skacze na prawie max tzn. 6 barów albo 85 PSI. Ale po nagrzaniu silnika do 70-90 st. na wolnych spada do 2 BARÓW, a przy 2000-2500 tyś. obr około 3-3.5 Bara. I moje pytanie: czy to szklanki? Aha jeżdże na syntetyku Mobil Turbo Diesel. Pozdrawiam .



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 127 gości